Els 5 millors Renaults de la història

La marca francesa Renault va iniciar la seva marxa en 1898 en un petit taller situat a Billancourt, als afores de París. Allí va ser on Louis Renault i la seva empresa van fabricar el primer Voiturette Tipus A, el primer model de la marca del rombo del que en 1899 es van fabricar ja 71 unitats. Des de llavors, i excepte els anys de les dues guerres mundials del segle passat durant les quals es van dedicar a fabricar carros de combat, porten més d'un segle fabricant cotxes, alguns dels quins ja formen part de la nostra memòria col·lectiva. A continuació, repassem cinc models desenvolupats per Renault que han fet història.

Renault 4

Fa ja més de mig segle, concretament en 1961, que Renault va llançar un cotxe que va revolucionar el mercat. El popular R4 va ser el primer cotxe de tracció davantera de la marca i el primer a incorporar una cinquena porta –el seu famós portón posterior– un detall en aparença simple però clau, ja que va proporcionar a aquest model una funcionalitat inèdita per a la seva època i una immensa zona de càrrega posterior. En pocs anys, el R4 es va convertir en un cotxe popular entre les classes mitjanes ascendents de tota Europa, que buscaven vehicles econòmics i funcionals amb els quals anar-se de turisme i començar a freqüentar els primers centres comercials que començaven a esquitxar la geografia europea. El R4 es va fabricar a Europa fins a 1990 amb versions que van millorar l'original de 1961; això sí, conservant el seu esperit original.

Renault 5

Una dècada després de sorprendre amb el R4, Renault va tornar a revolucionar el mercat en 1972 presentant un nou model: el R5. L'ascens social de les classes mitjanes i de la societat de consum exigia d'un nou tipus de cotxe més petit, més modern i més a la moda. El nou model aprofitava la base mecànica del R4 i estrenava una carrosseria de tres portes amb un disseny simple i racional que ho convertia en un cotxe molt modern. El nostre volgut 5 també va ser el primer cotxe europeu a lluir parachoques plàstics envolupants, un element que amb els anys es generalitzaria a la resta de vehicles. El Renault 5 es va fabricar des de 1972 fins a 1991, quan va ser reemplaçat pel Clio.

Renault Twingo

Al llançament del Clio per succeir al mític R5 li va succeir poc després el llançament d'un model 100% urbà, un compacte de tres portes que marcaria un abans i un després en la història de la marca. Aquest model va veure la llum en 1992 amb el nom de Twingo i, des de la seva primera versió, era un autèntic exercici de disseny, habitabilitat i funcionalitat. Hi ha qui diu, fins i tot, que el Twingo va ser el primer monovolumen que solament tenia 3,5 metres de llarg. Les veritables innovacions d'aquest model es trobaven, no obstant això, en el seu interior: el tauler d'instruments era digital i estava situat al centre del quadre de comandament i els seients posteriors permetien modular l'interior segons les necessitats de cada moment. 24 anys després, el Twingo segueix sent un cotxe imprescindible en la història de Renault.

Renault Scenic

Un enginyer de Renault va definir al model que la marca del rombe va presentar en 1996 com el cotxe que ningú s'imaginava però que tothom volia. El Scénic va ser el primer monovolumen mig europeu, un cotxe que volia substituir als tradicionals cinc portes com a vehicles familiars per excel·lència. La seva posició elevada i la seva arquitectura li conferien una habitabilitat rècord fins llavors que permetia col·locar cinc seients individuals i independents i modular l'espai interior de moltíssimes maneres per adaptar-ho al transport de persones o al d'equipatges. Avui dia, 20 anys després, el Scénic segueix sent el més venut del seu segment a Europa.

Dacia Duster

El cinquè gran cotxe de Renault no llueix ni el seu rombe ni la seva marca, sinó la seva segona marca Dacia. L'origen del Duster, que així es diu aquest model, cal buscar-ho a principis del segle XXI quan la signatura francesa va decidir crear un vehicle econòmic i funcional destinat originalment als països de l'Europa de l'Est i en vies de desenvolupament. El resultat va ser una plataforma, la M0, de la qual han sortit models robusts, de qualitat i amb excel·lents nivells de prestacions i seguretat. El primer va ser el Logan (2004), després vindrien el Sandero i el Stepway i, finalment, el Duster, un SUV que combina una excel·lent motorització Renault amb l'experiència en todocaminos de Nissan, la signatura germana de Renault. Tant el Duster com la resta de la gamma Dacia han triomfat també a Europa occidental gràcies a que han sabut conquistar a clients més racionals i utilitaris que prevalen, per sobre de tot, un vehicle robust, econòmic de manteniment i amb la garantia Renault.

AUSER ET RECORDA…

  • La marca francesa Renault va iniciar la seva marxa en 1898 en un petit taller situat en Billancourt, als afores de París.
  • Durant el seu segle llarg d'història, la marca del rombe ha fabricat models que ja formen part de la nostra memòria col·lectiva, models que han fet història.
 

TAMBÉ ET POT INTERESSAR

Volkswagen Amarok 2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
Volkswagen Amarok
2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
A consultar
Volkswagen Amarok 2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
Volkswagen Amarok
2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
A consultar
Piaggio 1 ONE
Piaggio 1
ONE
1.500
KYMCO People 125 S
KYMCO People 125 S
1.590
Piaggio 1 2 Kw (3 CV)
Piaggio 1
2 Kw (3 CV)
1.700 1.800 -6%
Piaggio 1 FOREVER WHITE
Piaggio 1
FOREVER WHITE
1.700
Piaggio 1+ 2 kW (3 CV)
Piaggio 1+
2 kW (3 CV)
1.900 2.100 -10%
Renault
Piaggio 1 EDICION FENG CHEN WANG
Piaggio 1
EDICION FENG CHEN WANG
1.900
Piaggio Beverly 125
Piaggio Beverly 125
2.090
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE
Piaggio 1 ACTIVE
2.099
Piaggio 1 Active 3 kW (4 CV)
Piaggio 1 Active
3 kW (4 CV)
2.099 2.099
Piaggio Liberty delivery 50
Piaggio Liberty delivery 50
2.200 2.200
Honda CRF50F
Honda CRF50F
2.375 2.350
Suzuki BURGMAN 400
Suzuki BURGMAN 400
2.490
Honda Vision
Honda Vision
2.525 2.500