Mercedes GLC Coupé és el nou crossover compacte, de línia esportiva, de Mercedes-Benz. Aquest model comparteix plataforma amb el nou Mercedes GLC, que substitueix l'antic GLK, encara que per les seves dimensions és més llarg, baix i ample ja que és un tot-camí de dimensions generoses, amb 4,73 metres de longitud. Parlem, doncs, d'un SUV amb enfocament de carretera i estil més esportiu. Mercedes GLC Coupé gaudeix d?una porta posterior amb una lleugera caiguda i altres solucions més habituals en un coupé que en un SUV. Aquest model és nodreix del disseny que ja vam veure anticipat fa uns mesos al prototip Mercedes GLC Coupé Concept 2015.
La versió més assequible –250 4MATIC– té un motor de benzina de 211 CV i costa uns 52.000 euros. La més costosa —250 d4MATIC— té un motor dièsel de 204 CV i costa uns 55.000 euros, una mica més car que el GLC, encara que el seu equipament de sèrie és més abundant. A finals del 2016, Mercedes-Benz posarà a la bena la versió dièsel 350 d 4MATIC (258 CV), l'híbrida connectable 350 i 4MATIC (320 CV) i la de benzina AMG 43 4MATIC (367 CV). Totes les versions tenen un sistema de tracció total permanent (4MATIC) i un canvi de marxes automàtic de convertidor de parell i nou velocitats (9G-Tronic), excepte en la versió híbrida, que en té set (7G-Tronic).
Les diferències de prestacions i consum entre el GLC Coupé i el GLC són molt petites i en alguns casos inexistents. La suspensió de sèrie del GLC Coupé és opcional al GLC. Mercedes-Benz ho anomena “tren de rodatge esportiu” i és una suspensió de duresa fixa. En opció hi ha dos sistemes de suspensió més, el Dynamic Body Control (t'amortidors de duresa variable mecànicament) i Air Body Control (té uns mullats pneumàtics amb diverses càmeres d'aire de diferent mida connectades mitjançant vàlvules que s'obren i tanquen per variar la capacitat d'absorció).
Amb l'Air Body Control la carrosseria baixa 1,5 centímetres quan s'activin els sistemes de conducció Sport i Sport+. Amb aquesta suspensió també és possible baixar l'alçada de la zona posterior 4 centímetres per tal de facilitar la càrrega i la descàrrega d'articles del maleter. A més, hi ha una funció per incrementar l'alçada lliure a terra per salvar obstacles quan se circula per zones sense asfaltar. Una altra funció addicional exclusiva de l'Air Body Control és que manté constant l'alçada de la carrosseria amb independència de la càrrega que és transport.
El grau de duresa del Dynamic Body Control i de l'Air Body Control són ajustables en tres nivells: Confort, Sport i Sport+. La diferència entre ells és notable. A la manera Confort, ambdues suspensions absorbeixen els sots amb suavitat, mentre que en les maneres Sport i Sport+ el moviment de les rodes en passar sobre els sots és més ràpid, els cops arribin menys filtrats a l'interior i la carrosseria et menys balanceig a les corbes.
Per altra banda, el sistema de tracció total permanent és idèntic al del GLC. La distribució de parell entre les rodes de l'eix davanter i els del darrere és 45-55 i es realitza mitjançant un engranatge. La caixa de transferència està fora de la carcassa del canvi, i constitueix un mòdul addicional amb el seu propi sistema de lubricació. Segons Mercedes-Benz, aquesta distribució suposa un estalvi de 12 kg i una millor refrigeració dels engranatges que quan la caixa és dins de la carcassa del canvi.
Finalment, l'equipament de sèrie del GLC Coupé inclou alguns elements que són opcionals al GLC. Entre ells hi ha l'esmentada suspensió "tren de rodatge esportiu", la càmera de visió posterior, l'obertura elèctrica de la porta del maleter i la tapisseria de cuir sintètic... Llaura només falta que t'atreveixis a provar-ho.
STERN MOTOR ET RECORDA…
- Mercedes GLC Coupé és el nou crossover compacte, de línia esportiva, de Mercedes-Benz i comparteix plataforma amb el nou Mercedes GLC