No tens pla per a aquest cap de setmana? No et preocupis. Quan t'aixequis i acabis de desdejunar el teu cafè amb llet i les pertinents torrades, sal a fer un volt amb el teu amor… de quatre rodes. Segur que tens la teva carretera preferida per passejar-te fins a l'hora del vermut. Si ja ets dels quals ha incorporat aquesta rutina als seus caps de setmana t'interessarà aquest article. Per què? Ni més ni menys perquè t'explicarem com gaudir de la conducció a un nivell superior. Com? Doncs corrent en les mateixes pistes per les quals els Mercès de F-1 s'han passejat aquest any o en altres pistes en les quals les grans marques proven les seves novetats.
L'opció ideal seria llogar un circuit per a tu i perquè poguessis treure tot el partit a la teva Mercès amb tota la pista a la teva disposició. De moment descartarem aquesta opció, més que gens pel preu. Llogar el Circuit de Catalunya tot un matí et costaria un ronyó i part de l'altre. En euros, no menys de 21.000. La millor opció per tenir una primera experiència amb les pistes de competició sense gastar-te massa diners, entre 60 i 120 per cotxe, és apuntar-te a córrer algunes tandes amb el teu propi vehicle que s'organitzen en els circuits catalans de Montmeló, Castellolí, Calafat o Alcarràs.
Córrer en tandes en un circuit és una forma immillorable de cremar gasolina i adrenalina amb total seguretat. Un dels atractius d'aquesta experiència és que, per un preu més que assequible, podràs viure la mateixa atmosfera que es viu habitualment en un dia de gran premi. Això sí, sense Lewis Hamilton fent-te ombra en la pista. El preu de les tandes inclou un segur especial i el cronometratge de les voltes que donis al circuit. El combustible i el desgast, que ho tindràs, dels teus pneumàtics, corren del teu compte. Si portes al teu grup d'amics perquè t'animin, no et preocupis, l'entrada és gratuïta.
Hi ha vàries tipus de sessions de tandes. Normalment solen ser de 30 minuts però també existeix l'opció, més cara, de disposar de la pista durant més temps perquè entris i surtis d'ella quan vulguis sense la pressió d'estar limitat a la tanda determinada que tinguis assignada. Si ja t'hem enamorat i estàs pensant a apuntar-te a una tanda recorda que, atès que vas a sotmetre el cotxe a un ús intensiu i exigent, el millor és tenir-ho en bona forma. Vigila especialment els pneumàtics, embragatge, caixa del canvi i frens. Amb el cotxe en forma, on ens anem a córrer? Si el teu cotxe va sobrat de potència, encamina't a Montmeló. Si prefereixes posar-te a prova a tu i no tant a la teva màquina, un circuit mitjà com els de Castellolí o Calafat s'ajustarà millor a les teves expectatives.
En aquestes tandes de circuit n'hi ha prou amb portar un casc de cotxe o de moto homologat i no és necessari que el teu cotxe tinguis ni barres ni arnesos. Una vegada en la pista no et posis al 110% a la primera recta. Deixa que el teu cotxe es calent de forma adequada i, sobretot, tingues cap. Encara que en el circuit tinguis escapatòries per sortir ben parat d'una corba mal presa, una voltereta amb el cotxe o una col·lisió amb un altre vehicle pot acabar en una mica més que un esglai. Recorda que has vingut a passar una bona estona, no a convertir-te en campió del món de la nit al dia. D'altra banda, en cas d'accident, et cobrirà el segur que hagis contractat i els circuits sempre compten amb mesures de seguretat i servei mèdic propis.
Esperem que aquest article us hagi despertat el gusanillo de la competició. Això sí, per cremar adrenalina al volant, el millor és fer-ho en un espai controlat amb un circuit. Us estalviéssiu més d'un disgust amb els Mossos.
STERN MOTOR ET RECORDA…
- Córrer en tandes en un circuit és una forma immillorable de cremar gasolina i adrenalina amb total seguretat.
- Si ja t'hem enamorat i estàs pensant a apuntar-te a una tanda recorda que, atès que vas a sotmetre el cotxe a un ús intensiu i exigent, el millor és tenir-ho en bona forma.
- Deixa que el teu cotxe es calent de forma adequada i, sobretot, tingues cap. Recorda que has vingut a passar una bona estona, no a convertir-te en campió del món de la nit al dia.