No hi ha dos compradors de cotxes iguals. Molts esperen impacients l'aparició de nous models per ser dels primers a conduir-los. A d'altres, no obstant, no els acaba d'agradar la idea de comprar-se un model completament nou i prefereixen fer una aposta més conservadora comprant-se models amb experiència contrastada en els concessionaris. Tot seguit repassem alguns dels models més antics de cotxe que segueixen a la venda actualment, noms comercials que sobreviuen com si tinguessin un pacte amb el diable.
Skoda Superb. El Superb és l?orgull de Skoda, el seu vehicle més imponent. La berlina superior de la marca txeca és l'hereva d'un model dissenyat originalment el 1934. Actualment munta motors que van dels 120 als 280 cavalls i llueix una lÃnia elegant, amb un cert aire de coupé . A l'origen, els primers Superb venien equipats amb motors que, per a l'època, tenien una potència considerable: rondaven els 90 cavalls i podien assolir els 135 km/h. Tot just es van fabricar 300 unitats.
Volkswagen Type 1. La primera unitat d'aquest model va trepitjar una carretera el 1938 com a part del somni de les autoritats nazis i de Ferdinand Porsche que totes les famÃlies alemanyes tinguessin un cotxe. Amb els anys, el model va passar a ser conegut com Beetle (Escarabajo) i es va mantenir en producció fins a 2003. Durant els seus últims cinc anys de vida va coexistir amb el New Beetle , una actualització estètica i tècnica del vell utilitari alemany. Entre un model i l'altre han venut més de 23 milions d'unitats.
Mercedes-Benz SL. La firma alemanya va començar a fabricar aquest cotxe el 1953. Originalment era un vehicle biplaça estilitzat que va adoptar les sigles SL (Sport Leicht), és a dir, esportiu lleuger. Des dels seus inicis, es va comercialitzar en tres versions: roadster , coupé de sostre rÃgid i descapotable . El SL actual comparteix la seva estètica amb el seu avantpassat. Tot i això, les seves prestacions són del segle XXI: fins a 280 km/h de velocitat mà xima i 537 cavalls de potència.
Volkswagen Golf. El compacte per excel·lència de Volkswagen va néixer el 1974 amb l'objectiu de succeir el popular escarabat. El Golf del 2016, la setena generació del model, respecta fidelment la filosofia de la primera unitat d'aquest model que va sortir de les fà briques alemanyes. ¿D'on van treure el nom els responsables de Volkswagen? Contrà riament a l'opinió generalitzada, no és un homenatge a l'esport, sinó a un vent, com també ho són altres models de Volkswagen com el Jetta , el Bora o el Scirocco . On va tenir un nom diferent va ser als Estats Units i Canadà (Rabbit), ia Mèxic (Carib).
Renault Espace. Aquest model mÃtic de Renault és el primer monovolum de la història. Dissenyat per a Talbot a finals dels anys 70, va ser fabricat per Matra i comercialitzat per Renault a partir del 1984 després de la renúncia del grup PSA Peugeot-Citroën a participar en el projecte. El primer Espace tenia una carrosseria de fibra de vidre muntada sobre un xassÃs d'acer. L'actual generació de l'Espace, la cinquena, va ser llançada a mitjan any passat i és un model espectacular que pretén reinventar el concepte monovolum, assemblant-lo a un SUV .
Seat Eivissa. Corria l'any 1984 quan un projecte desestimat per Volkswagen va aterrar al centre de disseny de Seat. Era un model dissenyat per Giorgetto Giugiaro que havia de substituir el Golf i que finalment es va convertir a l'Eivissa, el cotxe més popular i més venut de la marca espanyola. Des que la primera unitat va sortir de la fà brica de Martorell el 1984, aquest model ha marcat la història de Seat i els primers passos de molts joves conductors. Avui dia continua donant guerra amb la seva quarta i flamant generació.
Audi A8. Si busquessim en una enciclopèdia del motor la definició de sedan, segur que sortiria la fotografia de l'Audi A8, el model que el 1994 va estrenar el sistema de denominacions d'Audi format per una A i un número. El primer A8 tenia la carrosseria totalment feta en alumini i el 1997 es va convertir en el primer cotxe de la història a incorporar no un, sinó sis coixins de seguretat de sèrie. Els models actuals són sinònim de cotxe premium : interior cura, lÃnies elegants i motors potents que arriben fins als 500 cavalls.
MOVENTO ET RECORDA…
- Alguns models que segueixen actualment a la venda atresoren fins a vuit dècades d'història circulant per les nostres carreteres com si tinguessin un pacte amb el diable
- Un dels vehicles amb més història és l'Skoda Superb, dissenyat originalment el 1934 i que recentment ha estrenat la seva darrera generació