El primer SUV Mercedes fa 20 anys

Mercedes-Benz és una de les marques que marca tendència i que, sovint, és pionera en la introducció de novetats, tant tècniques com estètiques. Ara que els SUV estan de moda i que no hi ha marca que no en tingui com a mínim un a la seva gamma de models, potser val la pena recordar que ara fa 20 anys, Mercedes es va arriscar apostant per un segment que avui dia és sinònim d'èxit. Parlem del seu primer representant, la Classe M. Un model que es va estrenar en 1997 i que, avui dia ha servit d'inspiració per a tota una nova generació de models SUV.

 

Que fa 20 anys aparegués la Classe M no va ser una casualitat. Mercedes-Benz és una empresa que sempre ha estat ben representada al món dels tot terrenys purs amb la seva mítica Classe G. Tot i això, al llarg de les últimes dècades el gust popular ha anat canviant. Molts dels quals gaudien conduint el seu vehicle 4x4 van començar a voler un vehicle que, a més de les prestacions fora de l’asfalt, oferís la comoditat i part de les característiques d'un turisme. Gràcies a això va néixer l’avui molt popular i comercial segment SUV.

 

Ja hem dit que la Classe M va néixer el 1997. Tres anys abans, però, la firma alemanya ja havia presentat en el Saló de l'Automòbil de Detroit el prototip AAvision, un concept-car que es va anunciar com "el vehicle per a totes les activitats", descripció que més endavant donaria lloc al naixement de les sigles SUV en anglès (Sport Utility Vehicles). El nom intern de la Classe M va ser W163 i els seus senyals d'identitat més característics en aquesta primera generació va ser un interior modulable, tracció a les quatre rodes i confort de marxa propi d'un turisme gràcies a una suspensió especial.

 

La producció de la Classe M va començar en 1997 amb un únic model, el ML320. La seva fabricació, malgrat el que molts creuen, va començar fora d’Alemanya, ja que es va construir a una factoria de Tuscaloosa (Alabama, Estats Units). De fet, el primer ML només es va vendre durant uns mesos als Estats Units, fent el seu salt a Europa a principis de 1998. La segona generació de la Classe M va haver d’esperar fins al 2005 i, a més dels canvis estètics nous que aportava i de l'evolució tècnica, va introduir la seva primera versió AMG esportiva, el M 63 AMG 4Matic amb 510 CV.

 

Des de llavors, la Classe M no va parar d’evolucionar i millorar. Uns anys després, el 2009, Mercedes-Benz va desenvolupar una versió del ML molt especial anomenada ML 450 Hybrid, una variant que apostava per la tecnologia híbrida. I el 2011 naixia la tercera generació del Mercedes Classe M amb la seva presentació mundial en el Saló de l'Automòbil de Frankfurt. Les seves característiques eren una major eficiència en la seva oferta mecànica i la incorporació dels últims avanços en seguretat i en assistència a la conducció.

 

El canvi més important, però, no va arribar fins a la tardor del 2015, quan Mercedes-Benz va rebatejar bona part de la seva gamma. Així, la fins llavors Classe M va canviar la seva denominació per un nou model i una nova nomenclatura, la Classe GLE. L'oferta de models de tipus SUV de Mercedes-Benz queda formada en l'actualitat per la citada Claasse GLE, a la que s'uneix la seva versió GLE Coupé i els models GLS, GLC i GLA (aquest, amb plataforma del turisme compacte Classe A). Encara que aquests no seran els únics, al llarg del 2018 o a principis del 2019 coneixerem un altre model més que s'afegirà a la gamma SUV de Mercedes, un automòbil que rebrà la denominació de GLB i que estarà a mig camí (quant a grandària) entre la Classe GLA i la GLC.

 

Vols formar part de la història de la mítica Classe M? Només has de visitar algun dels nostres concessionaris Stern Motor i demanar una prova del Classe GLE. A què esperes?

 

 

STERN MOTOR ET RECORDA…

El Classe M, l’antecessor de l’actual GLE, fa 20 anys i va ser el primer SUV de Mercedes Benz

 

TAMBÉ ET POT INTERESSAR

Volkswagen Amarok 2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
Volkswagen Amarok
2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
A consultar
Volkswagen Amarok 2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
Volkswagen Amarok
2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
A consultar
Piaggio 1 ONE
Piaggio 1
ONE
1.500
Piaggio 1 2 Kw (3 CV)
Piaggio 1
2 Kw (3 CV)
1.700 1.800 -6%
Piaggio 1 FOREVER WHITE
Piaggio 1
FOREVER WHITE
1.700
Piaggio 1+ 2 kW (3 CV)
Piaggio 1+
2 kW (3 CV)
1.900 2.100 -10%
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
1.900 1.900
Mercedes_Benz
Piaggio 1 Active 3 kW (4 CV)
Piaggio 1 Active
3 kW (4 CV)
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
2.099 2.099
Piaggio 1 ACTIVE
Piaggio 1 ACTIVE
2.099
Piaggio Liberty delivery 50
Piaggio Liberty delivery 50
2.200 2.200
Honda CRF50F
Honda CRF50F
2.375 2.350
Suzuki BURGMAN 400
Suzuki BURGMAN 400
2.490
Honda Vision
Honda Vision
2.525 2.500
Honda SH 125i
Honda SH 125i
2.690
Honda SH 300I ABS TOP BOX
Honda SH 300I ABS
TOP BOX
2.690 2.690