Tot arriba i tot passa en aquesta vida. També en el món del motor, com és lògic. Dècada a dècada, gairebé lustre a lustre, els gustos dels conductors canvien i els segments de vehicles es reorganitzen, i alguns fins i tot moren. No és el cas, però, que els tot terreny 4x4 estiguin morts davant la invasió de succedanis com els SUV o els Crossover. Els tot terreny no estan ni tan sols agonitzants, però sí que és cert que el off-road cru i pelat, els vehicles amb reductora, els que valen (o valien) més per a terra i pedres que per a asfalt, comencen a ser vestigis del passat.
Un d’aquests vestigis, el Mercedes-Benz Clase G, gaudeix de bona salut, tot i que és un model que amb prou feines ha canviat des del seu llançament, l'any 1979. Diuen que es renovarà el 2018, però la veritat és que veient les seves xifres de vendes, és qüestionable plantejar-se si val la pena canviar-ho o no. Amb més de 37 anys a l’esquena, el Clase G s'ha convertit en tota una icona del món del tot terreny, un cotxe que qualsevol pot identificar a primera vista. Més de 250.000 unitats, fabricades a la planta de Magna Steyr en Graz (Àustria), s'han venut des que es va posar a la venda, i sembla que millora amb els anys.
Des de fa més de tres dècades, el Clase G és sinònim d'extraordinària aptitud per circular en tota mena de terrenys i d’una tècnica innovadora i fiable. El disseny exterior, que no ha experimentat pràcticament modificacions durant la seva història, no necessita doblegar-se a modes passatgeres i fa del Clase G un clàssic atemporal. Mecànicament, el Clase G combina la funcionalitat d'un autèntic tot terreny amb un confort insuperable de conducció i de maneig. A més, els materials d'alta qualitat i detalls selectes a l'interior configuren un ambient exclusiu i elegant.
Tot i el seu classicisme, les darreres versions d'aquesta ´bèstia´ alemanya havien evolucionat més cap al luxe que cap al comportament off-road. I com Mercedes-Benz vol alternatives per a tot tipus de clients, ha dissenyat el paquet Professional Off-Road per fer que el Clase G estigui realment preparat per a tot. D’aquesta manera, el que per molts és el millor tot-terreny del món, recupera en la versió 350d, el propòsit de quan va ser dissenyat, que no era un altre que permetre el pas per qualsevol tipus de terreny estigués en l'estat que estigués.
Per a això, aquest nou paquet compta amb tres diferencials de bloqueig electrònic, una carrosseria elevada 10 mi·límetres més -245 mm d'altura lliure total pel que fa al sòl- més que la de la variant convencional i unes llandes d'aliatge de 16 polzades embolicades en uns pneumàtics específics en mesures 265/70. Per la seva banda, la versió més ‘salvatge’ de la Clase G manté el xassís original de tota la gamma i la seva potent i característica tracció total. A més, inclou elements decorats en negre mat, com la graella frontal. Igualment, el seu habitacle continua amb un aspecte enfosquit, igual que el seu exterior.
Pel que fa a la mecànica, aquest Mercedes Benz Classe G 350d també és extraordinari i afegeix sota el capó un propulsor dièsel de 3.0 litres amb 6 cilindres en V. Aquest potent motor és capaç de desenvolupar una potència de 245 CV i un parell motor màxim de 600 Nm, disponible al complet a partir de les 1.600 rpm. Associat a una transmissió automàtica 7G-Tronic, el vehicle homologa un consum mitjà de 9,9l/100km i unes emissions de CO2 de 261 g/km. En definitiva, una motorització amb la qual esprémer les seves qualitats de gran tot terreny.
Si encara no has gaudit d’una autèntica experiència tot terreny, ‘surt’ de la carretera i acosta’t als nostres concessionaris. Descobriràs una nova forma de conduir!
STERN MOTOR ET RECORDA…
- El Mercedes Benz Clase G, per molts el millor tot terreny del món, és sinònim d'una extraordinària aptitud per circular en tota mena de terrenys i d’una tècnica innovadora i fiable.