Amb prou feines han passat quatre anys del seu exitós llançament internacional quan el Renault Captur ha realitzat la seva primera actualització coincidint amb el passat Saló de l'Automòbil de Ginebra. No es pot parlar d'una segona generació, sinó d'un petit restyling de disseny interior i exterior i nous equipaments amb el qual la marca del rombe vol mantenir la bona forma del seu petit crossover (19.683 unitats matriculades en 2016 i més de 215.670 venudes a Europa des de 2012).
La renovació del Captur és modesta però interessant. Per començar, presenta un nou frontal inspirat en el dels seus germans alt de gamma, com el Kadjar o el nou Koleos. Així, ara llueix una nova calandra de llauna cromada i un nou paraxocs que perfilen els seus nous fars, amb la possibilitat de dotar-los de tecnologia LED en els models més equipats i unes llums diürnes, també LED, amb forma de C i situades a la zona baixa dels extrems del paraxocs.
La saga del model també s'ha renovat seguint les mateixes directrius que el frontal. Ara llueix una il·luminació en forma de C que ja lluïen anteriorment els Captur destinats als mercats no europeus. La resta de canvis estètics d'aquesta actualització són els dos nous colors (taronja Atacama i blau Oceà), unes llandes de 16 i 17 polzades amb nou disseny, i un sostre panoràmic, disponible en les versions bicolor. També canviarà lleugerament l'interior, amb sis nous paquets cromàtics perquè tinguis més opcions de personalització.
El que, de moment no canvien és la seva gamma de motors: dos propulsors tricilíndrics de gasolina (un 0.9 TCe amb 90 CV i un 1.2 TCe amb 120 CV) i dos motors diésel (un 1.5 dCi amb 90 o 120 CV). Tampoc canvia de moment la gamma d'acabats. Així, el Captur disposa del Life (el més senzill i limitat als motors de 90 CV), Intens (la manera intermèdia), Zen (molt complet i disponible per a totes les mecàniques) i el Xmod (amb el sistema de tracció Extended Grip, que permet una major capacitat en situacions de baixa adherència).
Les claus de l'èxit del Captur des del seu llançament cal buscar-la doncs, en el rendiment i eficiència d'aquests motors i les seves nombroses possibilitats de personalització, tant d'acabat, com de pintura exterior. La instrumentació també és diferenciadora, combinant un velocímetre digital amb un contarevolucions analògic. Un altre dels seus encants és la seva tapisseria desmuntable gràcies a unes cremalleres i que permet rentar-la a casa. De l'interior també destaquen al seu favor la seva enorme guantera i el seu satisfactori sistema multimèdia.
Tot en el Captur apunta cap a un cotxe funcional i pràctic. Els instruments estan ben agrupats, no hi ha un excés de botons i els que hi ha són de bona grandària i estan ben visibles i accessibles. La postura de conducció, més elevada que en el Clio del que va néixer el Captur, també és òptima, gràcies als amplis reglatges en profunditat i altura del volant, la qual cosa permet personalitzar ajustar la conducció a les nostres característiques físiques. Finalment, tant la banqueta posterior com el respatller són regulables en longitud, alguna cosa que permet adequar l'espai per als passatgers o la capacitat del maleter, amb volum que oscil·la entre els 377 i els 455 litres.
Si vols conèixer de primera mà com és el Captur 2017, passa't pels nostres concessionaris. Estem encantats de presentar-t'ho,
MOVENTO ET RECORDA…
Renault ha actualitzat un dels seus models estrella, el Captur, amb alguns retocs estètics i d'equipament.