Tots sabem que cal canviar els pneumàtics quan aquests estan gastats ja que la pèrdua d'adherència amb la superfície pot causar un problema molt greu, quan presenten abonyegaments o talls, i quan la profunditat del dibuix és inferior als 1,6mm que marca la Llei. Però molt poca gent sap que aproximadament als cinc anys els pneumàtics caduquen. Caduquen? Doncs sí, els pneumàtics caduquen com el iogurt. Això no vol dir que un pneumàtic ben emmagatzemat o poc gastat als cinc anys ja no serveixi, sinó que a partir d'uns cinc anys des de la fabricació, el pneumàtic va perdent la propietat d'elasticitat, resistència, grip, etc.
Les rodes són l?únic punt de contacte entre el terreny i el vehicle i per això el pneumàtic és un element vital per garantir el bon comportament del nostre cotxe. L'envelliment de la goma pot variar depenent de les condicions a què s'hagi sotmès el pneumàtic. Factors com un emmagatzematge a la calor del sol i desprotegit de la pluja, el tipus de conducció i l'estat de les carreteres pot fer que el pneumàtic es faci malbé abans d'hora.
És recomanable saber quan es van fabricar els nostres pneumàtics. Per saber-ho cal mirar una xifra de quatre dígits que està gravada al perfil. Els dos primers indiquen la setmana de l'any i els dos darrers l'any de fabricació. Per exemple: el 1006 seria la setmana setze de l'any 2006.
Per finalitzar heu de recordar que el funcionament òptim d'un pneumàtic està supeditat entre altres coses que tant la seva superfície com la seva estructura interna es trobin en bon estat, ja que en depenen factors com el consum, el confort i la seguretat.