Els cotxes de gas demanen pas

zarza seat granollers sabadell terraza

Les noves tendències, tant socials, com a legals, com a tendències creades per necessitats sanitàries, estan produint un canvi en el mapa dels combustibles. Actualment, la majoria dels vehicles es mouen per gasolina o dièsel, i, de la mateixa manera que en el passat, el mapa va canviar d'una majoria de vehicles de gasolina, cap a un equilibri entre gasolina i dièsel, el nou canvi, no ofereix per res una igualtat entre vehicles ecològics i els tirats per gasolina o dièsel, sinó que ens porta cap a la desaparició d'aquests últims.

El GNC, o Gas Natural Comprimit, és un d'aquests combustibles que estan en una tendència creixent, ja que es considera un combustible net. L'ofensiva contra la contaminació cada vegada és més gran, ja que, sabem que, en les dues grans urbs espanyoles, Madrid i Barcelona, l'any passat es van registrar nivells de contaminació per diòxid de nitrogen (NO2) superiors als fixats per les directives europees. Gran part de la contaminació per emissions d'òxids de nitrogen (NOx) provenen dels vehicles dièsel, per això, tant l'administració espanyola com l'europea, estan creant un marc molt menys favorable a aquests vehicles. 

El GNC està considerat una alternativa real ja que té dues bases de molt pes: Cost reduït del carburant i baixes emissions de NOx.

L'ajuntament de Madrid ja ha anunciat que en episodis d'alta contaminació, alguns vehicles podrien quedar-se sense entrar a la ciutat (les matricules parells un dia, al següent les imparells). Barcelona ha anat un pas més enllà. A partir de 2020, els vehicles que no disposin de l'etiqueta ambiental de la DGT no entraran a la ciutat. Això significa que, els vehicles dièsel matriculats abans de 2006 i els gasolina anteriors al 2000 es quedaran als afores de la ciutat. Per contra, els GNC tenen l'etiqueta ECO, ja que les emissions de NOx són molt inferiors, per la qual cosa tant en un episodi d'alta contaminació a Madrid, o a Barcelona a partir de 2020, no tindran cap problema a circular per ambdues ciutats respectivament. 

El cost, afirmen els promotors d'aquests vehicles, es redueix, per quilòmetre recorregut, al voltant d'un 30% pel que fa a un dièsel, i un 50% pel que fa a un gasolina. El cost d'aquest carburant és un 25% més barat que el gasoil, és a dir, per 2,5€ es poden recórrer fins a 100Km. Per ser més concrets, el trajecte Barcelona-Madrid es pot realitzar per menys de 20€

Que aquests vehicles tinguin un motor dual els converteix en vehicles altament autònoms. És a dir, tenen dos dipòsits, un de GNC, i un altre de gasolina. El primer ens garanteix fins a 420Km d'autonomia, però amb el segon aconseguim fins als 1.360Km, per la qual cosa ens donaria per fer el trajecte Madrid-Barcelona anada i volta, i no entrar en reserva. 

Aquesta condició de vehicles “més net” els permet gaudir d'una sèrie d'avantatges. Es beneficia d'una reducció de tarifes en zones públiques d'aparcament, descompte d'un 75% de l'impost local de circulació a Madrid o Barcelona, 30% de descompte en els peatges catalans, i, per si no fos poc, pot circular pels carrils VAO, sense complir amb l'ocupació mínima. 

Amb totes aquestes dades sobre la taula, Seat ha vist la necessitat de brindar vehicles propulsats per aquest carburant als conductors, i ha llançat el Seat Mii Ecofuel, el Seat León TGI, i el Seat León ST TGI.

El Seat Mii Ecofuel és un vehicle urbà, dissenyat totalment per a la mobilitat a la ciutat, que ens brinda tota la usabilitat d'un utilitari, la seguretat d'una berlina, i els beneficis d'usar el GNC. No té absolutament gens que envejar als seus germans majors, l'Ibiza o el León, encara que, ells si envegen alguna cosa del Mii, les seves dimensions, de gran utilitat en les grans urbs, on aparcar i moure's té una gran dificultat. 

Els dos Seat León, el León TGI i el León ST TGI, únicament tenen la diferència que, el ST és un vehicle familiar, i el León TGI és el mateix compacte, amb la mateixa agressivitat, versatilitat i potència de sempre, ara propulsat per un combustible net. Tots dos, amb aquest motor ecològic, compten amb les seves dues versions de caixa del canvi, la manual i l'automàtica (DSG). 

Movento et recorda:

  • Les noves tendències, tant socials, com a legals, com a tendències creades per necessitats sanitàries, estan produint un canvi en el mapa dels combustibles.
  • El GNC, o Gas Natural Comprimit, és un d'aquests combustibles que estan en una tendència creixent, ja que es considera un combustible net.

 

TAMBÉ ET POT INTERESSAR

Volkswagen Caravelle Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
Volkswagen Caravelle
Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV) DSG
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV) DSG
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
A consultar
Volkswagen Caravelle Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
Volkswagen Caravelle
Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
A consultar
Volkswagen Caravelle Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
Volkswagen Caravelle
Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
A consultar
Volkswagen Multivan Style 1.5 eHybrid Batalla Corta 4Motion 180 kW (245 CV) DSG
Volkswagen Multivan
Style 1.5 eHybrid Batalla Corta 4Motion 180 kW (245 CV) DSG
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
A consultar
Volkswagen Amarok Style 2.0 TDI Doble Cabina 151 kW (205 CV) DSG
Volkswagen Amarok
Style 2.0 TDI Doble Cabina 151 kW (205 CV) DSG
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
A consultar
Volkswagen Amarok 2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
Volkswagen Amarok
2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
A consultar
Piaggio 1 2 Kw (3 CV)
Piaggio 1
2 Kw (3 CV)
1.500 1.700 -12%
Piaggio 1 ONE
Piaggio 1
ONE
1.500
Piaggio 1 FOREVER WHITE
Piaggio 1
FOREVER WHITE
1.500 1.700 -12%
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
1.500 1.900 -21%
Piaggio 1 Active 3 kW (4 CV)
Piaggio 1 Active
3 kW (4 CV)
1.750 2.099 -17%
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
1.750 2.099 -17%