Renault Kangoo ZE: l'elèctric també es consolida en vehicles comercials

renault kangoo

El cotxe elèctric també ha arribat al món de les furgonetes, un segment on aquesta tecnologia sostenible pot clarament fer valer els seus avantatges respecte als motors que utilitzen carburants convencionals. Són diverses les marques que estan començant a incloure al seu catàleg de vehicles comercials les versions elèctriques, però va ser Renault , amb la Kangoo ZE , qui va introduir la primera. Ara que ja han passat més de 2 anys del seu llançament, fem un repàs a allò que aquesta pionera furgoneta ofereix.

A inicis del 2012, va començar la comercialització de la nova Renault Kangoo ZE, amb tres versions de carrosseria (normal, i Maxi de 2 i 5 portes). Tot i que al principi l'acollida d'aquesta versió elèctrica va ser tímida –com la de la resta de vehicles que utilitzen la tecnologia alternativa–, en els darrers mesos s'aprecia un creixement significatiu de les vendes. La majoria dels compradors del Kangoo ZE són empreses de serveis que treballen per a l'administració pública, així com algunes empreses de repartiment privades.

El plus de l'experiència

Les competidores directes de la nova Kangoo ZE són les seves germanes franceses, la Citroën Berlingo i la Peugeot Partner elèctrica . Pel que fa a elles, té l'avantatge de ser un vehicle més provat i consolidat , en portar molt més temps al mercat, amb més de 10.000 unitats venudes a tot Europa. No obstant això, són diversos els punts forts de la ZE que val la pena destacar, com la seva frenada regenerativa , la seva capacitat de càrrega , la gestió telemàtica del vehicle o la seva versatilitat .

La Kangoo ZE està disponible amb una única motorització, de 60 CV , i un parell motor de 226 Nm disponible pràcticament des de parat. El lloguer de les bateries té un cost entre 70 i 80 euros al mes , depenent del quilometratge anual contractat. Una càrrega completa de bateria de la ZE té un cost d' entre 3 i 4 euros i la seva autonomia és de 170 km , segons el cicle NEDC. En aquest sentit, cal tenir en compte que els cotxes elèctrics, igual que els tèrmics, són sensibles a l'estil de conducció, per la qual cosa una conducció eficient a velocitats moderades repercuteix en una autonomia més gran i, per contra, una conducció esportiva repercuteix en una reducció significativa d'autonomia.

Més enllà de l'eficiència

El conductor que utilitzi un vehicle comercial elèctric per a repartiment a ciutat és un dels perfils dusuari que es veurà més beneficiat per aquesta tecnologia. Això és així perquè el dièsel en ús urbà és més ineficient , però també per les infraestructures de recàrrega de què disposen algunes ciutats i per les limitacions de circulació que comencen a aparèixer en alguns centres urbans, dissenyades únicament per a vehicles de zero emissions.

A banda d'aquests avantatges, cal destacar també que la conducció d'un vehicle comercial elèctric respecte a un combustible és molt més suau, còmoda i progressiva , ja que no té embragatge i caixa de canvis. D'altra banda, en no tenir motor de combustió, la seva conducció es fa pràcticament en silenci , sense cap tipus de vibració ni emissions contaminants, com les que provoquen els vehicles tèrmics.

Si estàs pensant en adquirir un vehicle comercial elèctric, no dubtis en posar-te en contacte amb els nostres especialistes als concessionaris Movento perquè et facilitin la informació que necessitis.

 

Francesc Buyolo.

Enginyer industrial i coautor de diverses publicacions tècniques, ha desenvolupat la seva carrera professional a la indústria automobilística, on s'ha especialitzat en la postvenda de l'automòbil, mobilitat elèctrica i tecnologia GLP. Actualment és director comercial i d'operacions de l'empresa Emovement, importadora i distribuïdora del primer vehicle elèctric que es va comercialitzar a Espanya, el Reva.