Els cotxes més segurs per a nens

Si sou dels que viatgeu habitualment amb nens, us interessa aquest article. Avui hem decidit analitzar quins són els cotxes més segurs per als nens segons els resultats dels crash test d'Euro NCAP , el millor sistema de valoració de seguretat per a automòbils per la seva fiabilitat i rigor als assajos. En el cas dels nens, aquest test analitza tant la seva capacitat de protecció dels cotxes cap als nens com pels seus sistemes de subjecció infantils incorporats. L'avaluació de la protecció dels ocupants infantils s'ha realitzat en base a dummies (maniquins) que representen nens de 6 i 19 anys, i en la qual s'han tingut en compte tres aspectes importants: la protecció i l'ancoratge de les cadires a els impactes frontals i laterals; la capacitat del vehicle d'acomodar sistemes de subjecció infantils de diversos dissenys i mides; i el procés dinstal·lació de les cadires infantils. Així, els cotxes més segurs per als nens són:

 

Mercedes-Benz Classe E (90%

Al Mercedes Classe E , el resultat a la prova de xoc lateral amb barra va ser bo per als dos maniquins infantils. Tot i així, en el xoc frontal, el tòrax dels falsos nens de 6 anys i el coll del de 10 van patir una mica més, per la qual cosa la protecció va ser simplement adequada. El sistema automàtic de desactivació del coixí de seguretat del copilot en detectar un seient per a nens orientat cap enrere, va puntuar positivament. D'altra banda, no hi va haver problemes en l'acomodació de les cadiretes al vehicle, així que, per tot això, és líder al rànquing amb un 90% de seguretat per als petits.

 

Audi Q5 (86%)

En el cas de l'Audi Q5, al xoc frontal la protecció del coll del maniquí de 10 anys no va ser la desitjada. Malgrat tot, per a la resta de les àrees, i en els dos dummies, va ser bona igual que a la prova de barrera lateral, on va obtenir la puntuació màxima. També va ser recompensat per mostrar informació clara al conductor de la desactivació del coixí de seguretat davanter. Durant la prova, tampoc hi va haver problemes en la instal·lació de les cadires al vehicle.

 

Audi Q2 (86%)

Els resultats de l'Audi Q2 són semblants als del seu germà gran. Així, la protecció a la prova de xoc frontal va ser bona per a totes les àrees crítiques del cos, tret per al tòrax del maniquí de 6 anys, mentre que la del coll del de 10 anys, que va ser adequada. A l'impacte lateral no hi va haver cap problema pel qual va aconseguir la màxima puntuació. També va sumar la desactivació del coixí de seguretat davanter de l'acompanyant, així com la informació al conductor sobre el seu estat. Tampoc va presentar cap dificultat en l'acomodació de les cadires al vehicle.

 

VW Tiguan (84%)

El quart lloc a la nostra classificació dels cotxes més segurs per als nens l'ocupa un altre SUV, en aquest cas, el Volkswagen Tiguan. En les mesures simulades de desacceleració a la prova frontal, el coll del maniquí de 10 anys va aconseguir un nivell de seguretat adequat. A barrera lateral, la protecció va ser bona. El Tiguan va rebre punts positius per l'estat del coixí de seguretat i va aprovar les diferents proves d'instal·lació de les cadiretes.

 

Seat Ateca (84%)

El cinquè lloc ho ocupa el Seat Ateca. A la prova frontal, la protecció va ser bona excepte al coll del maniquí de 10 anys, que només va ser adequada; mentre que al tòrax del dummy de 6 anys es va registrar una protecció acceptable en les mesures simulades de desacceleració. La prova de barrera lateral va donar molt bons resultats. L'Ateca va ser recompensat pel coixí de seguretat del passatger davanter i la informació proporcionada sobre el seu estat. A les proves d'instal·lació de les cadiretes, no hi va haver cap problema en cap dels seients autoritzats del vehicle.

 

Renault Scénic (82%)

El sisè lloc de la nostra classificació ho obté el Renault Scénic . En aquest model es redueix lleugerament la seguretat del pit als dos maniquins en l'impacte frontal, però no al xoc lateral on van quedar molt protegits. Un dels punts febles, però, són els manuals dels seients del grup 1 i 2 per a la part davantera, que no són prou clars i entenedors.

 

D'altra banda, aquest any es posaran en marxa alguns canvis amb la implantació de la normativa R129 , també coneguda com a y-Size. El 2013 es van categoritzar les cadires en funció del pes i l'alçada i no de l'edat, i es va introduir el sistema Isofix per ancorar els seients infantils al cotxe. Durant aquest any es desenvoluparan la fase 2 de la normativa que preveu alguns canvis importants:

  • Els nens de menys de 125 cm d'alçada ja no podran viatjar amb un elevador sense respatller. A més a més, a partir de l'estiu no es permetrà la venda de seients sense respatller.
  • Es modificaran les normes ECE R14 i ECE R16 quant a cinturons de seguretat i els seus ancoratges al vehicle.
  • Els experts i la DGT recomanen l'ancoratge mitjançant el sistema Isofix per ser un dels més eficaços en cas d'accident, encara que no és obligatori, ja que almenys fins al 2018 conviuran paral·lelament la norma R44/04 i la i-Size.
  • La penalització per no utilitzar els sistemes homologats i obligatoris suposarà la pèrdua de tres punts i una multa de 200 euros.

 

 

MOVENTO ET RECORDA…

La seguretat dels més petits és un dels apartats més valorats pel crash test d'Euro NCAP, el millor sistema de valoració de seguretat per a automòbils per la seva fiabilitat i rigor als assajos.