El Mercedes Classe C va ser noment el passat mes d’abril nou Cotxe de l’Any al Món al darrer Saló del Automòbil de Nova York. Aquest guardó, concedit pels 75 periodistes del motor més prestigiosos del món, ha premiat al ‘best seller’ mundial de la marca alemanya. La seva darrera versió (2014) marca un gran esforç de Mercedes per liderar un dels segments més durs del mercat automobilístic, el de les berlines. Si no fos per les seves dimensions, el Classe C es podria confondre fàcilment amb el Mercedes Classe S, la definició del luxe per a Mercedes-Benz.
Quins han estat els mèrits del Classe C per conquerir aquest guardó? Principalment, que és un cotxe lleuger, dinàmic i trencador. El nou Mercedes Classe C posa la tecnologia en primer pla per millorar l’experiència de conducció d’un vehicle àgil i provocatiu que incorpora les darreres innovacions tecnològiques a un disseny esportiu, refinat i elegant. En aquest sentit, el Classe C incorpora un tren de rodatge que barreja la força amb el dinamisme i un interior equipat amb dispositius d’interconnexió intel·ligent que ajuden a que la conducció d’aquest model sigui més confortable i exclusiva.
El models de la Classe C, d’altra banda, tenen tracció posterior, tret de la versió 250 BlueTEC (amb motor Dièsel de 204 CV), que té un sistema de tracció total 4MATIC. Hi ha dues versions més potents, la 300 4MATIC i la 400 4MATIC, totes dues de gasolina i sobrealimentades per turbo, el primer de quatre cilindres i 238 CV i el segon de sis cilindres i 333 CV. Tots els motors tenen un sistema automàtic de parada i arrencada en les detencions (Stop&Start) i compleixen amb la normativa europea d'emissions Euro 6.
Tot i que les dimensions del nou Classe C són superiors a les del seu predecessor, l’espai destinat als passatgers no ha patit cap modificació i el maleter ha guanyat cinc litres de capacitat. A l’interior, els canvis són més destacats. Per exemple, la configuració del quadre de comandament canvia en funció del tipus de canvi de marxes i equipament triats. De sèrie, la pantalla de la consola central té una grandària de 7 polzades i en opció, amb el sistema COMAND Online, és de 8,4. El llistat d'equipament opcional és molt abundant i inclou elements decoratius i uns altres que tenen a veure amb la seguretat i assistència a la conducció.
El Classe C no ha estat l’únic premi de la marca alemanya a Nova York. Mercedes-Benz ha guanyat dos premis més a Nova York. D’un banda el premi al Cotxe Esportiu de l’Any (High Perfomance Car) amb el Mercedes AMG GT, un espectacular biplaça que va batre a altres esportius, com els BMW M3 i M4 o el Jaguar F-Type R Coupé, que van arribar a la fase final. Finalment, el premi al cotxe més luxós var recaure en el Mercedes Clase S Coupé, un esportiu de quatre places que barreja l’elegància característica de la marca alemanya amb un disseny futurista que augmenta l’aerodinàmica i que superat a models tan emblemàtics i sofisticats com el BMW i8 i al Range Rovert Autobiography Black LWB.
STERN MOTOR ET RECORDA…
- El Mercedes Classe C va ser noment el passat mes d’abril nou Cotxe de l’Any al Món al darrer Saló del Automòbil de Nova York.
- El nou Mercedes Classe C posa la tecnologia en primer pla per millorar l’experiència de conducció d’un vehicle àgil i provocatiu que incorpora les darreres innovacions tecnològiques a un disseny esportiu, refinat i elegant
Si vols més informació del nou Mercedes-Benz C només cal que t’acostis a un dels concessionaris Stern Motor, el vegis i el provis.