El sistema de manteniment de carril és una assistència a la conducció que t'ajuda a no sortir-te de la carretera i a fer que la conducció per autopista et resulti més fàcil i relaxada, però sobretot més segura. Recorda que cada any, les sortides de via provoquen a Europa més de 10.000 morts i 80.000 ferits. Si tots els cotxes comptessin amb aquest sistema, aquesta xifra es reduiria a la meitat, ja que la major part dels conductors que se surten de la carretera, ho fan perquè es queden dormits o es distreuen. A pesar de que este sistema no es del todo perfecto, es bastante asequible si no viene de serie (unos 400 euros) y puede salvarte la vida si te duermes durante un viaje por Cataluña. A pesar que aquest sistema no és del tot perfecte, és bastant assequible si no ve de sèrie (uns 400 euros) i pot salvar-te la vida si et dorms durant un viatge per Catalunya.
Què és l'assistent de manteniment de carril?
És un sistema de seguretat dissenyat per a ajudar el conductor a romandre en el carril pel qual circula. Aquest sistema de manteniment de carril corregeix la trajectòria si detecta que travessarem una línia de carril sense haver activat prèviament l'intermitent. Si el vehicle comença a desviar-se del centre del carril i amenaça amb travessar una línia horitzontal sense que el conductor hagi accionat l'intermitent, el sistema gira suaument la direcció per a mantenir al cotxe dins del carril. El sistema només funciona en corbes de radi ampli, per exemple, en autopista, i el conductor sempre pot anul·lar la seva intervenció exercint una lleu resistència en el gir del volant.
Quins elements té l'assistent de manteniment de carril?
El principal és la càmera situada en la base del retrovisor interior i que s'encarrega de detectar les línies de la calçada i calcular la posició que ocupa el cotxe en el carril. Per a fer-se una idea més clara del que envolta al cotxe, alguns fabricants, com per exemple Audi, també utilitzen informació del radar frontal i, fins i tot, dels sensors d'aparcament. Aquest sistema de manteniment de carril només funciona a partir de 65 km/h i pot ser activat i desactivat pel conductor de forma senzilla. Quan funciona, un pictograma en la instrumentació fa de testimoni i informa de com circulem amb avisos visuals i sonors.
Com funciona l'assistent de manteniment de carril?
Utilitzant informació procedent de la cambra frontal, de la velocitat del cotxe i del gir del volant, el sistema calcula si el vehicle s'està desviant del centre del carril i quant temps mancada per a superar una de les línies de carril. Quan se supera cert llindar de temps (que depèn de factors com, la velocitat a la qual circulem, el radi de la corba i el límit d'una línia contínua o discontínua), la direcció assistida elèctrica aplica una força correctora en el volant per a mantenir al cotxe dins del carril.
Els més sofisticats... gairebé podrien conduir per tu
Alguns sistemes de manteniment de carril permeten triar entre un avís sonor o una intervenció en el volant. Uns altres, com això dels cotxes del Grup Volkswagen (Audi, SEAT, Skoda i Volkswagen) ofereixen una funció que manté el cotxe en el centre exacte del carril, compensant fins i tot peralts o vent lateral... de manera que pràcticament n'hi ha prou que donis suport a les mans en el volant i et deixis portar.
Funciona... però no fa miracles
Els assistents de conducció estan per a ajudar-te, no per a conduir per tu. A pesar que ho utilitzis, no et confiïs. Una corba massa tancada, unes línies de carril mitjà esborrades o el solo enlluernant la càmera i els seus sensors el podrien inutilitzar. A pesar que ho usis, has d'estar sempre atent al qual passa a la via per la qual circules.
Si tens algun dubte sobre quins models venen equipats amb aquest sistema d'assistència a la conducció, acosta't a un dels nostres concessionaris i deixa't assessorar per un dels nostres especialistes.
MOVENTO ET RECORDA…
El sistema de manteniment de carril és una assistència a la conducció que t'ajuda a no sortir-te de la carretera i a fer que la conducció per autopista et resulti més fàcil i relaxada, però sobretot més segura.