Durant més de 100 anys, 118 per a ser més exactes, Renault ha desenvolupat, fabricat i venut vehicles comercials lleugers (LCV) per a satisfer les necessitats comercials de clients de tot el món. La seva versatilitat ha fet que aquests vehicles comercials hagin servit al llarg dels anys per a múltiples tasques: des de transport de mercaderies i passatgers, fins a funcionar com a cotxes de policia i bombers, etc. A continuació et fem cinc cèntims de la història dels vehicles comercials Renault.
Renault Type C (1900)
El Type C era el seu model més popular a principis del segle XX i s'havia imposat a diferents carreres del moment. Unes victòries esportives que van contribuir al fet que fos un autèntic èxit comercial i al fet que es fabriqués la seva versió comercial que tenia capacitat per 250 kg de càrrega i era propulsada per un motor de 450 cc que li proporcionava una potència de 3 cavalls i una velocitat punta de 33 km/h
Renault Type MH 6 rodes (1924)
Renault va presentar aquest model a principis de la dècada de 1920 com un vehicle capaç de salvar tot tipus de terrenys. Originalment la funció del vehicle era militar i servia per a travessar el desert del Sàhara i facilitar d'aquesta forma les comunicacions de les tropes franceses entre Algèria i l'oest del continent. A mitjan anys 20 es va modificar per al seu ús civil i comercial.
Renault PR Type (1927)
Renault es va interessar bé aviat pel transport de passatgers. El 1909 va fabricar els primers autobusos per a la Compagnie Générale donis Omnibus, que els usava com a llançadores pels turistes que prenien les aigües en els balnearis. Uns models que van evolucionar fins al Renault PR Type, un autobús robust i econòmic amb motor de quatre cilindres, 10 CV i amb capacitat per a 12 passatgers.
Renault 1.000 KG Van (1947)
Aquesta furgoneta va ser el vehicle preferit pels comerciants a la França posterior a la Segona Guerra Mundial i va ser el protagonista dels carrers i carreteres franceses fins a 1959, quan es va retirar discretament. Aquesta furgoneta estava propulsada per un motor de gasolina de 2.383 cc, de 48 CV, amb transmissió a les rodes posteriors per mitjà d'una caixa del canvi de tres marxes.
Renault Colorale (1950)
La primera pick-up de la marca, precursora del Renault Alaskan lloc que es comercialitza fora d'Europa. El Colorale tenia un motor de quatre cilindres amb 1.996 cc que li donaven 58 CV i una velocitat màxima de 105 km/h. El seu pes excessiu, però, va fer que tingués un consum molt elevat de combustible, el que va limitar les seves vendes i va provocar que la seva fabricació es cancel·lés el 1957.
Renault 4 (1961)
El Renault 4 ha estat un dels models més populars de la marca. Llançat el 1961, es van fabricar més de 8 milions d'unitats fins al 1992. Tenia un motor de quatre cilindres de 747cc, que donava 27 CV de potència. La furgoneta va tenir molt d'èxit entre els treballadors de classe mitjana de l'època, entre la guàrdia civil espanyola i la gendarmeria francesa. Va ser la precursora de la Express i de l'actual Kangoo.
Renault Estafette (1975)
La Estafette va ser un dels models comercials més populars entre 1959 i 1980, quan es va deixar de produir. Originalment tenia un motor de 845cc i una càrrega útil de 600 quilos i era el primer vehicle comercial amb tracció davantera. En els anys 70 es va convertir amb cotxe de policia. També es va utilitzar com minibus i va ser l'avantpassada directa de la Renault Trafic.
Si tornem al present, Renault compta amb una àmplia gamma de vehicles comercials gràcies als seus tres models: Kangoo, Trafic i Màster. La Renault
Kangoo és la furgoneta més petita i està disponible tant per a càrrega com per a transport de passatgers. Una dels seus millors característiques és el seu baix consum, homologat a 4,6 litres cada 100 quilòmetres. La Renault Trafic, per la seva part, és la furgoneta mitjana de la gamma i també pot transportar passatgers i fins a 6.000 litres de càrrega. Finalment, la Renault Master la hi furgoneta més gran de la marca i té moltes variants, com a cara cabina de transport oberta, cabina tancada o Combi, per al transport de fins a 17 places.
MOVENTO ET RECORDA…
Durant més de 100 anys, Renault ha desenvolupat, fabricat i venut vehicles comercials lleugers (LCV) per a satisfer les necessitats comercials de clients de tot el món. Renault compta, actualment, amb una àmplia gamma de vehicles comercials per a totes les necessitats gràcies als seus tres models principals: Kangoo, Trafic i Màster.
TAGS
ACTUALITAT / CURIOSITATS / VEHICULOS INDUSTRIALS