El Mercedes GLC Coupé és el nou crossover compacte, de línia esportiva, de Mercedes-Benz. Aquest model comparteix plataforma amb el nou Mercedes GLC, que substitueix a l'antic GLK, encara que per les seves dimensions és més llarg, baix i ample ja que és un tot-camí de dimensions generoses, amb 4,73 metres de longitud. Parlem, per tant, d'un SUV amb enfocament de carretera i estil més esportiu. El Mercedes GLC Coupé gaudeix d'una porta posterior amb una lleugera caiguda i altres solucions més habituals en un coupé que en un SUV. Aquest model es nodreix del disseny que ja vam veure anticipat fa uns mesos en el prototip Mercedes GLC Coupé Concept 2015.
La versió més assequible —250 4MATIC— té un motor de gasolina de 211 CV i costa uns 52.000 euros. La més costosa —250 d 4MATIC— té un motor dièsel de 204 CV i costa uns 55.000 euros, una mica més car que el GLC, encara que el seu equipament de sèrie és més abundant. A la fi de 2016, Mercedes-Benz posarà a la venda la versió dièsel 350 d 4MATIC (258 CV), l'híbrida endollable 350 i 4MATIC (320 CV) i la de gasolina AMG 43 4MATIC (367 CV). Totes les versions tenen un sistema de tracció total permanent (4MATIC) i un canvi de marxes automàtic de convertidor de parell i nou velocitats (9G-Tronic), excepte en la versió híbrida, que té set (7G-Tronic).
Les diferències de prestacions i consum entre el GLC Coupé i el GLC són molt petites i en alguns casos inexistents. La suspensió de sèrie del GLC Coupé és opcional en el GLC. Mercedes-Benz l’anomena “tren de rodatge esportiu” i és una suspensió de duresa fixa. En opció hi ha altres dos sistemes de suspensió, el Dynamic Body Control (té amortidors de duresa variable mecànicament) i Air Body Control (té uns molls pneumàtics amb diverses cambres d'aire de diferent grandària connectades mitjançant vàlvules que s'obren i tanquen per variar la capacitat d'absorció).
Amb l’Air Body Control la carrosseria descendeix 1,5 centímetres quan s'activen els sistemes de conducció Sport i Sport+. Amb aquesta suspensió també és possible baixar l'altura de la zona posterior 4 centímetres amb la finalitat de facilitar la càrrega i descàrrega d'articles del maleter. A més, hi ha una funció per incrementar l'altura lliure al sòl per salvar obstacles quan se circula per zones sense asfaltar. Una altra funció addicional exclusiva de l’Air Body Control és que manté constant l'altura de la carrosseria amb independència de la càrrega que es transporti.
El grau de duresa del Dynamic Body Control i de l’Air Body Control són ajustables en tres nivells: Confort, Sport i Sport+. La diferència entre ells és notable. En la manera Confort, ambdues suspensions absorbeixen els sots amb suavitat, mentre que en les maneres Sport i Sport+ el moviment de les rodes en passar sobre els sots és més ràpid, els cops arriben menys filtrats a l'interior i la carrosseria té menys balanceig en les corbes.
D’altra banda, el sistema de tracció total permanent és idèntic al del GLC. La distribució de parell entre les rodes de l'eix davanter i les del darrere és 45-55 i es realitza mitjançant un engranatge. La caixa de transferència està fora de la carcassa del canvi, constituint un mòdul addicional amb el seu propi sistema de lubricació. Segons Mercedes-Benz, aquesta distribució suposa un estalvi de 12 kg i una millor refrigeració dels engranatges que quan la caixa està dins de la carcassa del canvi.
Finalment, l'equipament de sèrie del GLC Coupé inclou alguns elements que són opcionals en el GLC. Entre ells estan l’esmentada suspensió "tren de rodatge esportiu", la càmera de visió posterior, l'obertura elèctrica de la porta del maleter i la tapisseria de cuir sintètic... Ara només falta que t’atreveixis a provar-lo.
STERN MOTOR ET RECORDA…
- El Mercedes GLC Coupé és el nou crossover compacte, de línia esportiva, de Mercedes-Benz i comparteix plataforma amb el nou Mercedes GLC