Hi ha cotxes que s?han fet esperar. Un és el Seat Ateca , el primer SUV de la firma espanyola, que arribarà als concessionaris al juny, només uns mesos després de la seva presentació oficial al Saló de l'Automòbil de Ginebra 2016. I quan ho faci ens sorprendrà amb la seva barreja de disseny, conducció dinàmica i versatilitat.
L´Ateca és un cotxe que ens farà descobrir una experiència completament nova al volant gràcies als seus innovadors sistemes d´assistència a la conducció, els seus motors potents i eficients i la seva connectivitat de primera classe. Una pura sang, en definitiva, batejada amb el nom d'una petita ciutat aragonesa seguint la tradició que Seat va iniciar amb l'Eivissa ja fa més de 30 anys. Un cotxe que val la pena conèixer i provar.
Disseny: A primera vista, l'Ateca recorda la darrera generació del Seat León. Això sí, amb unes dimensions i un aspecte més rotund. No falten, per tant, ni la graella trapezoïdal, ni els blisters laterals ni els distints fars triangulars del Lleó. L'Ateca presenta una graella elevada que ha crescut en mida i unes prominents entrades d'aire que li donen un caràcter dinàmic notable, a més de conferir-li una imatge que evidencia la solidesa i fiabilitat que han de caracteritzar els vehicles SUV. Una de les novetats estètiques de l'Ateca és el plec central de la porta del darrere, una nova estètica que també heretarà el futur SUV de Skoda. També destaquen els fars Full Led i la llum de benvinguda, que permet que els LED dels retrovisors exteriors il·luminin la zona de les portes i projectin el nom i la silueta de l'ATECA a terra només desbloquejar les portes.
Habitabilitat: Un dels grans encerts de l'Ateca és la cura interior, que destil·la un caràcter elegant i dinàmic. Els aspectes més destacats són, naturalment, la posició elevada dels seients, pròpia dels SUV, als quals cal sumar-hi la perfecta visibilitat del frontal del cotxe i les motllures de les portes. El lloc de conducció està dominat per uns controls agrupats que es poden consultar sense gairebé desviar la mirada. La novetat principal és la posició tant del botó d'arrencada com del selector de mode de conducció (Seat Drive Profile), que es troben just davant del canvi de marxes. El que també sorprèn en són les dimensions. Els seus 4,36 metres de longitud i els seus 510 litres de maleter donen per a molt, encara que a les versions amb tracció total el maleter es redueixi a 485 litres.
Rendiment: La gamma de motors de l'Ateca serà força equilibrada i permetrà escollir entre potents propulsors turbo de gasolina (TSI) o dièsel (TDI), amb una potència que anirà dels 115 CV als 190 CV, amb tracció davantera o total, a més de caixes de canvis manuals o DSG de doble embragatge. Uns motors eficients que asseguren uns consums ajustats, entre els 4,3 i els 6,2 litres cada 100 quilòmetres. Amb aquestes motoritzacions, l'Ateca es presenta com un cotxe divertit de conduir, un còctel únic de seguretat, confort, precisió i agilitat, tant a la carretera com a la ciutat, on la seva lleugeresa més gran comparada amb altres models similars, li permet oferir una conducció àgil i versàtil.
Equipament: La tecnologia és, sens dubte, la innovació més destacada de l'Ateca. La gamma de sistemes dassistència al conductor és amplíssima. Destaquen alguns elements com l'assistent per a conducció en embussos, el Traffic Jam Assist, capaç de controlar accelerador, fre i direcció; l'assistent d'emergències, que és capaç d'aturar de manera autònoma el cotxe si el conductor no dóna senyals d'activitat, o els equips multimèdia obligatoris amb pantalles tàctils de fins a vuit polzades i plena connectivitat per a dispositius mòbils, ja siguin Apple (CarPlay) o Android (Android Auto). Altres equipaments destacats són el control de creuer adaptatiu (ACC) amb el sistema de vigilància Front Assist, el sistema de reconeixement de senyals de trànsit, la detecció d'angles morts, l'assistent de sortida de l'aparcament o la vista superior.
El Seat Ateca no serà l'única incursió de la marca espanyola al segment dels SUV . Abans que s'acabi la dècada, Seat llançarà dos models totcamins més. El primer serà una variant de l'Eivissa i intentarà competir amb el Renault Captur, mentre que el segon serà fer realitat el concept car Seat 20v20, un model de mida similar, per exemple, al Renault Koleos.
De moment, què tal si reserves ja la teva cita als nostres concessionaris per provar el nou Ateca?
SARSA ET RECORDA…
- El Seat Ateca presenta un disseny únic amb un aspecte i sensacions incomparables, una conducció precisa i divertida i un màxim confort.
- Els innovadors sistemes d'assistència a la conducció del SUV de Seat complementen a la perfecció els motors de gran eficiència que arriben als 190 CV de potència.