Qui condueix millor, els homes o les dones?

Qui condueix millor, els homes o les dones? stern motor mercedes moviment

Segur que alguna vegada heu llegit articles o vist a la televisió que, segons un estudi o un altre, les dones condueixen millor que els homes. Normalment, aquests estudis es basen en les dades obtingudes a partir dels informes d'accidents de les diferents companyies asseguradores de vehicles, sense tenir en compte altres factors. Un estudi de sinistralitat de la Fundació Mútua assegura que les dones tenen menys accidents que els homes, fins a un 25% menys segons l'edat , i que els accidents dels homes són més greus que els que pateixen les dones.

Les estadístiques oficials també corroboren que les dones al volant són sinònim de menor sinistralitat. Segons la Direcció General de Trànsit (DGT), el 79% delsinfractors a Espanya són homes, i només el 21% dones. Més dades de la DGT: el 2011, el darrer any amb dades consolidades, van morir 1.289 conductors a les carreteres espanyoles . Un percentatge aclaparador: el 91% eren homes . Tot i que és cert que hi ha més conductors que conductores (15,5 milions respecte 10,5 milions), el percentatge femení als cens de conductors (40,5%) és molt superior al de les dones infractores o víctimes d'accident al volant.

Al Regne Unit, però, les coses semblen que són diferents. Un estudi realitzat per la Driving Standards Agency, organisme britànic equivalent a la DGT, apunta que les dones no semblen avenir bé amb el volant. Segons aquesta agència, el percentatge d'aprovats als exàmens de conduir al Regne Unit és d'un 50,7% per als homes i només d'un 44,1% per a les dones que suspenen majoritàriament per errors en fer marxa enrere, per utilitzar malament els retrovisors i per no fer correctament la maniobra daparcament. D'altra banda, les conductores britàniques necessiten una mitjana de 52 hores de classe per aprovar, mentre que els homes només fan servir 36 hores.

A aquests resultats de la Driving Standards Agency s'hi afegeix un altre estudi, aquest cop realitzat per investigadors de la Universitat de Ruhr (Bochum, Alemanya) amb 65 voluntaris, homes i dones. Els investigadors els van posar al volant de cotxes Audi moderns i els van fer aparcar-los. El resultat va ser contundent. Les dones trigaven 20 segons més de mitjana a estacionar el vehicle i algunes van atribuir aquesta demora al fet que el pit els dificultava el moviment a l'hora de girar-se per mirar quan feien marxa enrere.

Altres estudis, també caracteritzats pel seu escàs rigor, asseguren que, al volant, el cervell de la dona funciona de manera diferent de l'home . És el cas d'un estudi de la Universitat de Michigan que, basant-se que les dones fan servir més els sentiments que la lògica, assegura que les conductores són menys capaces d'actuar ràpidament a l'hora d'enfrontar-se a una situació inesperada en el trànsit. Segons un altre estudi de la Harvard University, els homes tenen un desenvolupament més gran de l'escorça parietal, encarregada de processar els senyals dels òrgans sensorials i clau en la percepció espacial. Traduït al nostre llenguatge, segons aquest estudi els homes tendeixen a ser millors en les habilitats en què influeixen principalment la percepció espacial i la rotació mental d'objectes, mentre que el cervell de les dones està més desenvolupat en àrees de memòria o fluïdesa verbal.

Aquests estudis pseudo-científics, però, no poden ser concloents, com tampoc no ho són la resta de dades de les asseguradores o dels organismes oficials. Els resultats d'un informe sobre hàbits familiars elaborats per la Fundació de Seguretat Viària són més aclaridors. Segons aquest estudi, la sinistralitat masculina més gran és conseqüència directa que el rol de l'home com a conductor amb prou feines ha variat en els últims anys al nostre país. Així, en els viatges familiars els homes són els conductors al 79% dels casos i només un 20% comparteix el volant amb la seva parella, un percentatge que arriba al 75% quan les dones són les conductores habituals.

Després d'exposar una bona quantitat de dades i percentatges, qui porta millor: els homes o les dones? Quina parella funciona millor, conductor femení i copilot masculí oa l'inrevés? Sembla que la resposta mai serà concloent.

STERN MOTOR ET RECORDA…

  • Un estudi de sinistralitat de la Fundació Mútua assegura que les dones tenen menys accidents que els homes fins a un 25% menys segons l'edat, i que els accidents dels homes són més greus que els de les dones.
  • Segons la DGT, el 79% dels infractors a Espanya són homes i el 21% restant són dones. Dels 1.289 conductors morts a les carreteres espanyoles, un percentatge aclaparador, el 91%, eren homes.

TAMBÉ ET POT INTERESSAR

Volkswagen Amarok 2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
Volkswagen Amarok
2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
A consultar
Volkswagen Amarok 2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
Volkswagen Amarok
2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
A consultar
Piaggio 1 ONE
Piaggio 1
ONE
1.500
Piaggio 1 2 Kw (3 CV)
Piaggio 1
2 Kw (3 CV)
1.700 1.800 -6%
Piaggio 1 FOREVER WHITE
Piaggio 1
FOREVER WHITE
1.700
Piaggio 1+ 2 kW (3 CV)
Piaggio 1+
2 kW (3 CV)
1.900 2.100 -10%
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
1.900 1.900
Mercedes_Benz
Piaggio 1 Active 3 kW (4 CV)
Piaggio 1 Active
3 kW (4 CV)
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE
Piaggio 1 ACTIVE
2.099
Piaggio Liberty delivery 50
Piaggio Liberty delivery 50
2.200 2.200
Honda CRF50F
Honda CRF50F
2.375 2.350
Suzuki BURGMAN 400
Suzuki BURGMAN 400
2.490
Honda Vision
Honda Vision
2.525 2.500
Honda SH 125i
Honda SH 125i
2.690
Honda SH 300I ABS TOP BOX
Honda SH 300I ABS
TOP BOX
2.690 2.690