Quin és millor: l'Ibiza, el Polo o el Fabia?

Sarsa, Seat, Volkswagen, Skoda, Ibiza, Polo, Fabia, 2018

Avui us volem presentar un duel entre tres germans, tres utilitaris del cada vegada més competitiu segmento B fabricats per les tres marques del grup VAG: el SEAT Eivissa, el Volkswagen Polo i el Skoda Fabia. Tres models que guarden moltes semblances, que comparteixen bona part dels seus motors, components i equipaments. Davant punt semblant, per quin d'ells apostem?: pel mític supervendes de SEAT?, per tot un clàssic de Volkswagen?, o pel veterà de Skoda?

Si continues llegint, t'expliquem com és cada model i les seves característiques:

SEAT Ibiza. La cinquena generació del SEAT Ibizava ser la primera del grup VAG a estrenar la plataforma MQB-A0 i presenta una imatge molt similar al SEAT León,
incorpora més tecnologia i estrena motors. El nou SEAT Eivissa presenta els últims avanços de la marca: amb control de creuer adaptatiu, sistema d'entrada i arrencada sense clau, Traffic Jam Assist, sensors d'aparcament amb càmera de visió posterior, pantalla tàctil de 8 polzades, carregador sense fil i compatibilitat amb Apple CarPlay, Android Acte i Mirror Link. A nivell mecànic, es comercialitza amb quatre motors de gasolina que rendeixen 75, 95, 115 i 150 CV respectivament; i tres propulsors dièsel amb potències de 80, 95 i 115 CV.

  • Sistemes avançats d'assistència a la conducció
  • Quatre motors de gasolina de 75, 95, 115 i 150 CV
  • Tres motors de gasolina de 80, 95 i 115 CV

Imatge eliminada.

Volkswagen Polo. La nova versió del Volkswagen Polo va veure la llum a principis de la passada tardor amb una major lleugeresa respecte a versions anteriors i una major habitabilitat i confort. En pujar al Pol et trobaràs amb plàstics mullidos i un interior presidit per la pantalla multifunció. Exteriorment, la sisena generació d'aquest històric utilitari té un aire més dinàmic i esportiu. La gamma de motors disponibles es compon dels propulsors de gasolina atmosfèrics MPI de 65 CV i 75 CV; dels turboalimentados 1.0 TSI 95 CV i 1.0 TSI de 115 CV; i els dièsel 1.6 TDI de 80 i 95 CV. Com a novetat es pot triar una variant de gas natural (GNC) 1.0 TGI amb 90 CV de potència i s'anuncia un nou Polo GTI, que reemplaça el seu anterior 1.8 TSI de 192 CV pel 2.0 TSI de 200 CV.

  • Una nova versió més dinàmica i esportiva
  • Quatre motors de gasolina, dos atmosfèrics i dos turboalimentats
  • Dues motoritzacions dièsel de 80 i 95 CV i una GNC de 90 CV

Imatge eliminada.

Skoda Fabia. El Skoda Fabia va ser llançat originalment l'any 2000 i ha estat actualitzat recentment amb la seva quarta generació per a posar-lo al dia en un segment tan competitiu com el B; en el qual, com els seus propis germans de grup, competeix amb models com el Dacia Sandero. Si ens centrem en les seves motoritzacions, el Fabia es comercialitza amb quatre propulsors de gasolina que tenen a l'1.0 litre tricilíndrico com a protagonista, amb dos atmosfèrics de 60 i 75 CV i dos turboalimentats de 95 i 110 CV. Una gamma que es completa amb tres motors dièsel de 75, 90 i 105 CV. L'interior també s'ha renovat amb més i millors sistemes de seguretat, com la frenada d'emergència, el control d'estabilitat o l'assistent en costa.

  • Utilitari renovat amb més sistemes d'assistència a la conducció
  • Quatre motors de gasolina, entre ells dues tricilindrícos d'1.0
  • Tres motors dièsel de 75, 90 i 105 CV.

Abans de prendre una decisió final, has de respondre a algunes preguntes. Per a començar, quin és el teu pressupost? I, per a continuar, quines són les teves necessitats? Amb les respostes i els dubtes que encara tinguis, només has d'acostar-te al teu concessionari Sarsa més pròxim i t'ajudarem a triar el ‘germà’ VAG amb el qual faràs més molles.

 

MOVENTO ET RECORDA…

El SEAT Ibiza, el Volkswagen Polo i el Skoda Fabia s'han renovat recentment per a continuar sent tres dels models amb més vendes del sempre competitiu segmento B.