Una de les grans novetats del passat Saló de Frankfurt va ser el nou Mercedes-AMG Project One, un espectacular vehicle amb carrosseria esportiva, cor de Fórmula 1 i propulsat per un sistema híbrid més propi de la competició. Aquest autèntic ‘hypercar’ és un prototip de Mercedes capaç de generar 1.000 CV de potència, un esportiu biplaza amb el qual la marca de l'estel vol celebrar el 50º aniversari de AMG. Sintetitzant, el Project One és, probablement, el cotxe més esportiu de la història gràcies al seu minuciós estudi aerodinàmic, que enganxa el vehicle al terra i l'estabilitza a alta velocitat.
El primer que sedueix d'aquest nou AMG és la seva agressiva part frontal, amb un morro molt afilat presidit pel logo i amb l'estel de la marca perfilada sobre el capó. Una vista que impressiona. En els laterals destaquen la típica aleta central de Fórmula 1 i les preses d'aire del sostre, fetes de fibra de carboni i que són les encarregades de fer respirar al motor V6 d'1.6 litres que dóna vida al Project One. En la part posterior, el més destacable són el seu deflector d'aire, amb una gegantesca sortida de fuita situada just al centre, i el seu enorme spoiler, que actua com aerofreno i permet un perfecte equilibri aerodinàmic.
La joia del Mercedes-AMG Project One és, no obstant això, el seu motor. Es tracta d'una unitat de propulsió formada per un motor tèrmic, un V6 d'1.6 litres, sobrealimentat amb un turbocompressor amb assistència elèctrica, i quatre motors elèctrics, dos situats en les rodes davanteres, un altre en la sortida del cigonyal i una cambra funcionant com a turbocompressor elèctric. El motor tèrmic rendeix fins a 11.000 rpm i proporciona una potència superior als 680 CV que, combinada amb els quatre propulsors elèctrics recuperen fins al 80% de l'energia de la frenada i eleven la potència final als 1.000 CV, administrats per una transmissió automàtica de vuit velocitats amb maneig seqüencial.
La tecnologia mecànica del motor del nou AMG Project One li atorga unes prestacions més pròpies de la Fórmula 1 que d'un vehicle convencional: una velocitat màxima superior als 350 km/h i una acceleració de 0 a 200 km/h inferior als 6 segons. Per treure el màxim profit als seus 1.000 CV de potència, aquest prototip compta amb diferents maneres de conducció que van del 100% elèctric, en el qual només s'activen els motors de l'eix davanter i té una autonomia de 25 quilòmetres, fins a la manera més esportiva, en el qual el Project One aconsegueix el màxim rendiment dels seus cinc motors.
L'interior del AMG Project One recorda, com no podia ser d'una altra forma, als cotxes de competició. No falten ni dos baquets de fibra de carboni fosos amb el monoscasc (un element, la fibra de carboni, visible en tot l'habitacle), ni dues pantalles de TFT de 10 polzades (una per a la instrumentació i una altra pel infoentretenimiento), ni un volant quadrat, folrat en tapisseria Alcantara i replet de controls, que recorda, i molt, al que Lewis Hamilton utilitza en el seu monoplaça de Fórmula 1.
A tots aquests elements distintius cal sumar el fet que el Mercedes-AMG Project One sigui el primer bòlid de Fórmula 1 amb homologació per circular per les vies públiques, un híbrid d'alta eficiència amb una mescla fascinant de prestacions i eficiència. De moment, aquest model segueix sent un prototip, encara que l'equip de desenvolupament de AMG treballa per fer realitat aquesta visió en un vehicle per a la carretera. No falta molt, per tant, perquè puguem veure circular a aquests Mercedes-AMG de carrer amb uns sistemes de propulsió fins ara reservats a la competició del més alt nivell. Uns cotxes de somni que trobaràs, quan siguin una realitat, en Stern Motor.
STERN MOTOR ET RECORDA…
Una de les grans novetats del passat Saló de Frankfurt va ser el nou Mercedes-AMG Project One, un espectacular vehicle amb carrosseria esportiva, cor de Fórmula 1 i propulsado per un sistema híbrid més propi de la competició.