Sprint 2014: la Vespa de sempre es condueix millor que mai

Vespa

Gairebé 70 anys després del naixement de la primera Vespa, la marca italiana llança un nou model que se suma a la mítica saga de scooters : la Vespa Sprint 2014 . Un clàssic posat al dia per guanyar en confort i seguretat però que no es desprèn de l'atractiu disseny associat per sempre al nostre imaginari col·lectiu al romanticisme ia l'esperit lliure . Hereta el seu nom de la Vespa Super Sprint 90 , un model que no va arribar a vendre's a Espanya i que era la versió racing de la Vespa 50 de xassís petit.

La Super Sprint 90 va ser un model revolucionari, que va introduir algunes novetats com la col·locació de la roda de recanvi a terra, entre els peus, o una guantera amb coixinet sobre aquesta perquè el conductor es recolzés en rodar ficat al llit. També va destacar per altres elements, com el manillar estret i baix, un escut més aerodinàmic, un tub d'escapament allargat i cromat i un motor de 90 cc que li permetia assolir els 93 km/h.

La nova Sprint ens recorda en les seves formes les Vespas clàssiques. El seu emblemàtic xassís estampat en acer es manté com a senya d'identitat, encara que la seva producció s'hagi modernitzat: l'estampació de l'acer s'ha automatitzat, per garantir la qualitat i precisió, millorant-ne la manejabilitat i l'estabilitat , però la resta del procés segueix realitzant-se de forma manual, un dels aspectes que les fa tan especials. A més, el far davanter, la llum posterior allargada, el manillar amb separació horitzontal i la seva característica forma basada en un disseny geomètric sense corbes de més també ens traslladen al passat.

Mites que no incomoden

Tot i això, la Sprint 2014 ha millorat respecte a les clàssiques en molts aspectes, sobretot els relatius a la seguretat i la comoditat . Així, la suspensió ha estat optimitzada per a una millor absorció dels flaneus a la part davantera. La seva tècnica al tren davanter ha millorat amb un moll diferent i incorpora un sistema ABS nou en aquest model de 125cc i que augmenta l'estabilitat. També s'ha treballat molt l' ergonomia . L'estudiada posició del conductor li permet un ampli espai per a les cames darrere de l'escut, mentre que el seient, situat a 790 mm del terra, permet a qualsevol persona recolzar els peus.

L'equipament compta amb detalls que posen de manifest la recerca de l' estètica tant com de la practicitat . Entre ells, destaquen un parell de nanses realitzades en tub cromat i un buit sota el seient de 16,6 litres en què hi cap un casc jet. Pel que fa als colors disponibles, s'hi han incorporat el blau elèctric i el groc, que se sumen als colors habituals de la marca: negre, blanc i vermell.

Motor millorat

Vespa ha optat per llançar la Sprint amb una motorització de 125cc , ja que considera que és la cilindrada que millor s'adapta a nuclis urbans, la que ofereix més maniobrabilitat i també perquè és suficient el permís de cotxe per conduir-la. Amb aquest motor de 3 vàlvules s'ha millorat la combustió de la bugia, s'ha optimitzat el sistema de refrigeració i s'han reduït sensiblement el soroll mecànic i la potència absorbida. El consum se situa per sota dels 5 litres als 100 km.

La Vespa Sprint ja està a la venda amb un preu de llançament de 3.799€ , posicionant-se com una moto econòmica respecte a altres models de 125cc que a més no ofereixen ABS. Es tracta d'una scooter pensada per a un públic d'ambdós gèneres i de qualsevol edat, encara que segur que seran aquells que valorin anar pujats sobre una icona de moda els que no es podran resistir al seu encant.