Ja has canviat el teu filtre de pol·len?

La primavera ja està entre nosaltres, i la seva presència ve de la mà de les habituals astènies i al·lèrgies primaverals, en la majoria de casos provocada per un element sempre present en el nostre entorn: el pol·len. Per això, ha arribat el moment de fer una visita al taller i fer un canvi de filtre de pol·len en el teu vehicle, aquest filtre té com a objectiu mantenir l'interior del vehicle lliure d'impureses i partícules nocives. Aquest filtre ja ho incorporen de sèrie la majoria de vehicles i sobretot els més recents. Té una funció semblant a la del filtre de l'aire, però enfocada a neutralitzar aquelles particulas que puguin accedir a l'interior el teu vehicle i per tant perjudicar la salut del conductor i els seus ocupants.

El filtre de pol·len es diferencia del filtre de l'aire, principalment perquè el material és molt més dens i per tant té una major capacitat per retenir molècules molt més fines, com les molècules del pol·len, que sense aquest filtre especial podrien arribar amb facilitat a l'interior del vehicle. Per norma general el filtre del pol·len se situa en el conducte d'aire que circula per sobre de la paret central de motor o bé al sistema de climatització.

Netejar el filtre no és bona idea, al fer-ho, podriem deixar-lo danyat i perdre la seva utilitat. Per tant, realitzar aquesta neteja pot ser contraproduent ja que no existeix una manera adequada per netejar el filtre, sense que aquest quedi danyat. Si intentem netejar el filtre, treient-lo i aplicant-li aire o aigua a pressió la nostra tasca no haurà servit de molt, ja que el més probable sigui que el filtre quedi totalment inútil. De totes maneres, en cas que el nostre filtre es trobi sota els eixugaparabrises, podem comprovar periòdicament que el seu estat sigui el que toca, quedant lliure d'aigua i humitat, podent assecar amb un drap de manera acurada les restes de brutícia, aigua o humitat. D'aquesta manera podrem allargar la seva vida útil. 

Durant la primavera i l'estiu el paper que juga el filtre de pol·len cobra importància, a causa que es tracta del període en el qual s'utilitza amb més intensitat el sistema d'aire condicionat, i per tant, és quan més aire de l'exterior circula pels seus conductes i arriba a l'habitacle. Per això és aconsellable i necessari portar un manteniment periòdic del filtre del pol·len i les seves substitució periòdica, aquesta substitució periòdica tindrà una relació directa amb la freqüència que s'utilitzi el vehicle i els quilòmetres d'ús diari. Això si, una dada a destacar i que és important; l'estat del filtre de l'aire no afecta a la potència del motor, a diferència d'altres filtres com el filtre de l'oli, de combustible, entre d’altres.

I la pregunta que tots ens fem és: Cada quant temps cal canviar el filtre de pol·len? Doncs bé, cal dir que durant l'època de tardor i d’ hivern la pluja i per tant la humitat s'incrementa, per això el filtre queda afectat amb major rapidesa. Com a norma general, els fabricants aconsellen canviar el filtre del pol·len aproximadament una vegada a l'any, i si és possible, que això sigui en les últimes setmanes d'hivern sempre abans que comencin a notar-se els efectes de la primavera. Substituint el filtre de l'habitacle també ens protegim dels ambients ressecs de la ciutat durant els mesos d'estiu i de l'increment de la contaminació que es produeix a causa de les altes temperatures.

Si tens cap tipus de dubte sobre els teus filtres de pol·len, no ho dubtis. Acosta't a qualsevol dels nuestros talleres oficiales i demana consell.

AUSER ET RECORDA…

Dins de tres setmanes l'hivern ens dirà adéu i arribarà la primavera i, amb ella, les habituals astènies i al·lèrgies primaverals, moltes d'elles associades a un element present permanentment al nostre entorn: el pol·len.

TAMBÉ ET POT INTERESSAR

Volkswagen Amarok 2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
Volkswagen Amarok
2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
A consultar
Volkswagen Amarok 2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
Volkswagen Amarok
2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
A consultar
Piaggio 1 ONE
Piaggio 1
ONE
1.500
KYMCO People 125 S
KYMCO People 125 S
1.590
Piaggio 1 2 Kw (3 CV)
Piaggio 1
2 Kw (3 CV)
1.700 1.800 -6%
Piaggio 1 FOREVER WHITE
Piaggio 1
FOREVER WHITE
1.700
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
1.900 1.900
Renault
Piaggio 1+ 2 kW (3 CV)
Piaggio 1+
2 kW (3 CV)
1.900 2.100 -10%
Piaggio Beverly 125
Piaggio Beverly 125
2.090
Piaggio 1 Active 3 kW (4 CV)
Piaggio 1 Active
3 kW (4 CV)
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE
Piaggio 1 ACTIVE
2.099
Piaggio Liberty delivery 50
Piaggio Liberty delivery 50
2.200 2.200
Honda CRF50F
Honda CRF50F
2.375 2.350
Suzuki BURGMAN 400
Suzuki BURGMAN 400
2.490
Honda Vision
Honda Vision
2.525 2.500