El Hyundai Ioniq és la millor expressió de com serà la mobilitat del futur, la mobilitat d'un futur immediat. Aquest vehicle tecnològic i conceptual, que sembla un compacte, però té aires de berlina, dóna un paper protagonista al disseny, no en va aquest és un dels objectius principals a l'hora de desenvolupar el disseny d'un nou vehicle: aconseguir que a més de la bellesa exterior es treballin amb l'objectiu primordial d'aconseguir reduir el coeficient de fricció contra l'aire (0,24 de Cx) per intentar reduir el consum del vehicle.
En aquest sentit, destaca que l'exterior del nou Hyundai Ioniq està presidit per una enorme calandra trapezoïdal amb el logotip de la marca ocultant el radar de proximitat i dos grans fars amb tecnologia LED i xenón. El conjunt és d'una elegà ncia i simplicitat atractiva, sense extravagancias supèrflues amb l'aerodinà mica pròpia dels vehicles hÃbrids. No obstant això, la part posterior és la més original, amb una lluna posterior gairebé plana i dividida en dues amb una orientació que millora notablement la visibilitat posterior, i dos grans grups òptics posteriors amb tecnologia led.
Interior:
Per passar de l'exterior a l'interior, no cal treure la clau de la butxaca grà cies al seu sistema keyless de radiofreqüència. En estrènyer el botó d'encès del motor, sona una música ambienti i el seient es desplaça per recuperar la posició memoritzada prèviament pel conductor. El tauler és minimalista, té una bona qualitat de materials i té com a missió principal evitar qualsevol possible distracció al conductor. Només destaca la seva gran pantalla tà ctil de la consola, dotada de connectivitat amb CarPlay i Android Acte, i d'un espai de cà rrega sense fil per als telèfons mòbils.
En encendre el motor, el propulsor de gasolina del Ioniq comença a carregar les bateries i, al poc temps, pansa a manera de funcionament totalment elèctric. Quan el motor elèctric necessita l'aportació extra del propulsor de gasolina, aquest s'acciona amb suavitat i amb una rumorosidad gens molesta. En marxa, el Ioniq necessita d'un perÃode breu d'adaptació perquè, amb un ús suau i progressiu de l'accelerador, es pugui aconseguir arribar als 120 km/h usant exclusivament el motor elèctric, amb l'estalvi de combustible i amb la reducció d'emissions que comporta.
En aquest aspecte, el Ioniq s'aventura com una solució eficient per al veto mediambiental que moltes grans ciutats comencen a posar, progressivament, als vehicles més contaminants. Podemos veure, per exemple, des del passat 1 de desembre, que el 25% dels vehicles no pot circular per Barcelona durant els episodis de contaminació al no disposar de la corresponent etiqueta mediambiental. En el cas del Ioniq rep la qualificació Ressò per a les seves versions hÃbrides, i 0 Emissions per al model 100% elèctric.
Els seus 3 models: elèctric, hÃbrid i enchufable.
I és que el Ioniq disposa de tres versions diferents: 100% elèctric, hÃbrid (amb un motor de combustió de 105 cavalls de potència) i una versió hÃbrida enchufable amb més bateria que ens permetrà fer uns 50 quilòmetres en manera totalment elèctrica, un model que segurament pot ser la millor opció de les tres per a un usuari que necessiti fer desplaçaments curts entre setmana i sortides llargues de finalització de setmana. Entre les diferents versions només existeixen petites diferències estètiques, sobretot entre el model hÃbrid i l'hÃbrid enchufable.
La bona combinació de tots dos propulsors, elèctric i combustió, fa que en aquest model de Hyundai no es trobi a faltar més potència per a un ús habitual del vehicle. És més, fins i tot si s'utilitza la manera esportiva –tots dos motors a ple rendiment– sorprèn positivament la resposta, fins a 185 km/h amb uns consums moderats. Una potència ben canalitzada grà cies a unes suspensions bastant fermes que permeten un pas per corba molt estable.
Resumint, el Ioniq és una de les millors opcions si busquem un vehicle hÃbrid, eficient però amb prestacions, amb una excel·lent relació qualitat-preu, i un gran equipament. En definitiva, el Ioniq ha arribat per quedar-se i ho trobarà s en els concessionaris Motorprim de Badalona i Mataró, on els nostres especialistes t'assessoraran i resoldran qualsevol dubte que tinguis sobre els nostres Hyundai Ioniq.
MOVENTO ET RECORDA…
El Ioniq disposa de tres versions diferents: 100% elèctric, hÃbrid (amb un motor de combustió de 105 cavalls de potència) i una versió hÃbrida enchufable amb més bateria que ens permetrà fer uns 50 quilòmetres en manera totalment elèctrica.