Per què em compraré un dièsel?

¿Por qué me compraré un diésel?

Si no has fet comptes, fes-les i descobriràs que la teva despesa anual en combustible pot estar prop de la mitjana espanyola, uns 1.800 euros anuals, una xifra que per si sola fa que el consum del vehicle sigui el paràmetre principal a l'hora de comprar un cotxe nou. I aquí és on les estadístiques també asseguren que el diésel continua sent, encara que per poc, el combustible preferit. No importa que les xifres homologades pels fabricants difereixin de les dades reals. El seu consum segueix sent inferior al dels motors de gasolina.

Imatge eliminada.

Decidir-se o no per un diésel depèn, i molt, de l'ús final que es pretengui donar al vehicle. Si ets dels quals necessita un vehicle per a viatges llargs, la teva elecció és inevitable: un diésel. Per què? Bàsicament perquè gasten menys que els motors de gasolina atmosfèrics, amb un consum fins a un 35% inferior. I no només perquè el diésel és més economic que la gasolina, sinó també perquè els motors diésel són més eficients treient el màxim rendiment a cada gota de combustible.

Fem nombres! La diferència de consum urbà entre un motor de gasolina i un diésel continua sent, de mitjana, 1,8 l/100 km inferior en favor els vehicles diésel. En un ús extraurbà, la dada se situa en 1 l/100 km. A aquest factor cal afegir un altre avantatge favorable als vehicles propulsats per diésel. Encara que són més cars a l'hora de la compra, el seu valor de revenda també és més elevat que el dels vehicles de gasolina. A més, la longevitat d'un motor diésel és superior al d'un de gasolina. La vida útil d'un dièsel se situa entre els 300.000 i els 400.000 quilòmetres i la d'un de gasolina, entre els 250.000 i els 350.000.

Aquesta eficiència i el seu millor preu de revenda compensen el seu superior preu inicial i el fet que, en cas d'avaria, els costos de manteniment dels vehicles diésel siguin majors al preu de les peces i reparacions dels cotxes a gasolina. Un altre factor a tenir en compte és que aquestes motoritzacions tenen una càrrega impositiva major en l'impost de circulació i, probablement, en els propers anys viuran un augment de les restriccions al seu ús, especialment a les grans ciutats.

Tot depèn, per tant, d'una xifra: els quilòmetres que realitzem anualment. I aquí cal tornar a fer comptes. La diferència de preu entre un combustible i un altre s'ha reduït notablement en els últims anys (en l'actualitat, el litre gasoil és al voltant d'un 5% més barat que el de gasolina) el que deixa el llindar de la rendibilitat de la compra d'un cotxe diésel en uns 20.000 quilòmetres anuals. Per sota d'aquesta xifra hi ha una sèrie de factors que inclinen la balança a favor de les motoritzacions de gasolina, com el seu menor preu d'adquisició o que les noves generacions de motors han guanyat en eficiència i prestacions.

Imatge eliminada.

Amb la calculadora a la mà és evident que els vehicles amb motoritzacions diésel són els més convenients, si anualment circulem un gran nombre de quilòmetres i ho fem en trajectes més o menys llargs. Si, pel contari, l'ús que li donem al vehicle és  urbà potser hàgim d'apostar per altres formes de propulsió. Els trajectes curts habituals en ciutat, amb moltes parades i arrencades impedeixen que el diésel aconsegueixi la seva temperatura òptima de funcionament, augmentant el consum del motor. Aquí és on entren en joc tant els cotxes híbrids, que combinen un motor de gasolina amb un altre elèctric i tenen un consum equiparable als motors diésel; com els cotxes enchufables i els elèctrics, encara limitats per la seva encara poca autonomia.

Finalment, un últim tema a tenir compte són les teves preferències al volant. Si t'agrada la comoditat en el dia a dia, aposta per un diésel. Si, en canvi, prefereixes una conducció més esportiva, decanta't per un motor de gasolina. Una elecció que ni sempre és fàcil ni sempre és encertada. Segons el portal Acierto.com, 150.000 espanyols s'equivoquen cada any en triar la compra del seu automòbil. Si no vols entrar a formar part d'aquesta estadística, deixa't assessorar pels professionals de Stern Motor.

 

STERN MOTOR ET RECORDA…

Decidir-se o no per un diésel depèn, i molt, de l'ús final que es pretengui donar al vehicle.

TAMBÉ ET POT INTERESSAR

Volkswagen Amarok 2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
Volkswagen Amarok
2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
A consultar
Volkswagen Amarok 2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
Volkswagen Amarok
2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
A consultar
Piaggio 1 ONE
Piaggio 1
ONE
1.500
Piaggio 1 2 Kw (3 CV)
Piaggio 1
2 Kw (3 CV)
1.700 1.800 -6%
Piaggio 1 FOREVER WHITE
Piaggio 1
FOREVER WHITE
1.700
Piaggio 1+ 2 kW (3 CV)
Piaggio 1+
2 kW (3 CV)
1.900 2.100 -10%
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
1.900 1.900
Mercedes_Benz
Piaggio 1 Active 3 kW (4 CV)
Piaggio 1 Active
3 kW (4 CV)
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE
Piaggio 1 ACTIVE
2.099
Piaggio Liberty delivery 50
Piaggio Liberty delivery 50
2.200 2.200
Honda CRF50F
Honda CRF50F
2.375 2.350
Suzuki BURGMAN 400
Suzuki BURGMAN 400
2.490
Honda Vision
Honda Vision
2.525 2.500
Honda SH 125i
Honda SH 125i
2.690
Honda SH 300I ABS TOP BOX
Honda SH 300I ABS
TOP BOX
2.690 2.690