A més d'estar en plena expansió comercial, l'univers dels cotxes tot terreny o SUV ja ofereix productes per a satisfer a tot tipus de client i qualsevol necessitat. Com pansa amb els turismes, els tot terreny ja tenen presència en tots els segments del mercat. Des de l'assequible segment dels utilitaris, passant pel segment compacte, fins a arribar als grans tot terreny de luxe, la gran oferta existent de SUV contempla carrosseries de totes les grandàries. Encara així, sempre hi ha fabricants capaços de fer un pas endavant per a satisfer els usuaris que busquen un vehicle diferent i diferenciador, amb un alt contingut emocional. Aquí és on se situa Mercedes-Benz GLC Coupé, que barreja els conceptes tot terreny i coupé. Una mescla amb un alt contingut lúdic derivat de la Classe GLC.
Mercedes-Benz GLC Coupé és una aposta diferent a la del GLC. Su silueta coupéli delata a primera vista, li dóna una forta personalitat, a la qual se sumen tota una sèrie de qualitats que ho doten d'aquesta dosi d'esportivitat que busca el client al qual va dirigit. Un tipus de client que per definició vol fugir del convencional, tant en la forma com en el fons. Aquest és el motiu pel qual el GLC Coupé porta més equipament de sèrie que el GLC, com per exemple la suspensió esportiva, la porta posterior elèctrica, la tapisseria en símil pell o la càmera de visió posterior. La carrosseria coupé (quatre centímetres inferior a la del GLC), però, aporta més que un factor merament visual, aventura un vehicle de prestacions més esportives.
El GLC Coupé porta de sèrie un tren de rodatge esportiu que, opcionalment, es pot substituir per altres dues opcions: el Dynamic Bodi Control o el Air Bodi Control. El primer és un sistema basat en amortidors de duresa variable, mentre que el segon és una suspensió pneumàtica. Cal assenyalar que el GLC Coupé és l'únic vehicle de la seva categoria que pot portar una suspensió d'aquestes característiques. Tota una primícia en el seu segment. La suspensió pneumàtica constitueix la solució definitiva en matèria de suspensions en conjugar un inigualable confort de marxa amb un òptim comportament dinàmic. El secret d'aquest tipus de suspensió consisteix que pot variar tant la flexibilitat dels molls com la duresa dels amortidors.
Malgrat tot, la suspensió esportiva que té de sèrie dóna al vehicle un comportament satisfactori gràcies al Dynamic Select, sistema que permet configurar el vehicle en funció de les preferències del conductor a través de cinc programes de conducció (Eco, Confort, Sport, Sport+ e Individual) que potencien diferents aspectes. Així, el Ressò, persegueix aconseguir la màxima eficiència per a retallar el consum, mentre els programes Sport estan enfocats a obtenir les millors prestacions esportives.
Per al mercat espanyol, el model dièsel d'accés a la gamma és el Mercès-Benz GLC Coupé 220d 4Matic, un motor de 4 cilindres en linea con 2,2 litros de cilindrada que desenvolupa 170 CV i proporciona una bona resposta al llarg de tota l'escala de revolucions i suficient potència per a moure amb alegria el cotxe. Aquest propulsor porta acoblat de sèrie un sofisticat canvi automàtic de 9 velocitats d'exquisit funcionament, tant per la rapidesa en els canvis com per la suavitat amb la qual els executa.
El topall de gamma dièsel seria el GLC 350 d 4MATIC, que incorpora un motor 3.0 V6 de 258 cv. Aquest motor té l'avantatge de la seva major potència però sobretot del so V6 que emana sota el seu capó, un so que millora notablement el del 4 cilindres. En la gamma gasolina hi ha el GLC 250 4MATIC, un motor de 4 cilindres i 2.0 litres que desenvolupa 211 cv de potència. En el cim de la gamma gasolina es troba Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC, una versió de esportivitat extrema que incorpora un motor V6 de 367 cv. Tots els motors van acoblats a la caixa del canvi 9G-TRONIC combinada amb la tracció integral 4MATIC. La gamma no compta amb canvis manuals ni amb versions de dues rodes motrius.
Mercedes GLC gaudeix d'una amplíssima gamma de colors, acabats i accessoris per a aconseguir una personalització completa. La contrapartida és que totes aquestes possibilitats estètiques i tècniques comporten un desemborsament bastant substancial que podria acabar multiplicant el preu del cotxe. Així, Mercedes GLC compta amb multitud de combinacions de pintures, llandes, motllures, tapisseries i materials per a l'interior i exterior, de manera que difícilment veurem dues unitats iguals. Els seients de sèrie són de tela, però podrem triar entre tota una gamma de pells o mixtos i en colors des del blanc fins al negre, passant per tota la gamma de beix i marró.
Com una imatge val més que 1.000 paraules, que tal si et passes per a un dels nostres concessionaris? Un dels nostres professionals t'assessorarà sobre el GLC Coupé que més t'interessi.
STERN MOTOR ET RECORDA…
Mercedes-Benz GLC Coupé mescla els conceptes tot terreny i coupé i esdevé una alternativa especial per als quals busquen un vehicle diferent i diferenciador.