James Bond: cinc dècades de cotxes, luxe, acció i dones

James Bond: cinc dècades de cotxes, luxe, acció i dones

Fa cinquanta anys un llavors desconegut Sean Connery es presentava, Martini a la mà, a “Dr. No” , la primera pel·lícula de la saga del que seria l'espia més famós i rendible de tots els temps. Ell és James Bond, l'agent 007, l'únic agent secret amb llicència per matar. Si alguna cosa caracteritza el famós espia, a banda del luxe i les dones, són els seus cotxes de somni, modificats al seu plaer, que han inspirat els entusiastes del motor des del 1962. Aprofitant l'estrena de l'última entrega, “Skyfall” , que es estrenarà el 31 d'aquest mes a Espanya, hem volgut retre homenatge a les meravelles de quatre rodes que l'han acompanyat durant la llarga vida: Rolls-Royce, Aston Martin, BMW, Lotus,…

Fem un repàs a les meravelles de Bond. Tot va començar amb Sean Connery al volant del Chevrolet Bel Air convertible a la pel·lícula “Dr. No” . Aquesta preciositat es va convertir en una icona del bon gust. Després va arribar de nou Sean Connery amb un increïble Bentley “MARK IV” al film “Des de Rússia amb amor” .

Imatge eliminada.

Imatge eliminada.

Amb l'aparició de Goldfinger , també va aparèixer Aston Martin, de nou amb Connery al volant. En concret, el de Bond és el DB5 del 1964, encara que per a les pel·lícules es va utilitzar un prototip específicament modificat. El clàssic esportiu comptava, ja de sèrie, amb un motor de 4,0 litres que rendia una potència de 281 CV; accelerava de 0 a 100 en 8,1 segons i aconseguia una velocitat màxima de 227 km/h. Tot i que Fleming va col·locar Bond sempre als comandaments d'un Bentley, la majoria de les pel·lícules protagonitzades per l'agent el situen conduint un Aston Martin, en concret, vuit vegades. La filosofia de marca concorda a la perfecció amb la filosofia Bond: exclusius cupès esportius que destaquen per la seva elegància, classe i sobrietat. Per aquest motiu, tornem a trobar-nos amb el DB5 a la següent pel·lícula de Bond, “Operación Trueno” .

Imatge eliminada.

Imatge eliminada.

Al 67, es va estrenar “Només es viu dues vegades” on es va donar a conèixer l'espectacular Toyota 2000GT. Hem de donar les gràcies als productors d'aquesta pel·lícula perquè ells són el motiu d'aquest model, ja que volien un cotxe esportiu convertible japonès per a la pel·lícula. El magnífic Toyota 2000GT era l'ideal cotxe Bond, però només es va fer com un cupè. A Toyota van veure ràpidament els beneficis de tenir el seu cotxe a l'última pel·lícula de l'agent 007, per la qual cosa feliçment van desenvolupar dues versions convertibles del 2000GT.

Imatge eliminada.

 

La cosa encara no s'acaba aquí, segueixen les relíquies de Bond amb l'aparició, el 1969, de “Al servei secret de la seva majestat britànica” on es va substituir Sean Connery per George Lazenby i el DB5 pel DBS. Aquest model clàssic va néixer el 1967 i va estar en producció fins al 1972, per renéixer de nou més de trenta anys després, el 2007. Ambdues versions, clàssica i actual, han acompanyat en les seves peripècies Bond, ja que a la següent pel·lícula “Diamantes para la eternitat” el 1971, a la tornada de Connery, el DBS torna a ser protagonista. L'Aston Martin DBS del 1969 muntava un 4.0 de 282 CV, mentre que el del 2007, un 6.0 V12 de 517 CV.

És el torn del Lotus Esprit conduït per Roger Moore, una meravella sobre rodes que es convertia en submarí i que va deixar molts sense paraules després d'aparèixer primer a “L'espia que em va estimar” i després, en comprovar l'èxit, va repetir amb la versió turbo, a “Només per als seus ulls” . Entre les seves característiques ressaltava, sens dubte, el motor de quatre cilindres en línia amb 210 CV de potència. La seva velocitat punta era de 240 Km/hi aconseguia passar de 0 a 100 Km/h a 6,9 segons.

Fem un salt per destacar la tornada d'Aston Martin a la pel·lícula “Alta tensió” amb el V8, aquesta vegada, conduït per Timothy Danton. En aquesta pel·lícula apareixen les dues versions d'aquest model: el Vantage i el Volant, pràcticament iguals, amb la sola excepció que el primer era un coupé i el segon un convertible. El Vantage comptava amb un impressionant propulsor V8 de 5,4 litres amb una velocitat màxima de 274 km/h

Imatge eliminada.

Quan el màrqueting es va colar al cinema, l'agent es va veure obligat a canviar de cotxe i entra en escena BMW amb tres models, abandonant per primera vegada els cotxes anglesos: el BMW Z8 a “El mundo nunca es suficiente” (1999), el BMW Z3 a “Goldeneye” (1995) i el BMW 750 Li al “El demà mai mor” (1997). D'aquests volem destacar el Z8 i el potent propulsor V8 d'injecció electrònica i 400 CV. Podia desenvolupar 250 Km/hi en sortida era espectacular; només necessitava 4,7 segons per passar de 0 a 100km/h.

Imatge eliminada.

A les últimes pel·lícules, torna Aston Martin. El Vanquish apareixia a “Muere otro día” (2002) i muntava un propulsor de 12 cilindres en V de 460 CV amb què arribava als 306 Km/h de velocitat punta. El DBS V12 de “Casino Royale” (2006) és un esportiu amb un motor de 12 cilindres disposats en V capaç de lliurar 517 Cv de potència amb què s'assoleixen els 310 Km/h de velocitat punta i passa de 0 a 100 Km /h en només 4,3 segons. El 2008 es va estrenar Quantum of Solance i James Bond va prendre els comandaments del recent presentat DBS 2008, un model molt similar al de l'anterior lliurament però que incloïa algunes novetats.

Imatge eliminada.

En definitiva, Aston Martin és el cotxe al qual la figura de l'agent estarà unida per sempre, per bé o per mal, ja que ha aparegut en 9 ocasions a la saga de Bond, sent “Skyfall” l'última cinta a afegir-se a la llista amb el model DB5.

Qui fos superagent per poder gaudir d'aquestes meravelles… A més d'altres que tots ja imaginem…