Al nostre post d'avui volem oferir -vos alguns consells útils a l'hora de rentar l'exterior del cotxe a mà , assenyalant alguns trucs perquè la carrosseria del vostre vehicle quedi com estava acabat de sortir del concessionari.
SÃ, ho sabem… rentar el cotxe sol fer mandra i, a més, sempre passa el mateix; llei de Murphy: S'acaba d'assecar i plou! Però hem de tenir en compte que cada cotxe ha de ser una joia per al seu amo i, com a tal, ha de lluir. Per això compartim alguns consells per tenir la mà quina sempre a punt i en perfecte estat per a l'asfalt.
Comencem per escollir el lloc adequat i, encara que pugui semblar que és millor rentar el cotxe al sol, és tot al contrari. Mentre ensabonem sota el sol, el xampú es pot enganxar sobre la pintura, cosa que provocaria que apareguessin empremtes en assecar-se. Per això, buscarem preferiblement un lloc a l'ombra per posar fil a l'agulla.
Aigua: abans, durant i després
La pols, els insectes, el fang i els excrements d'ocell són els principals enemics que cal combatre. Per això, i per no ratllar el cotxe, el primer que aconsellem és donar-li un primer rentat només amb aigua, de manera que aquesta brutÃcia s'estovi i no hà gim de fregar. Mulleu el cotxe de dalt a baix, mai amb el raig de l'aigua directe a la carrosseria . Hem de tenir en compte que l'arrossegament de la brutÃcia esgarrapa la pintura i amb el temps el color perd tota la vivor. Si l'aigua surt a pressió, fes-ho a distà ncia perquè no es produeixin esgarrapades.
Un cop tinguem tota la carrosseria mullada, barregem en una galleda aigua i un sabó lÃquid que lubriqui força, per afavorir el lliscament. Mullem l'esponja/guant/drap de microfibra/cotó a la galleda i comencem a rentar tota la carrosseria. És molt important que ensabonem el vehicle en lÃnia recta , sense fer cercles, sense pressionar, i sobretot, per parts. Segons acabis una zona, aclareixi-la, per evitar que el sabó s'assequi, i comença des del sostre perquè la brutÃcia de la zona superior no embruti à rees ja rentades. A més, aixà el sabó va caient, arrossegant la pols acumulada.
Finalment arriba l'hora de l'assecat. Cal destacar que mai ho hem d'assecar en marxa o al sol , ja que l'únic que aconseguirem és que s'embruti més rà pid, que les gotetes d'aigua quedin marcades i que la cal que queda en evaporar-se l'aigua faci malbé la pintura. Hem d'assecar-ho amb un drap de microfibra/cotó sense pressionar gaire. Pel que fa als vidres, els assecarem amb una baieta mullada, paper d'assecar, o amb aquests aparells especials per a vidres.
La cera, una bona aliada
Sempre queda el dubte de si encerar el cotxe o bé prescindir-ne. Nosaltres aconsellem fer-ho cada dos o tres mesos, no tant per aconseguir més brillantor, sinó per protegir la xapa i pintura de la brutÃcia que se sol enganxar.
Com a conclusió, heu de tenir en compte que necessiteu: un lloc amb ombra, 2 draps/guants/baietes de microfibra/cotó, mà nega normal/a pressió, sabó lÃquid, cera i PACIÈNCIA… MOLTA PACIÈNCIA, ja diuen que per lluir, cal patir…