La separació de la llar connectada a altres àmbits, com la que ens ocupa habitualment en aquest bloc, és cada cop més difusa. I és que molts poden pensar a priori què hi té a veure una empresa com Renault, un reconegut fabricant d'automòbils, amb la casa intel·ligent. El que hi té a veure és que durant l'últim Saló de l'Automòbil de Frankfurt, el fabricant francès ha presentat Symbioz, una proposta de futur que neix de la col·laboració amb una altra marca de prestigi, Philips Lighting. I aquesta proposta no és ni més ni menys que un atractiu i futurista concepte unitari de llar i vehicle intel·ligent que es pot considerar com una part més de casa nostra.
I és que amb Symbioz ens trobem davant del prototip d'un vehicle elèctric que, a més, està permanentment connectat a casa nostra. Un concepte d'automòbil que busca crear un espai on els passatgers estiguin sempre connectats a casa intel·ligent de manera que des del mateix vehicle es puguin controlar paràmetres de la llar com ara la temperatura, la il·luminació, els accessos o la gestió de portes i persianes.
Què més es podrà fer amb el Symbioz? En resum, tot allò que pugui ser factible de formar part de la nostra llar intel·ligent. Des del nostre cotxe podrem, per exemple, gestionar tota mena de dispositius i aparells de la llar. I en aquest cas, el desenvolupament de Renault és d'entrada compatible amb el sistema d'il·luminació Philips Hue . D'altra banda, la connectivitat total es posa de manifest quan, per exemple, s'encén la il·luminació quan el vehicle arriba a casa o amb la il·luminació de les parets gràcies al sistema Philips Luminous Surfaces en arribar a casa.
Parlant ja del vehicle, el Symbioz té un habitacle format per un espai modular que es pot modificar a gust dels ocupants i que passaria a ser gairebé una habitació més de la casa, ja que els passatgers podran anar llegint, veient la tele o descansant . Aquest concept-car és una berlina de 4,70 metres de longitud, 1,98 metres d'amplada i 1,35 metres d'alçada que es comunicarà amb l'entorn per saber quan hi ha retencions, accidents, peatges, etc. Mecànicament el Renault Symbioz comptarà amb una peculiar disposició i és que la seva plataforma acull dos propulsors elèctrics a la part posterior, cadascun a càrrec d'una de les rodes. Això converteixi el Symbioz en una berlina de tracció posterior que, a més, gaudirà d'una gran potència, amb 680 cavalls, 660 Nm de parell i una autonomia de 500 km en condicions reals.
L?interior del Renault Symbioz gaudeix d?una gran modularitat , d?un volant i uns pedals que es pleguen quan passem a manera autònoma, d?un quadre de comandament que es recull per oferir una millor habitabilitat, seients que es giren per poder conversar en una millor posició, una taula que sorgeix del terra, pantalles als cinturons de seguretat des de la qual es controlarà l'aire condicionat o la música… i tot això amanit per elements d'una acurada il·luminació ambiental, aromes…
Symbioz és un nom que troba els seus orígens al grec clàssic. "Symbiose" evoca simbiosi, viure conjuntament. Per Renault, l'automòbil del futur que encarna aquest concept car estarà en harmonia i interacció contínua amb el seu entorn , amb les infraestructures de trànsit i amb l'hàbitat digital dels nostres passatgers. A més, la lletra 'Z' inclosa a la denominació evoca la tecnologia ZI elèctrica que propulsa aquest concept-car . Renault té pensat llançar properament una versió operativa del Symbioz a tall de demostració que serveixi perquè els usuaris puguin conèixer les possibilitats d'aquest desenvolupament que serveix per potenciar el binomi cotxe i casa.
MOVENTO ET RECORDA…
Marques com Renault ja pensen en un futur elèctric i totalment connectat. El resultat és el concept-car Symbioz que la marca francesa pensa fer realitat abans del 2030