Els SUV compactes més eficients

auser, renault, kadjar, 2018, suv

Un dels factors que poden inclinar la balança a l'hora de comprar un model o un altre és el consum. No en va, el combustible serà la principal despesa fixa de l'automòbil al llarg de la seva vida útil. I aquí és on erròniament els SUV, un dels segments més de moda, sortien amb un aparent desavantatge: la seva imatge de cotxes amb consums elevats, potser encoratjada per la seva similitud amb els tot terrenys de tota la vida. Res més lluny de la realitat. En el mercat hi ha a la venda SUV compactes homologats amb un consum inferior a sis litres, vehicles amb una economia d'ús més que destacable. Veurem quins són:

Renault Kadjar 1.6 dCi. Aquest model comparteix motor amb el seu germà, el Nissan Qashqai, el gran supervendes del segment, costa uns 22.000 euros i destaca per la seva bona qualitat de fabricació. El Kadjar té un interior ampli i pot transportar sense problemes a cinc persones amb els seus respectius equipatges gràcies al seu maleter pròxim als 500 litres. Les seves prestacions també són de nota: de 0 a 100 km/h en 11,9 segons i 182 km/h de velocitat punta. Consum homologat: 3,8l/100km.

Imatge eliminada.

Mercedes-Benz GLC 350e. El model SUV compacte més premium costa uns 55.850 euros i a canvi ofereix un motor molt potent, una qualitat de fabricació a l'altura dels seus germans majors i una habitabilitat excepcional. En carretera, el comportament del GLC 350e és molt coratjós i la seva tracció total 4Matic li confereix algunes aptituds off-road. El seu propulsor híbrid té una potència de 320 CV i li permet accelerar de 0 a 100 km/h en 5,9 segons i aconseguir els 235 km/h de velocitat punta. Consum homologat: 2,5l/100km.

Imatge eliminada.

SEAT Arona. El SEAT Arona és el primer crossover del segmento B de SEAT, una espècie de versió crossover del SEAT Eivissa, amb el qual comparteix plataforma, mecàniques i tecnologies, així com diversos elements de disseny. L'Arona comparteix motors amb l'Eivissa. En gasolina, estarà disponible amb diversos motors turboalimentats: un 1.0 TSI de tres cilindres en sabors de 95 CV i 115 CV, així com un interessant 1.5 TSI EVO de 150 CV per a la versió FR. La gamma dièsel es limitarà a un econòmic motor 1.6 TDI de quatre cilindres, amb 95 o 115 CV de potència. Consum homologat: 3,7 /100km.

Imatge eliminada.

Audi Q5 2.0 TDI.El SUV compacte de la marca dels anells és el sinònim perfecte d'eficiència i prestacions. Els seus 150 CV de potència li proporcionen força suficient en tot moment i circumstància: accelera de 0 a 100 km/h en tan sols 9,7 segons i aconsegueix una velocitat màxima de 206 km/h. L'Audi Q5 és, en definitiva, un vehicle tecnològic, ampli i amb una qualitat d'acabats excepcional que, això sí, es tradueix en un preu una mica elevat, uns 40.000 euros. Consum homologat: 4,5l/100km.

Imatge eliminada.

Volkswagen T-Roc. L'ofensiva crossover de Volkswagen ha suposat l'arribada de productes nous i tan interessants com el Volkswagen T-Roc, un totcamí de dimensions compactes, molt semblants a les del Volkswagen Golf. La gamma de motors del Volkswagen T-Roc va dels 115 als 190 CV de potència i li proporcionen reaccions enèrgiques i molt bon funcionament en carretera. El Volkswagen T-Roc està disponible, a més d'amb una línia basi ben equipada de sèrie, amb dues línies d'acabat i equipament diferents, denominades Style i Sport. Consum homologat: 6,37 l/100km.

Imatge eliminada.

Skoda Karoq. La marca txeca vol conquistar als conductors espanyols amb el seu últim model, el Skoda Karoq, un SUV de port compacte, interior espaiós, bons acabats i amb un elevat nivell de infoentreteniment i sistemes d'ajuda a la conducció. Dotat d'uns motors suaus i eficients, es comercialitza amb quatre propulsors a triar, dos dièsel i dues gasolina que rendeixen amb solvència i uns consum més que acceptables. Consum homologat: 6,2 l/100 km.

Imatge eliminada.

Hyundai Kona. El Hyundai Kona destaca per un disseny molt atrevit, fins i tot recarregat, i per la seva gamma de motors, amb propulsors per a tots els gustos, i totes les necessitats. Una de les seves motoritzacions més eficients és l'1.0 T-GDI turboalimentado que, amb tres cilindres i associat a un canvi manual, lliurarà 120 CV de potència i un parell màxim de 172 Nm entre 1.500 i 4.000 rpm. Un motor amb excel·lents resultats dinàmics i consum molt ajustat. Consum homologat: 5,2l/100 km.

Imatge eliminada.

Range Rover Evoque. L'aposta més eficient de Land Rover en el segment SUV és el Range Rover Evoque, un totcamí de dimensions compactes amb un disseny molt innovador. Aquest model és un dels SUV premium més venuts d'Espanya i l'any passat va renovar els seus motors amb tres nous propulsors Ingenium, dos de gasolina de 240 i 290 CV i un dièsel de 240 CV, que ofereixen unes emissions baixes i un consum acceptable a l'una que unes elevades prestacions. Consum homologat: 7,3 l/100.

Imatge eliminada.

Dacia Duster. Amb l'últim restyling realitzat al Dacia Duster en 2017 se li van afegir més tecnologia i assistències a la conducció, a més d'una millora de qualitats, sense incórrer en una alça significativa de preu. També es van actualitzar els seus propulsors que, des de llavors, compleixen la norma Euro6. Parlem d'un gasolina atmosfèric de 115 cavalls, que també pot funcionar amb GLP (gas liquat del petroli); un altre amb turbo que puja a 125 cavalls, més dos dièsel de 90 i 110 cavalls. El canvi de tots és manual de cinc o sis relacions, encara que el dièsel més potent pot portar un de doble embragatge amb sis relacions. Consum homologat: 6,5 l/100 km.

 

MOVENTO ET RECORDA…

Els SUV tenen fama de gastar molt però poden arribar a ser tan eficients com qualsevol altre turisme, amb consums homologats inferiors als sis litres als 100 quilòmetres.