Una de les grans novetats de l'any que acabem de deixar enrere va ser el Range Rover Velar, el quart model de Land Rover, a mig camà entre l'Evoqui i el Sport, un vehicle que ret homenatge a un preserie homònim de 1969 del qual només es van muntar 26 unitats, avui buscadisimes, que van ser l'avantsala del primer Range Rover. Si hi ha cotxes que entren per la vista, un d'ells és el Vetllar, una autèntica escultura sobre rodes, probablement el SUV més atractiu del mercat. El Vetllar no és un SUV més, és un referent que marcarà el futur del segment grà cies a la seva elegà ncia i avantguarda.
El disseny del Vetllar es manté fidel a les pautes que caracteritzen la gamma Range Rover. Això sÃ, amb tocs més brillants, agressius i moderns com un frontal que intimida amb els seus minimalistes fars Matrix LED, la seva enorme graella central, la seva paraxocs monumental, la seva volada posterior allargada i ascendent, les seves gegantesques llandes d'aliatge de 22 polzades o les seves esportives sortides d'aire i faldó. Un cotxe, en definitiva, que es reconeix a l'instant i que conjuga la seva trepidant modernitat amb els està ndards clà ssics que caracteritzen a la marca brità nica.
El Range Rover Vetllar és, sens dubte, un cotxe de luxe. I això es nota res més passar a l'interior amb uns colors, formes, materials i il·luminació que el converteixen en una espècie de santuari privat que convida a gaudir mentre es condueix. La selecció dels materials, per exemple, anuncia qualitat i enamora. No mancada el cuir, que es barreja subtilment amb la tela i amb superfÃcies plà stiques modernes en un quadre de comandament clà ssic i net. Punt i a part són els seients, entapissats en cuir perforat, muntats sobre unes banquetasventilades i calefactades, totalment regulables elèctricament.
El confort del Velar, no obstant això, va molt més allà dels seus seients. Les dimensions i distribució internes fan d'aquest model un cotxe amb molt d'espai disponible, tant per als ocupants, com d'emmagatzematge, tant en el seu reposabraços abatible i escorredor com en la seva generosa guantera, entapissada i dotada de quatre prens USB i de 12V. Un altre punt a destacar és el seu impecable aïllament acústic, que protegeix dels sorolls exteriors, tant del rumor del motor, com els propis de l'aerodinà mica o de la rodadura de les enormes rodes amb les quals s'equipa el Velar.
Però tornem a l'interior, un habitacle tecnològic i consagrat al servei dels ocupants. Llocs a destacar un element ens quedem amb la doble pantalla tà ctil amb sistema Touch Pro Duo, en la qual s'engloben gairebé tots els botons fÃsics del vehicle, digitalitzant els polsadors habituals en els quadres de comandament convencionals. Una mica més a baix de les pantalles es troben els únics botons fÃsics del Velar, els dos rotatius que permeten canviar de funció a cop de pulsació i el botó d'encès-apagat-volum de l'equip de so. La resta de polsadors són capacitius i es destinen a l'aire condicionat, recirculació, lunetes tèrmiques, desconnexió del control de tracció i activació de l'assistent de descens.
El volant del Velar, per part seva, és fidel a la tradició clà ssica de la marca i inclou dos grups de botons capacitatius que, literalment, brillen i actuen coordinant-se amb la pantalla d'alta definició de 12,3 polzades. Tant aquesta consola com el quadre de comandament del Vetllar són perfectament llegibles, independentment de les condicions lumÃniques de l'habitacle. La tecnologia d'aquest model no acaba aquÃ. El seu Head-Up Display dinà mic, el seu sistema de manteniment de carril, el seu assistent de frenat, el seu control de velocitat adaptatiu, el seu repartiment de parell a les quatre rodes o la seva suspensió adaptativa, per dir alguna cosa, converteixen en Vetllar en un dels SUV més avançats del mercat i més gratificants de conduir.
Amb dues tones de pes podria ser un cotxe avorrit de conduir o maldestre, en canvi el Velar es mostra excitant i resolutiu tant en carretera com fora d'ella. Ho propulsen dos motors de sis cilindres en V, un dièsel de 3.0 litres, 300 CV de potència i 700 Nm de parell motor; o un altre de gasolina també de 3.0 litres, però si escau amb 380 CV i 450 Nm de parell motor, tots dos sobrealimentats per compressor i associats a la caixa del canvi automà tica ZF de vuit velocitats. Si a aquests motors potents se li suma la seva transmissió resolutiva i ben calibrada, el resultat és un cotxe que es mou realment bé en el qual dóna gust anar després del volant grà cies al seu confort de marxa magnÃfic.
MOVENTO ET RECORDA…
Si hi ha cotxes que entren per la vista, un d'ells és el Velar, una autèntica escultura sobre rodes, probablement el SUV més atractiu del mercat. El Vetllar no és un SUV més, és un referent que marqués el futur del segment grà cies a la seva elegà ncia i avantguarda.