Els 10 prototips de cotxes més extranys de la història

Tots els cotxes que ara veiem pel carrer van tenir, en el seu moment, un prototip, un concept car en què es van inspirar. No tots aquest prototips, però, van acabar circulant. Hi ha hagut alguns de ben surrealistes. En aquest post repassem els 10 prototips i concept cars més estranys que s’han presentat als diferents salons de l'automòbil del món. A veure si entre tots decidim quin és el més estrany de tots!

Ferrari 512S Modulo. Una de les bogeries amb forma d’automòbil creades pel totpoderós dissenyador Pininfarina. Aquest allargat prototip és de l'any 1970 i encara no hem aconseguir esbrinar quina podria ser la seva utilitat amb un volant tan allunyat dels seients i les seves sorprenents portes corredisses. Avui és propietat d’un milionari nord-americà.

Honda Puyo. Aquest cotxe brilla a la foscor, la carrosseria-gel està feta en materials suaus i busca la interacció amistosa amb el conductor. L’Honda Puyo, com no, ve del Japó. Va ser presentat al Saló de Tòquio 2007 i havia d’utilitzar l'hidrogen i la pila de combustible per moure's.

Citroën Lacoste. Aquest prototip de 2010 s’assembla, i molt, als primers concept cars que anticipaven el Citroën C4 Cactus. Aquest Citroën Lacoste no passava desapercebut per la seva imatge de petit buggy. Com l’actual Cactus, la seva principal senyal d’identitat era la seva senzillesa.

Lamborghini Egoista. La marca italiana va crear aquest prototip, radical i angulós, el 2013 proposant un nou concepte de vehicles: els unipersonals.  El cognom, Egoista, li venia perfecte. Naturalment, mai  va arribar a producció.

Ford Nucleon. A finals dels anys 50, als Estats Units es vivia una mena de moda nuclear. Aquest prototip de Ford prescindia de motor de combustió interna i tenia tot un reactor nuclear per impulsar-se a la seva saga. Si ens diuen que aquest cotxe l’ha dissenyat en Homer Simpson, ens ho creuríem.

Audi Urban Concept. Presentat al Saló de l'Automòbil de Frankfurt de 2011, aquest prototip mostrava les línies mestres del que podria ser un cotxe de construcció lleugera i amb mecànica 100% elèctrica: un petit biplaça amb tracció integral i que conjugava el millor d'un cotxe urbà, d'un roadster i d'un cotxe de carreres.

Mercedes-Benz Bionic Car. El Bionic Car és un prototip curiós que es va fer públic el 2005 i que presumia d'unes grans qualitats aerodinàmiques. ‘Solucions naturals per als problemes’, era l’eslògan inventat per Mercedes per vendre’l. Tot i que era un cotxe sorprenent, no s’ha fabricat mai.

Peugeot 20 Cup. Si agafes un Peugeot 207, el trenques en tres trossos i li poses tres rodes tens el 20 Cup. Aquest prototip es va fabricar el 2006 i pesava menys de 500 kg. Com a mínim, un cotxe curiós.

Renault Racoon. Aquest prototip de Renault de 1992 era un cotxe amfibi i tot terreny. El seu disseny particular, amb una difícil forma d'entrar aixecant la part davantera del cotxe, i els enormes costos tecnològics van fer que mai s’arribés a produir en sèrie.

Nissan Pivo 2. Una de les curiositats més destacables del Saló de Tòquio de 2007. Era una bombolla rodant que girava sobre si mateixa i que, a més, era 100% elèctrica. La seva cabina podia girar 360 graus i les seves quatre rodes, independents, podien girar fins a 90 graus.

MOVENTO ET RECORDA…

  • Tots els cotxes que ara veiem pel carrer van tenir, en el seu moment, un prototip, un concept car en el qual es van inspirar. No tots aquest prototips, però, acaben circulant.