Aquest dimecres dia 20 de gener es va presentar de forma digital el nou elèctric de la família EQ de Mercedes-Benz, l'EQA.
L'EQA 2021 és el primer elèctric que Daimler presenta aquest nou any, el seu parentiu amb el Mercedes-Benz GLA és més que evident a simple vista, tot i que adopta alguns dels trets elèctrics que la marca ja va introduir en el disseny del Mercedes-Benz EQC. Es comercialitzarà a la versió EQA 250, amb una potència de 140 kW (188 CV) i 375 Nm de parell motor, amb una autonomia zero emissions de 426 quilòmetres en cicle WLTP , en els propers mesos una variant més capaç que superarà el llindar de els 500 quilòmetres. La seva arribada als concessionaris europeus està prevista per a la primavera del 2021 i els seus preus encara no han estat anunciats a Espanya. A Alemanya estarà disponible a partir de 47.540,50 €.
El Mercedes-Benz EQA és un tot camí que mesura 4.463 mm de llargada, 1.834 mm d'amplada (2.020 mm incloent els retrovisors exteriors), i 1.620 mm d'alt, amb una batalla que es xifra en 2.729. Dit d'una altra manera, estem davant d'un cotxe una mica més llarg i subtilment més alt que el seu germà Mercedes GLA, però igual d'amplada: 4.410 x 1.834 x 1.611 mm.
Estèticament, el Mercedes-Benz EQA aposta per un disseny musculat compassat d'unes línies fluides orientades a maximitzar l'aerodinàmica, com els nervis que recorren verticalment el capó i la caiguda visible del sostre. El resultat de tot plegat és un coeficient de resistència aerodinàmica de 0,28 C x.
El tren de propulsió s'alimenta d'una bateria d'ions de liti de doble pis, amb 66,5 kWh de capacitat útil i s'allotja als baixos del vehicle concedint 426 km de vida entre càrregues. El consum elèctric homologat en cicle mixt per l'EQA 250 és de 17,7 kWh.
Mercedes-Benz assegura que la bateria de l'EQA es pot recarregar amb tensions de fins a 420 V, i fent servir un wallbox o una estació de càrrega pública amb una potència mínima d'11 kW a CA necessita 5 hores i 45 minuts per recuperar del 10 al 100 % de la capacitat. El temps de càrrega en una estació de càrrega ràpida (CC) 400 V es redueix a 30 minuts .
La marca comunica que el desenvolupament del nou Mercedes EQA ha fet quatre anys, i que s'han completat nombroses proves en totes les condicions (calor i fred intensos, pluja, deserts, muntanyes, pistes de terra, autopista, ciutat…) per garantir la fiabilitat del conjunt.