Nou Volkswagen Polo: la posada al dia per seguir a la cúspide

Un nou Pol acaba de veure la llum. El popular turisme de Volkswagen , que ha venut des del 1975 24 milions d'unitats, es renova per fora però, sobretot, per dins, millorant de manera sensible les motoritzacions i l'equipament. Més seguretat i més facilitat de conducció , en gran part heretades del Golf, són les cartes amb què espera guanyar la partida en el seu competit segment. Aquí us presentem la darrera aposta de la marca alemanya perquè jutgeu les seves possibilitats.

Un dels canvis més destacables del nou model respecte al que s'ha estat venent fins ara és, sens dubte, la reducció del consum de combustible , que Volkswagen situa de mitjana en un 21%. Això s'ha aconseguit, en part, rebaixant la cilindrada global dels propulsors. El Pol compta ara amb quatre motoritzacions en gasolina – 60, 75, 90 i 110CV – i dues en dièsel – 75 i 90CV. D'altra banda, contribueixen a la millora en l'eficiència el sistema start-stop i el de recuperació d'energia a la frenada, tots dos de sèrie per a qualsevol mecànica.

Tecnologia per moure's tranquil

Per millorar la seguretat, entre les novetats que incorpora el Pol, destaquen el sistema de frenada d'emergència a ciutat, el fre anticolisions múltiples o el sistema ACC de control de distància adaptatiu. Així mateix, també hi trobem la funció de detecció de fatiga , l' assistent per evitar aproximacions excessives a altres vehicles o el sistema Lane Assist , que alerta d'un canvi involuntari de carril.

La conducció també s'ha fet més còmoda gràcies a una adreça nova , que ofereix un control més precís que l'anterior i transmet menys les irregularitats de la carretera. A més, hi ha la possibilitat d'escollir una suspensió amb amortidors controlats electrònicament anomenada Sport Select que permet triar entre dos nivells de duresa (Comfort i Sport). D'altra banda, diferents elements de l'equipament els posen més fàcil al conductor: l'assistent d'aparcament, la càmera de visió del darrere, el sistema d'arrencada en pendent o el de conducció relaxada en són alguns.

Un dels canvis més destacables de la darrera versió del Pol és la incorporació d'un nou sistema multimèdia que es controla mitjançant una pantalla tàctil i que permet reproduir els fitxers d'àudio del nostre dispositiu mòbil a través de les connexions Bluetooth o els dispositius USB i Media -In. Amb la funció addicional Mirrol Link, a més, podem veure la major part dels continguts del nostre Smartphone a la pantalla del vehicle.

Retocs d'imatge

Pel que fa als canvis en el disseny, que sobretot es localitzen al frontal, criden l'atenció de l'última versió del Pol els seus para-xocs i els seus fars . També han estat redissenyades les llantes i les reixetes de ventilació i del radiador , amb aplicacions cromades. Per la seva banda, el para-xocs del darrere respira ara un aire més esportiu.

El Volkswagen Polo es comercialitzarà, de moment, amb tres línies d'equipament: Edition , la més bàsica; Advance , que incorpora llantes d'alumini i volant de pell; i Sport Clima , amb llantes més grans i volant multifunció. Tot i les millores introduïdes, les tres línies mantenen un preu similar al de la seva versió anterior, que parteix dels 12.980€ . En definitiva, el Pol és un cotxe que podem definir com a innovador , actual i divertit . Amb aquestes característiques, és clar que els joves són el públic que més majoritàriament hi connectarà, però segur que tota mena de conductors sabran apreciar les seves virtuts.