Des de l'1 de juliol de 2019, és obligatori instal·lar un generador de so d'advertència als cotxes elèctrics . Això és degut a una nova Directiva de la UE. Això estipula que inicialment als vehicles híbrids, elèctrics i de piles de combustible recentment certificats - també camions i autobusos - el Sistema d'Alerta de Vehicles Acústics (AVAS) ha de ser instal·lat per a la protecció d'altres usuaris de la carretera.
A la UE, l'avís acústic és obligatori fins a una velocitat de 20 km/h . La Directiva formula els paràmetres de com pot i no pot sonar un advertiment AVAS amb gran detall. Això s'aplica, per exemple, al volum mínim i màxim del so ia certs components de so.
Els experts en acústica del Centre Tecnològic Mercedes-Benz (MTC) de Sindelfingen estan treballant per donar veu al Mercedes electrificat. S'utilitzen micròfons especials a les instal·lacions de proves de so exterior per desenvolupar un so electrònic configurat individualment per a cada model elèctric. Simulacions, mesuraments, avaluacions i millores detallades continuen fins que el resultat és perfecte. Durant les proves de conducció següents, hi ha un passatger especialment sensible a bord: el cap artificial. Això registra els sorolls més petits i s'acosta de manera impressionant a l'audició humana.
El so del Mercedes-Benz AVAS només difereix lleugerament per a la UE, el Japó i la Xina. Hi ha altres requisits per als EUA, per exemple, en relació amb el volum del so. A més, el vehicle aturat ja ha de generar un so quan s'engrana una marxa, que pot arribar a augmentar de volum fins a 30 km/h. La desconnexió de l'AVAS per part del client està prohibida a gairebé tots els països.