Els SUV, els cotxes de moda

Si hi ha un tipus de cotxe que està de moda aquest és el dels SUV (Sport Utility Vehicle) . No hi ha marca que es resisteixi a incloure algun model en la seva gamma i, en els últims anys, aquests tot camí lleugers s'han situat com els cotxes amb més intenció de compra i amb més creixement de vendes, gràcies al fet que les marques no deixen de llançar propostes i nous models en aquest segment, cada cop més atractius, innovadors i moderns. Els SUV han esdevingut, en definitiva, una tendència gràcies al fet que, quan comprem un cotxe, comprem alguna cosa més que un mitjà de transport.

Per què els SUV són tan seductors? Fem una mica de memòria. Abans, quan donàvem el salt d'un utilitari o compacte a un cotxe superior per necessitats d'espai, solíem apostar per les berlines que ens oferien un bon maleter i més espai interior. Als anys 90 van arribar els monovolums compactes com el pioner Renault Megane Scenic que, a més d'espai i modularitat interior, oferien una conducció més elevada i còmoda. Això sí, a costa de no ser visualment atractius. L'única solució per millorar l'estètica era transformar-los en totterrenys falsos.

 

Els autèntics tot terrenys van néixer durant la Segona Guerra Mundial i, pocs anys després, van arribar al mercat mítics cotxes com el Mercedes Classe G , vehicles que s'atrevien amb tota mena de terrenys i eren ideals per a la vida al camp i per a tot tipus d'activitats agràries, forestals, ramaderes o mineres. Amb els anys, les marques es van adonar que aquests tot terrenys passaven bona part de la seva vida a l'asfalt i els van anar dotant de més comoditats i prestacions per circular per carretera. Ajuntant aquesta evolució i les necessitats estètiques dels monovolum naixien els SUV, tot terrenys per fora, turismes per dins.

Els SUV conjuguen el millor dels monovolums compactes i el millor dels tot terrenys de tota la vida. Els SUV mantenen el lloc de conducció elevat i facilitat d'accés dels monovolums però perden una mica de modularitat i capacitat. Dels tot terrenys, ofereixen l'atractiu de les seves carrosseries i la seva capacitat, força, alguna o nul·la en alguns models, per circular fora de pista. I és que un SUV no és un tot terreny. La majoria del SUV són de tracció 4x2, encara que alguns, com l' Audi Q7 , permeten muntar la tracció total 4x4, que proporciona una major seguretat en situacions de baixa adherència i la possibilitat de rodar per pistes sense asfaltar de dificultat mitjana o baixa.

Què són realment els SUV? Doncs, ni més ni menys que vehicles enfocats a l'oci de persones joves i actives, vehicles que donen un cert nivell d'estatus i molt adequats per a famílies no gaire grans i que solen viatjar amb un equipatge més aviat reduït. Amb aquestes premisses, les marques han llançat una àmplia oferta d'aquests vehicles.Renault , per exemple, acaba de llançar el Kadjar , amb el qual completa la seva gamma de SUV, formada pel petit Captur i el Koleos , el seu model més alt de gamma. Algunes marques premium, com Audi , també ofereixen la gamma completa. En aquest cas amb el Q3 , el Q5 i el Q7 .

Mentre SEAT treballa al seu primer SUV per al 2016, la resta de marques del Grup Volkswagen ja han fet els deures. Skoda , per exemple, juga en aquesta lliga amb el Yeti , mentre que Volkswagen ja té al mercat dos SUV, el Tiguan i el Touareg , i treballa en un nou tot camí basat en el Pol. Una àmplia oferta en què no falten ni models assequibles, com el Dacia Duster, ni vehicles premium com l'àmplia gamma de Mercedes-Benz , on encara figura el clàssic Classe G ia la qual acaba d'arribar el flamant GLE Coupé , el seu primer tot terreny cupè.

Als tot terrenys 4x4 i als SUV s'acaba d'unir recentment una nova categoria, els SAV (Sport Activity Vehicle), cotxes basats en turismes normals als quals s'ha dotat d'una suspensió més alta, defenses reforçades i, fins i tot, tracció total. Aquests vehicles tenen millor comportament a la carretera i més espai i maleter que els SUV. En aquesta nova categoria l'oferta estava limitada fins fa poc a marques Premium com Audi ( A4 Allroad i A6 Allroad ). No obstant això, Volkswagen acaba de llançar el Passat Alltrack i el Golf Alltrack i SEAT va fer el mateix recentment amb el Seat Leon Xperience .

 

MOVENTO ET RECORDA…

  • Els SUV són el vehicle ideal si busques el confort d´un turisme actual amb algunes de les prestacions d´un tot terreny de tota la vida.
  • Instal·la una defensa davantera central; farà que els teus viatges off-road siguin més segurs
  • Si vols que el teu SUV rendeixi al 100% fora de l'asfalt, revisa periòdicament els pneumàtics i els amortidors.

Busquis el SUV que busquis, a Movento podem ajudar-te. Vine als nostres concessionaris Stern Motor, Auser i Sarsa i podràs provar el tot terreny que millor s'ajusta a les teves necessitats. També tindràs el manteniment del teu cotxe amb els avantatges i les garanties d'un taller oficial.

 

Imatge eliminada.Imatge eliminada.

Imatge eliminada.Imatge eliminada.

Imatge eliminada.

 

 

 

Altres fotografies