Mercedes-Benz ultima els detalls del que, sense cap mena de dubte, serà un dels seus productes estrella de 2018, el nou Mercedes Classe A que arribarà amb una nova fornada de carrosseries entre les que destaca un nou quatre portes, un Classe A Sedan. Aquesta nova berlina respon a la nova premissa de disseny de la marca de l’estel, el concepte ‘hot and cool’, és a dir, un disseny purista de formes musculoses i les caracterÃstiques lÃnies dels models Mercedes. Un vehicle, en definitiva, que vol liderar la nova generació de vehicles compactes que estan per arribar.
L'actual Mercedes-Benz Classe A és un automòbil molt reeixit. Després de les dues generacions predecessores, que eren més aviat petits monovolums que berlines compactes, tot va canviar amb la tercera generació que ara arriba al seu final i que expressa esportivitat i dinà mica com cap altre cotxe en aquest segment. En els últims 20 anys, més de tres milions d'unitats del Classe A han sortit de les lÃnies de muntatge de Mercedes. Una bona herència per a la nova generació, que no es reinventa en termes de disseny, sinó que s'accentua discretament però tècnicament més avançada.
AixÃ, les proporcions del nou Mercedes-Benz Classe A Sedan corresponen a les d'una berlina compacta, dinà mica i amb estètica de coupé. Amb 4,57 m de longitud, 1,87 m d'amplà ria i 1,46 m d'altura, presenta un disseny de tres volums, amb el cos de l'habitacle estilitzat que s'estén cap a la part posterior del vehicle. També en destaquen les seves grans finestretes laterals, uns passos de rodes que realcen les llandes de 20 polzades, els moderns retrovisores exteriors, les manilles de les portes enrasades amb la carrosseria, o la presa d'aire inferior del frontal, amb una cridanera motllura en crom fosc.
Els fars del Classe A Sedan presenten la caracterÃstica cella de la marca i l'estructura de reixeta. Tant les llums davanteres com les posteriors inclouen un revestiment de vernÃs UV que s'il·lumina amb la llum ultraviolada i que fa que, en funció de la llum, els fars centellegin en diferents colors. Les novetats continuen a l’interior. El que primer sobta són les dues grans pantalles digitals (10 polzades), el panell tà ctil de la consola central i la il·luminació ambient que, fins i tot, afecta a les toveres de ventilació, que es descoloreixen amb l’aire fred i es tornen vermelloses amb la calefacció.
Amb l'objectiu d'augmentar el volum total de producció de la nova Classe A, hi haurà més versions de cooperació amb Infiniti, que van a compartir la plataforma, la tecnologia de base i les motoritzacions i que sortiran de la lÃnia de producció. Pel que fa als motors, Mercedes-Benz continua apostant per unitats de quatre cilindres turbo-alimentades amb nivells de potència entre 100 i 400 CV. Els motors de base provenen de la cooperació de Mercedes amb Renault-Nissan i, per primera vegada, hi haurà hÃbrids endollables, mentre que la versió elèctrica pura (sota l'etiqueta EQ) està gairebé confirmada amb una autonomia mÃnima de 350 km.
Aquest Mercedes Classe A Sedan compartirà molts elements amb el futur CLA però lluirà una estètica menys coupé a canvi d'oferir una habitabilitat superior. Tant la banqueta posterior, amb tres places, com el maleter independent –d’uns 500 litres– permetran un ús més prà ctic enfront d'un CLA de cort més esportiu i també més costós. Després del debut del nou Classe A i d’aquest Sedan, Mercedes-Benz completarà la seva gamma de compactes amb la tercera generació del Classe B i les segones dels CLA i GLA encara que també esperem un altre llançament inèdit en aquest segment: el GLB. Sens dubte, estem davant la major gamma de Mercedes de mida compacta, cort juvenil i preu ‘raonable’ mai vista.
STERN MOTOR ET RECORDA…
Mercedes-Benz ultima els detalls del que, sense cap mena de dubte, serà un dels seus productes estrella de 2018, el nou Mercedes Classe A Sedan.