Els 'concept car' de SEAT

Les marques de cotxe, a més a més de fabricar models, també es dediquen a investigar quins són els gustos dels seus possibles clients i quins cotxes voldran comprar en el futur. Aquesta és la missió dels concept car , prototips dissenyats per presentar tendències en tecnologia i disseny de cotxes als diferents salons de l'automòbil de la geografia mundial. Models que no sempre veuen la llum comercialment però que serveixen perquè les marques evolucionin i modernitzin la seva oferta. Alguns d'aquests prototips, fins a 25, s'han desenvolupat a una trentena de quilòmetres de Barcelona, a Martorell, al Centre Tècnic de SEAT. Vegem-ne alguns dels més destacats:

PROTO (1989)

Giorgetto Giugiaro va avançar a finals dels anys 80 amb aquest concept car la que seria la segona generació de l'Eivissa, el Còrdova i el Toledo. El Proto va ser presentat el 1989 al Saló de l'Automòbil de Frankfurt. La seva carrosseria era de tipus berlina, pintat totalment en gris plata. A les portes del darrere venia el nom i tenia tots els vidres tintats en negre, a més d'incloure una nova proposta de logotip per a SEAT amb una nova S més futurista. Del Proto es van realitzar diverses versions. La TLD, per exemple, va acabar derivant al Toledo, i la C es va presentar al Saló de l'Automòbil de París del 1990 i que va servir com a prototip de l'Eivissa de segona generació i del SEAT Còrdova de primera generació. Totes dues es van comercialitzar a partir de 1993.

CONCEPTE T (1992)

El Concepte T va tenir dues versions, un coupé i un cabrio, que es van presentar el 1992 i 1993, respectivament. Van ser dissenyats pel Centre Tècnic de SEAT a Espanya imitant els anteriors prototips dissenyats a Italdesign Giugiaro. El coupé desenvolupava un Toledo de primera generació amb la carrosseria pintada de color groc i estava equipat amb un motor V6 que desenvolupava 200 CV de potència. El cabrio, per la seva banda, era de color vermell, tenia capota de lona i estava equipat amb el mateix motor. Ni els Toledo coupé i descapotable que avançaven aquests prototips van arribar mai a fabricar-se.

BOLER (1998)

El Bolero era un sedan de caràcter esportiu i gran accessibilitat que va ser una de les estrelles del Saló de Ginebra del 1998. Dissenyat per Erwin Himmel, aquest concept car marca l'inici de la construcció de la nova imatge de marca de SEAT. La seva missió no era avançar cap model en concret sinó demostrar al sector que a SEAT es podien fabricar altres cotxes que no fossin l'Eivissa. Aquest prototip lluïa llantes de 19 polzades, frens AP Racing, una peculiar obertura de les portes i un motor de 330 CV.

FÒRMULA (1999)

Un biplaça roadster que es va convertir en el show car per excel·lència i en una de les propostes de futur de SEAT que més ha calat al públic. Aquest prototip era, segons es va explicar a Ginebra el 1999, “un pur biplaça que pretén traslladar a la carretera les emocions de la competició, sense oblidar el confort necessari per a una conducció més pràctica”. En altres paraules, el Formula que il·lustra aquest post muntava un motor 4 cilindres benzina de 2.0 litres, turbo i 20 vàlvules de 240 CV associat a un canvi seqüencial de 6 marxes. La suspensió comptava amb amortidors horitzontals i la carrosseria amb aerodinàmica activa, és a dir, amb un aleró mòbil i preses d'aire davanteres que s'obren i es tanquen en funció de les necessitats.

SALSA (2000)

El Salsa va ser presentat al Saló de Ginebra de l'any 2000. Aquest concept car era, en essència, un monovolum d'aire esportiu amb algunes solucions de coupé. El model mai no va veure comercialment la llum però va inspirar la tercera generació del Lleó i el nou llenguatge estètic de SEAT per a la nova dècada que començava: aspecte monovolum alhora que esportiu. El prototip també va tenir una versió off-road , el Salsa Emoció, amb una alçada lliure de 240 mm i un motor V6 de 2.8 litres i 240 CV.

TANGO (2001)

El Tango va ser la proposta de la marca espanyola per al saló de Frankfurt del 2001 i era una reinterpretació amb carrosseria d'alumini dels esportius dels anys 50 i 60 amb un motor quatre cilindres 1.8 tub i 180 CV. Aquest concept car va causar sensació fins al punt que a la direcció de SEAT es va arribar a plantejar la seva transformació en una versió de sèrie. Malauradament, en fer números, aquests no van sortir i el projecte Tango, amb les seves línies primàries, fluides i musculoses, mai no va arribar a veure la llum.

TRIBU (2007)

Aires de SUV amb fars, calandra, habitacle i parafangs innovadors… Així era el Tribu, presentat al Saló de Frankfurt de 2007, un show car destinat clarament a experimentar amb el disseny, veure les reaccions del públic i comprovar, així, si el nou llenguatge estètic de SEAT anava o no pel bon camí. No va veure mai la llum i el Tribu ha passat a la història de la marca espanyola més que com una nova proposta de disseny com la primera declaració d'intencions d'endinsar-se en el segment dels SUVs.

BOCANEGRA (2008)

Aquest concept car va ser una revisió del llegendari 1200 Sport, amb el seu característic frontal negre i una línia cromada modera. El Bocanegra era un tres portes d'imatge agressiva i incorporava un motor de benzina 1.4 TSI que s'integrava a la seva arquitectura amb un turbocarregador i turbocompressor ( twincharger ), oferint 180 CV (125 KW) de potència a la versió Cupra i 150 CV a la versió FR. Les seves propostes van acabar servint de base de la quarta generació d?un dels pilars de la marca espanyola, el SEAT Eivissa .

IBX (2011)

Presentat al Saló de Ginebra del 2011, l'IBX era la promesa d'un SUV compacte realitzat per SEAT, un revolucionari crossover amb tracció total i un sistema híbrid de propulsió. Ja llavors es va anunciar que aquest concept car es faria realitat el 2016. Un any abans, el 2015, es va presentar una revisió del concepte, el 20V20, amb un aspecte molt més proper a un hipotètic model de sèrie. Un model que s'ha fet realitat aquest any i que es començarà a comercialitzar aquest mateix estiu: el SEAT Ateca .

MOVENTO ET RECORDA…

  • Els concept car són prototips desenvolupats per presentar tendències en tecnologia i per testar els gustos dels possibles clients.
  • El prototip Fórmula és un biplaça roadster que es va convertir en el show car per excel·lència i en una de les propostes de futur de SEAT que més ha calat al públic.

TAMBÉ ET POT INTERESSAR

Volkswagen Amarok 2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
Volkswagen Amarok
2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
A consultar
Volkswagen Amarok 2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
Volkswagen Amarok
2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
A consultar
Piaggio 1 ONE
Piaggio 1
ONE
1.500
Piaggio 1 2 Kw (3 CV)
Piaggio 1
2 Kw (3 CV)
1.700 1.800 -6%
Piaggio 1 FOREVER WHITE
Piaggio 1
FOREVER WHITE
1.700
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
1.900 1.900
Piaggio 1 EDICION FENG CHEN WANG
Piaggio 1
EDICION FENG CHEN WANG
1.900
Piaggio 1 Active 3 kW (4 CV)
Piaggio 1 Active
3 kW (4 CV)
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE
Piaggio 1 ACTIVE
2.099
Piaggio Liberty delivery 50
Piaggio Liberty delivery 50
2.200 2.200
Honda CRF50F
Honda CRF50F
2.375 2.350
Suzuki BURGMAN 400
Suzuki BURGMAN 400
2.490
Honda Vision
Honda Vision
2.525 2.500
Honda SH 125i
Honda SH 125i
2.690
Honda SH 300I ABS TOP BOX
Honda SH 300I ABS
TOP BOX
2.690 2.690