Des de fa un temps, han aparegut en escena els vehicles de Gas Natural Comprimit (GNC), una alternativa als cotxes de gasolina i dièsel que funcionen, com bé indica el seu nom, amb gas natural comprimit. Aquests vehicles, que a poc a poc han anat guanyant popularitat, han arribat per quedar-se. Un baix cost per quilòmetre, sumat a la seva autonomia i l’etiqueta ECO que li atorga la DGT, el converteixen en una opció molt competitiva.
Parlem amb el Pedro Martín Alonso propietari d’un vehicle de Gas Natural Comprimit. Diàriament realitza uns 100 quilòmetres amb el seu cotxe de GNC per anar i tornar de la feina. En destaca, sobretot, l’estalvi en combustible i el fet que quasi no es nota la diferència amb un vehicle convencional de gasolina. Preguntat per si se’l tornaria a comprar, ho té clar: “Sense cap mena de dubte”.
La pregunta obligada. Com va conèixer aquesta opció i per què es va decantar per un vehicle de GNC?
Feia temps que pensava a canviar de vehicle, però no em decidia perquè visc en zona ZEPA (Zona d’Especial Protecció Atmosfèrica) i, per tant, necessito un vehicle que em permeti desplaçar-me sense problema en cas d’alta contaminació. Ara bé, els cotxes híbrids són molt cars i, a partir d’una determinada velocitat, els elèctrics només funcionen amb gasolina. Així doncs, com que feien el Saló de l’Automòbil a Barcelona, hi vaig anar i em va cridar l’atenció un vehicle que feia servir el gas natural. Llavors vaig parlar amb un dels venedors, que em va resoldre els dubtes i em va recomanar el Seat Leon TGI.
Quins són els principals avantatges d’aquest tipus de vehicle?
Personalment, considero que els principals avantatges dels vehicles GNC són l’estalvi en combustible i que no depenen de les bateries, que a la curta o a llarga acaben espatllant-se.
Quin és l’ús que fa del cotxe diàriament?
Principalment, utilitzo el vehicle per anar a treballar i faig uns 100 quilòmetres diaris.
Si ens fixem en l’economia, com ha notat a la seva butxaca el canvi a un vehicle ‘eco’?
Aproximadament, estalvio la meitat dels diners que abans destinava a omplir el dipòsit de gasolina.
A poc a poc, les administracions van treballant per augmentar els punts de recàrrega de gas natural. Des que té el vehicle ha notat millores en aquest aspecte?
En el meu cas, no he notat millores en l’augment de punts de recàrrega, ja que sempre segueixo la mateixa ruta per anar a la feina i no han posat cap punt nou, ni al llarg del trajecte ni a la ciutat on treballo.
Creu que la gent és conscient que existeix l’alternativa dels vehicles GNC?
És cert que quan el vaig comprar gairebé ningú sabia de l’existència d’aquest tipus de vehicle i del seu funcionament i avantatges, però crec que a poc a poc la gent comença a saber què són els vehicles GNC.
Si pogués escollir de nou, es tornaria a comprar aquest vehicle?
Sí, sense cap mena de dubte. Ha estat una molt bona elecció.
Finalment, digui’ns què és el que valora del seu vehicle de GNC?
Sobretot el tema econòmic, que per a mi era important quan em vaig comprar el vehicle. A més, hi afegiria el fet que no es nota la diferència de funcionament entre un vehicle de GNC i un de gasolina, l’adaptació és pràcticament nul·la.
Finalment, pots fer clic aquí per veure l'entrevista a Luca de Meo, CEO de Seat, on parla dels nous models amb GNC i destaca que la marca "creu molt en el motor de gas natural".