En els pròxims 20 anys, Mercedes-Benz aspira a comptar amb una flota de turismes nous neutres en carboni i a disposar d'híbrids endollables o de vehicles totalment elèctrics que representin més del 50% de les seves vendes d'automòbils per a l'any 2030.
La sostenibilitat és un dels elements clau de l'estratègia empresarial de Daimler i, al mateix temps, un punt de referència per a l'èxit empresarial. A més a més, l'ofensiva elèctrica ofereix als clients productes atractius. L’actual CEO de Mercedes-Benz, Ola Källenius, va presentar els objectius de la divisió automobilística sota el títol "Ambition2039" en un acte de premsa.
A continuació trobaràs un breu resum del discurs d'Ola Källenius:
"First Move the World" - aquest és el nostre propòsit en Mercedes-Benz. Aquest és el sentit profund del nostre treball, la qual cosa ens impulsa al nostre "per què". "First Move the World" significa anar més enllà dels objectius immediats. Aquest malestar intern pel que vindrà és part de l'ADN de la nostra companyia. Per tant, també és una pedra angular de la nova estratègia de negoci sostenible en la qual estem treballant actualment. Encara que aquesta estratègia té diverses dimensions, una de les qüestions definitòries és com abordar la nostra petjada de CO2. En Mercedes-Benz ens esforcem per aconseguir el millor i els nostres clients esperen de nosaltres una mobilitat sostenible i fascinant. Per tant, una de les preguntes clau és aquesta: Què estem fent per a assegurar-nos que els nostres clients puguin canviar a una mobilitat neutra en carboni en el futur? La resposta és la nostra "Ambition2039":
Per a l'any 2030 el nostre objectiu és que els models elèctrics constitueixin més de la meitat de les nostres vendes d'automòbils, la qual cosa inclou automòbils totalment elèctrics i híbrids endollables. Continuarem oferint als nostres clients el rendiment i el luxe de Mercedes. Al mateix temps, volem reduir significativament les emissions de CO2 per vehicle. El nostre equip d'I+D està treballant juntament amb socis establerts i empreses de nova creació per a augmentar el rendiment dels vehicles elèctrics i reduir els costos. El nostre enfocament també inclou el desenvolupament continu dels nostres serveis de mobilitat, per a estendre l'ús de models elèctrics. A més dels automòbils, també estem electrificant les nostres camionetes, camions i autobusos.
Sense cap mena de dubte, una decisió molt encertada per part de Mercedes-Benz.