Les 5 claus bàsiques del manteniment del cotxe

Et porta allà on vulguis anar, et protegeix de les inclemències del temps, et regala moments inoblidables… No creus que el teu cotxe es mereix que el cuidis amb cura? Segueix les nostres senzilles recomanacions per millorar la salut del teu vehicle . Evitaràs ensurts i aconseguiràs allargar-te la vida.

Oli. És el responsable de lubricar la mecànica del cotxe i, per tant, és imprescindible per evitar que el frec de les peces produeixi un escalfament excessiu i el seu desgast. Regularment has de controlar a quin nivell està l'oli introduint la vareta al dipòsit. Si la marca resultant no es troba entre el mínim i el màxim, vés al taller a solucionar-ho amb urgència. Per conèixer quan és el moment adequat del canvi periòdic d'oli i filtre, haureu de consultar el llibre de manteniment del fabricant (sol variar entre 10.000 i 20.000 quilòmetres segons el tipus d'automòbil i la marca).

Pneumàtics. Un altre element essencial per a la seguretat i que has d'estar atent. Són els que ens mantenen en contacte amb el terra i els que ens han de permetre frenar correctament i prendre les corbes amb seguretat. Per això, convé que estiguem atents tant al desgast del dibuix (la seva profunditat no ha de ser inferior als 1,6 mm) com a la pressió (l'has de prendre sempre amb el pneumàtic en fred i ha d'estar entre els marges que indiqui el fabricant) . Per descomptat, cal evitar circular amb pneumàtics no aparellats. És a dir, que en un mateix eix, tinguin un desgast diferent. Recorda que, a més de la seguretat, el mal estat de les rodes també perjudica el consum del cotxe.

Pedal de fre. Òbviament, es tracta d'una peça el funcionament de la qual afectarà directament la nostra seguretat i la dels altres. Així doncs, has d'estar atent per detectar qualsevol problema i portar el cotxe immediatament al taller perquè el solucionin. Els símptomes més freqüents que alguna cosa va malament són que el pedal ofereixi excessiva o escassa resistència en ser accionat, que s'enfonsi massa o que faci algun soroll estrany a l'hora de frenar. Els motius poden ser molt diversos i poden estar associats als discos, les pastilles o el líquid de fre, entre d'altres.

Netejaparabrises. Es tracta d'un element que no solem associar a la seguretat i que, tot i això, juga un paper vital els dies de pluja o neu. Has de revisar-los freqüentment i en cas que observis que comencen a desgastar-se canviar-los per uns de nous. És fonamental netejar-los sovint, utilitzant un drap humit, per treure petites pedres o grans de sorra que podrien ratllar la superfície del vidre perjudicant la nostra visibilitat. Para atenció al dipòsit que conté el líquid per netejar i assegura't que contingui la quantitat correcta d'aigua i anticongelant. Finalment, per a un bon manteniment dels eixugaparabrises, si a l'hivern aparques el cotxe a l'aire lliure, és recomanable que els deixis aixecats i que en cas que s'hagi acumulat gel o neu la retiris bé abans d'activar-los per no trencar-los.

Neteja. Per a un bon manteniment del cotxe, heu de cuidar també la carrosseria. Evita que les taques d'aigua, pols, resines o altres residus romanguin molt de temps perquè podrien tornar-se permanents. Et recomanem que el rentis una vegada a la setmana o cada dues setmanes, depenent de la freqüència d'ús i d'on l'aparquis. El millor és el rentat a pressió o, si no, el manual utilitzant una camussa o una esponja suau que no provoquin ratllades. És convenient que a més apliquis a la carrosseria una capa de cera cada tres mesos, que servirà per protegir la pintura dels agents corrosius i fins i tot, amb una mica de sort, de les petites ratllades.