Skoda Octavia o Skoda Superb?

Skoda, la marca txeca del Grup Volkswagen, es caracteritza per fabricar cotxes pràctics, espaiosos i amb una excel·lent relació qualitat-preu, uns cotxes que han millorat enormement en els últims anys. Els Skoda actuals són uns cotxes excel·lents, amb nivells d'equipament i confort molt alts, i un disseny molt més elegant i sofisticat. Dos dels seus models, el Octavia i el Superb, són els millors exponents de la nova i prometedora realitat de Skoda.

Octavia, polivalència i practicidad

El Skoda Octavia va estrenar en 2013 la seva tercera generació, consolidant-se com una berlina imponent a un preu més que raonable. És un model que conjuga excel·lentment estètica, amplitud (el maleter cubica 590 litres), rendiment i practicidad. És ideal per als conductors que busquen una opció estètica i assenyada, un cotxe que no tingui la posició elevada de conducció, el centre de gravetat d'un monovolumen ni les prestacions off-road d'un SUV per a un vehicle que circularà la major part de la seva vida útil per asfalt.

Un al·luvió de detalls ve a confirmar el pràctic que és. De sèrie té la presa de 12V al maleter, la rasqueta per llevar el gel del parabrisa, una guantera refrigerada per a begudes, un reposabraços central per gaudir d'una major comoditat de conducció, una paperera, un suport per a mòbils i tabletas, moqueta de goma en el maleter (el que permet rentar-la amb facilitat) i un compartiment porta-ulleres. Alguns extres destacables són l'endoll de 230V per a les places posteriors o les xarxes per mantenir el maleter sempre ordenat.

El rendiment de l'Octavia és notable en tota la seva àmplia gamma de motoritzacions. L'estalviadora versió Greenline permet, per exemple, creuar Espanya de punta a punta, mentre que les tres versions esportives RS són capaces d'oferir emocions fortes als conductors més exigents. Fins i tot hi ha models impulsats per combustibles alternatius, com el gas natural comprimit. Entre els motors convencionals, l'1.6 TDI de 110 CV té un parell de 250 Nm des de les 1.500 voltes, un consum inferior als cinc litres, rendeix correctament fins i tot a plena càrrega i frega els 200 km/h de velocitat punta.

Per gestionar aquesta àmplia oferta de motors, el Octavia disposa d'una posició de conducció correcta, una bona ubicació dels comandaments i una instrumentació completa i intuïtiva. D'altra banda, incorpora el Driving Mode Select, un sistema que permet modificar l'adreça, climatització, il·luminació i rendiment del motor en quatre maneres: Normal, Sport, Ressò o Individual. En aquesta última modalitat, els paràmetres se seleccionen independentment i permeten augmentar la duresa de l'adreça per circular per carretera i programar un consum ecològic del motor.

Superb, el vaixell almirall de Skoda

Quan va néixer en 1934, el Skoda Superb era un cotxe de luxe només a l'abast uns pocs triats. El Superb de 2015, la tercera generació actual del model, és el vaixell almirall de la marca txeca gràcies al seu disseny modern i elegant i a un equipament molt complet basat en la plataforma modular MBQ del Grup Volkswagen. És una majestuosa berlina de luxe que ofereix una immillorable relació entre preu competitiu i grandària, habitabilitat, equipament, capacitat (635 litres de maleter), seguretat activa i passiva, rendiment i comportament.

El Superb augmenta els estàndards de qualitat respecte al Octavia amb més opcions de personalització, sofisticats equips de infoentretenimient (que inclouen fins a sintonitzador de televisió) i sistemes pilotats de suspensió. En aquest sentit, el nou Superb és un cotxe molt tecnològic que incorpora tot tipus d'ajudes a la conducció com a control de creuer, limitador de velocitat, càmera amb reconeixement de senyals, avís de canvi de carril, assistent d'aparcament, assistent en embussos, fre d'emergència urbà o control de pressió de pneumàtics.

El nou model de Skoda va desembarcar a Espanya el passat estiu amb tres versions diésel i una motorització de gasolina, totes sobrealimentadas i complint la normativa Euro6. La característica comuna de totes aquestes motoritzacions és que són motors brillants, silenciosos, suaus de maneig i molt dinàmics, ja que ofereixen el seu parell màxim des de les 1.500 revolucions, la qual cosa els confereix una conducció molt còmoda i una velocitat punta molt per sobre dels límits legals de velocitat.

D'altra banda, el nou Superb és el primer model de Skoda que incorpora el DCC (Dynamic Xassís Control), un sistema que permet adaptar la suspensió a l'estat de la carretera o a la nostra forma de conducció. Aquest model també ofereix diferents maneres de conducció (Sport, Eco i Confort) i la possibilitat de crear un de nou ajustant el funcionament de la suspensió, l'adreça, el canvi de marxes o el diferencial electrònic. El Superb és, en definitiva, la màxima expressió de la marca, un vehicle que es mou, rendeix i sona amb la qualitat dels millors.

SARSA ET RECORDA…

 

  • Els Skoda actuals, com les noves generacions del Octavia i el Superb, són uns cotxes excel·lents, amb nivells d'equipament i confort molt alts.
  • El Octavia és el model ideal per als conductors que busquen un cotxe que no tingui la posició elevada de conducció, el centre de gravetat d'un monovolumen ni les prestacions off-road d'un SUV.
  • El Superb és una majestuosa berlina de luxe que ofereix una immillorable relació entre preu i grandària, habitabilitat, equipament, capacitat, seguretat activa i passiva, rendiment i comportament.

TAMBÉ ET POT INTERESSAR

Volkswagen Caravelle Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
Volkswagen Caravelle
Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
A consultar
Volkswagen Caravelle Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
Volkswagen Caravelle
Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
A consultar
Volkswagen Multivan Style 1.5 eHybrid Batalla Corta 4Motion 180 kW (245 CV) DSG
Volkswagen Multivan
Style 1.5 eHybrid Batalla Corta 4Motion 180 kW (245 CV) DSG
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
A consultar
Skoda
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
A consultar
Volkswagen Amarok 2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
Volkswagen Amarok
2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
A consultar
Volkswagen Caravelle Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
Volkswagen Caravelle
Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV) DSG
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV) DSG
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
A consultar
Piaggio 1 2 Kw (3 CV)
Piaggio 1
2 Kw (3 CV)
1.500 1.700 -12%
Piaggio 1 ONE
Piaggio 1
ONE
1.500
Piaggio 1 FOREVER WHITE
Piaggio 1
FOREVER WHITE
1.500 1.700 -12%
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
1.500 1.900 -21%
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
1.750 2.099 -17%
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
1.750 2.099 -17%