Aquest cap de setmana s'iniciarà la primera gran operació de sortida de l'estiu convertint els embussos de trà nsit en una de les grans amenaces de les primeres hores de vacances . Tot i això, el trà nsit també és un problema quotidià al qual fan front milions d'espanyols dià riament. Saps quines són les ciutats i carreteres d'Espanya amb més embussos ?
La resposta ens la dóna el proveïdor internacional d'intel·ligència de transport INRIX al seu informe anual de 2015. En aquest estudi, es desvetllen dades importants sobre els embussos i la congestió de trà nsit a les ciutats i carreteres espanyoles , aquelles que dia a dia i quilòmetre a quilòmetre ens acompanyen molts de nosaltres al nostre camà a la feina, tant a primera hora del matà com a la tarda abans d'arribar a casa. Segons aquest mateix estudi, els conductors espanyols van perdre una mitjana de 17 hores anuals en embussos durant el 2015.
L'indicador INRIX del Trà nsit argumenta com a raó principal de l'augment del trà nsit a les carreteres i ciutats espanyoles a la millora relativa de la situació econòmica del nostre paÃs en els últims mesos. L'economia espanyola va créixer un 3,2% el 2015, mentre que l'atur ha anat baixant els dos últims anys (un 24,5% el 2014 i un 22,3% el 2015). Dos parà metres macroeconòmics que es tradueixen en una millora de la capacitat de consum dels espanyols i de fer servir el seu automòbil, especialment en trams urbans .
Barcelona és, segons aquest estudi, la ciutat lÃder espanyola i europea en congestió de trà nsit , augmentant un 66% la seva congestió respecte al 2014 i amb una mitjana de 25 hores a l'any perdudes per conductor. A la resta de conductors catalans no els va gaire millor ja que van perdre de mitjana el 2015 fins a 28 hores en un embús, un 3% més que el 2014. I on les van perdre? Molts en un tram de 18 quilòmetres de la B-10, a la carretera que va des de Montgat a la Zona Franca de Barcelona, solapada en molts trams amb la Ronda Litoral de Barcelona. Un altre punt negre de les nostres carreteres és la B-23, que va des de la Diagonal de Barcelona fins a Molins de Rei.
Al segon esglaó del podi de ciutats espanyoles amb més embussos es troba Madrid . El 2015, els conductors madrilenys van malgastar a la carretera una mitjana de 22 hores anuals, majorità riament a l'A-2 ia la M-40, fet que suposa un lleu descens de només mitja hora respecte a les dades registrades el 2014. A Sevilla van ser 18 hores les que van estar els conductors de mitjana en congestions de trà nsit, mentre que cal destacar que els conductors de Bilbao van reduir 8 hores la mitjana d'hores en embussos respecte a l'any anterior.
València i Saragossa completen el rà nquing de ciutat amb més embussos d'Espanya, amb 12 i 11 hores respectivament. La mitjana nacional espanyola se situa en 18 hores perdudes al volant cada any en embussos. D'aquesta manera, Espanya se situa a l'onzena posició del llistat dels països europeus més congestionats, encapçalat per Bèlgica, i com un dels que tenen el parc mòbil més vell . Segons l'informe d'INRIX, els conductors belgues van passar 51 hores en embussos de trà nsit el 2015, tres cops més que els conductors espanyols. El segon paÃs en aquesta classificació és Holanda (39 hores) i el tercer és Alemanya (38).
MOVENTO ET RECORDA…
- Els conductors espanyols van perdre una mitjana de 17 hores anuals en embussos durant el 2015 segons un estudi d'INRIX.
- Barcelona és la ciutat espanyola i europea amb més congestió de trà nsit, amb una mitjana de 25 hores cada any perdudes per conductor.