L'empresa Daimler AG i el Grup BMW inicien la seva col·laboració en l'àmbit de la conducció automàtica: avui dia els representants de les dues empreses han signat un acord de cooperació estratègica a llarg termini, que se centrarà en el desenvolupament conjunt de tecnologies d'última generació per als sistemes d'assistència al conductor, la conducció automatitzada a autopistes i l'aparcament automatitzat (tot això fins al nivell 4 de SAE).
A més, s'han previst noves converses per ampliar la cooperació a nivells més alts d'automatització a les zones urbanes i als centres urbans. Això subratlla el caràcter durador ia llarg termini de l'empresa, que s'ampliarà per incloure-hi una plataforma escalable per a la conducció automatitzada. La cooperació no exclusiva també és oberta a altres fabricants d'equips originals i socis tecnològics, i els resultats es posen a la disposició d'altres fabricants d'equips originals sota llicència.
Un dels principals objectius de la cooperació és la ràpida introducció al mercat d'aquesta tecnologia, que s'espera que s'incorpori als sistemes de vehicles de passatgers per a clients privats a partir del 2024. Cadascuna de les dues companyies implementarà les tecnologies a les respectives sèries de productes de forma independent. La cooperació comptarà amb més de 1.200 especialistes que treballaran plegats, sovint en equips mixtos. S'ubicaran en llocs com el Centre Tecnològic Mercedes-Benz (MTC) a Sindelfingen, el Centre Tecnològic i de Proves Daimler a Immendingen i el Campus Autònom de Conducció del Grup BMW a Unterschleissheim, a prop de Munic. Els esforços se centraran en desenvolupar una arquitectura escalable per als sistemes d'assistència al conductor, inclosos els sensors, així com un centre de dades conjunt per a l'emmagatzematge, l'administració i el processament de dades i el desenvolupament de funcions i programes informàtics.
La seguretat és el primer per a la conducció automatitzada
Juntament amb Aptiv, Audi, Baidu, Continental, Fiat Chrysler, HERE, Infineon, Intel i Volkswagen, el Grup BMW i Daimler han publicat un llibre blanc titulat Safety First for Automated Driving. A més de cobrir tots els mètodes de seguretat rellevants per a la conducció automatitzada de Nivell 3/4 SAE, el document introdueix un sistema de traçabilitat, que va des de l'objectiu principal -ser més segur que el conductor mitjà- fins als objectius de seguretat individuals de els diferents components. El document es va publicar el 2 de juliol del 2019.
Conducció automatitzada a Daimler AG:
Daimler AG ha estat treballant en projectes de desenvolupament de sèries no només per a vehicles específics de nivell 3, sinó també per als nivells 4 i 5. Líder des de fa molt de temps en sistemes de seguretat activa, va programar els seus sistemes en gran mesura de forma interna des de el principi. El 2019 es llançarà a San José, Silicon Valley, el seu primer programa pilot, amb Bosch, sobre vehicles autopropulsats (Nivells 4/5) en entorns urbans. Aquesta serà la propera fita dins de la cooperació existent entre tots dos socis i la cooperació continuarà segons el previst. A principis de la propera dècada, Daimler introduirà al mercat no només vehicles altament automatitzats (Nivell 3), sinó també vehicles totalment automatitzats (Nivell 4/5). És l'únic fabricant d'equips originals del món que està tan ben posicionat per aplicar la conducció autònoma a tots els contextos rellevants, des de turismes i furgonetes fins a autobusos i camions, i per tant confia en solucions escalables per oferir una conducció automatitzada.