El primer camió 100% elèctric serà un Mercedes

Ni Tesla ni Nikola. El primer camió 100% elèctric serà el Mercedes Urban eTruck. Aquest model no és cap projecte ni cap prototip, és una realitat que trepitjarà l'asfalt en 2020 equipada amb unes bateries d'ió-liti que li proporcionaran autonomies per 200 quilòmetres i potència per transportar fins a 26 tones. Això sí, una de les opcions més atractives del Mercedes Urban i-Truck és la seva possibilitat per afegir una bateria extra en moments puntuals en els quals el conductor necessiti recórrer més quilòmetres. Un camió pensat, en definitiva, per al repartiment urbà. El model, presentat en la passat edició del Saló de Vehicles Industrials de Frankfurt, obre un futur més net als camions d'ús urbà. El futur ja està aquí!

Aerodinàmica estètica. El prototip que donarà vida als futurs vehicles de sèrie llueix una estètica futurista gràcies a la seva carrosseria esculpida. La versió final no serà exactament igual però també buscarà el millor coeficient aerodinàmic, ideal per extreure fins a l'últim electró del seu enorme pack de bateries.

Autonomia mitjana. El Urban eTruck tindrà 200 km d'autonomia, quilòmetres més que suficients per realitzar a la perfecció desplaçaments de repartiment urbà. De moment, els camions dièsel segueixen tenint avantatge per a autonomies superiors. Mercedes, no obstant això, ja treballa en el disseny de bateries de major grandària i major autonomia.

Bateries enormes. Tres bateries de 212 kWh de capacitat, tres vegades la d'un Tesla Model S, són les encarregades de moure al eTruck i els seus 26 tones de càrrega. Amb elles i amb els seus motors elèctrics, pesa 1.700 quilos més que un camió convencional i tindria una notable capacitat de càrrega, amb prou feines 700 quilos inferior a la d'un camió de combustió.

Xassís modular. El Mercedes Urban eTruck s'adaptarà a les necessitats del client final, sigui quines siguin. Per aquest motiu utilitza un xassís modular i ofereix la possibilitat de muntar més o menys packs de bateries depenent de l'ús final que es vulgui donar al camió, bateries sacrificables en honor d'aconseguir un major espai de càrrega.

Motors elèctrics. El camió es propulsa gràcies a dos motors integrats en el boixa de les rodes i molt propers al sòl per reduir el centre de gravetat. Cada motor desenvolupa 170 CV de potència per aconseguir una potència total de 340 CV amb un parell d'1.000 Nm, constant des de les 0 rpm.

Recarrega en 2-3 hores. Aquest camió es recarrega ràpidament mitjançant la seva connexió a corrent continu de fins a 100 kW de potència. Ve equipat amb l'estàndard europeu Combined Charging System (CCS) Type 2 i a màxima potència, podria estar completament recarregat entre dues i tres hores, un període ideal de càrrega per a camions d'una flota de transport.

Sistema d'informació. El Mercedes Benz Urban eTruck ve equipat amb el sistema FleetBoard, integrat en la instrumentació 100% digital del camió i en la tablet que es lliura com a equipament de sèrie per garantir la seva connectivitat. Amb aquesta tablet, el conductor podrà verificar els paràmetres del camió, així com enviar informació al seu rellotge o al gestor de la flota. Aquest sistema és capaç d'organitzar els itineraris de repartiment en funció de la càrrega i de les condicions de tràfic a més d'oferir informació al gestor de repartiment sobre la localització del camió, l'autonomia real i l'estat de la càrrega.

Smartwatch a joc. La connectivitat és una de les grans constants de Mercedes. Per aquest motiu, el conductor del futur eTruck també tindrà a la seva disposició un smartwatch connectat al sistema d'informació del camió. Aquest rellotge li informarà sobre l'autonomia del vehicle o el temps benvolgut per realitzar cada lliurament.

Tres maneres de conducció. El eTruck es comercialitzarà amb tres maneres de conducció: Auto, Agile i Eco. La manera automàtica regula automàticament el lliurament de potència i par mentre que la manera Eco prioritza l'autonomia del camió enfront de la potència de la manera Agile. D'altra banda, el camió és capaç de variar la potència i la potència en ruta gràcies al Predictive Powertrain Control, que com a font la informació subministrada pel sistema GPS.


STERN MOTOR ET RECORDA…

Ni Tesla ni Nikola. El primer camió 100% elèctric serà el Mercedes Urban eTruck. Arribarà en 2020, tindrà 200 quilòmetres d'autonomia i potència per transportar fins a 26 tones.

TAMBÉ ET POT INTERESSAR

Land Rover Range Rover 3.0 Si6 PHEV Autobiography AWD Auto 375 kW (510 CV)
Land Rover Range Rover
3.0 Si6 PHEV Autobiography AWD Auto 375 kW (510 CV)
A consultar
Land Rover Range Rover 3.0 Si6 PHEV Autobiography AWD Auto 375 kW (510 CV)
Land Rover Range Rover
3.0 Si6 PHEV Autobiography AWD Auto 375 kW (510 CV)
A consultar
Piaggio 1
Piaggio 1
1.390 1.500 -7%
Piaggio Active 1
Piaggio Active 1
1.590 1.750 -9%
Piaggio Active 1
Piaggio Active 1
1.590 1.750 -9%
Piaggio Active 1
Piaggio Active 1
1.590 1.750 -9%
Honda EM1 e:
Honda EM1 e:
1.790 1.900 -6%
Mercedes_Benz
Piaggio 1 +
Piaggio 1 +
1.890 1.800
Daelim XQ1/D 125
Daelim XQ1/D 125
1.990 2.090 -5%
Piaggio Active 1
Piaggio Active 1
1.990 1.890
Honda Vision 110
Honda Vision 110
2.049 2.190 -6%
Piaggio Active 1
Piaggio Active 1
2.190 1.900
Honda CRF 50
Honda CRF 50
2.275 2.275
Honda CRF50F
Honda CRF50F
2.375 2.350
Honda NSC 110 - VISION 6 kW (8 CV)
Honda NSC 110 - VISION
6 kW (8 CV)
2.555 2.525
Piaggio Beverly 300
Piaggio Beverly 300
2.690 2.790
Honda SH125i SCOOPY Sport ABS
Honda SH125i SCOOPY Sport ABS
2.790
Honda CRF110F
Honda CRF110F
2.790 2.750
Honda CB125F
Honda CB125F
2.980 2.970