Híbrids i GLP, una aposta segura que hem de mimar

Híbrids i GLP, una aposta segura que hem de mimar

Fa uns quants dies ens sorprenia als mitjans de comunicació la notícia de l'explosió a Barcelona d'un taxi híbrid transformat a GLP. I dic ens sorprenia perquè fins ara no s'ha tingut constància de cap incident que hagi derivat en una explosió d'un vehicle que fes servir aquest sistema , ni de cap híbrid en general que no hagués estat sotmès prèviament a una manipulació. Davant d'això, cal aclarir certs aspectes per evitar que la confiança en una tecnologia segura, tant l'híbrida com la de GLP o ambdues combinades , es vegin perjudicades per un cas concret de mala praxi.

Posem-nos en antecedents. Al taxista que va patir l'explosió se li havia instal·lat poc abans al vehicle un kit de GLP en un petit taller de reparació i manteniment de vehicles. Per a aquells que no ho sàpiguen, aquest kit permet al cotxe funcionar tant amb benzina com amb Gas Liquat de Petroli , un tipus de combustible, barreja de propà i butà, que està exempt d'impostos en ser considerat per la Unió Europea com un combustible alternatiu , que redueix les emissions contaminants i de CO2 . Tot i que a Espanya la presència del GLP per a automoció és encara minoritària, a Europa circulen més de 9 milions de vehicles que funcionen amb GLP . Atès l' estalvi que suposa la utilització del GLP (fins a un 40% d'estalvi davant de la benzina), alguns taxistes estan fent l'adaptació als seus vehicles, que amortitzen en menys d'un any per la gran quantitat de quilòmetres que recorren.

Imatge eliminada.

 

Al contrari del que havia passat en el cas del vehicle que va fer explosió, es recomana que aquestes adaptacions es duguin a terme en concessionaris oficials, on treballen amb equips de primeres marques . Si les fem en altres tallers correm el risc de tenir un problema amb el fabricant en cas que la instal·lació s'hagi fet de manera incorrecta i fins i tot de perdre la garantia sobre el vehicle quan es tracti de cotxes nous o seminous. A més, ens trobem que en el cas del taxista de Barcelona s'havia incorregut en una imprudència clara, tant per part del conductor com per part del taller reparador . El cotxe no hauria d'haver sortit del taller sense haver finalitzat la reparació pendent, és a dir, sense la substitució de la vàlvula que havia estat anul·lada.

Per acabar, posar èmfasi de nou que si el que busquem és la màxima garantia de seguretat, és important apostar sempre per equips de primeres marques i recórrer als tallers o concessionaris oficials . Fugim dels preus de ganga o ho podem acabar pagant molt car.

El nostre equip d'experts en mobilitat elèctrica i híbrida està a la vostra disposició per resoldre qualsevol dubte que pugueu tenir sobre aquests vehicles. Estarem encantats d'atendre't a qualsevol dels nostres tallers oficials

Francesc Buyolo.

Enginyer industrial i coautor de diverses publicacions tècniques, ha desenvolupat la seva carrera professional a la indústria automobilística, on s'ha especialitzat en la postvenda de l'automòbil, mobilitat elèctrica i tecnologia GLP. Actualment és director comercial i d'operacions de l'empresa Emovement, importadora i distribuïdora del primer vehicle elèctric que es va comercialitzar a Espanya, el Reva.