Un fre és un dispositiu per aturar o disminuir el moviment d'algun cos. Tots sabem que prement el pedal central del nostre vehicle fa que aquest freni. Però el cotxe no frena gràcies a la força que poden oferir les nostres cames, sinó mitjançant elements mecànics i de la força hidràulica. Bàsicament, quan premem el pedal de fre del nostre cotxe, estem pressionant el líquid de frens localitzat en un dipòsit o cilindre, i connectat a les pastilles de fre de les nostres rodes (normalment les davanteres) per mitjà de vàlvules i cilindres. En la trajectòria entre la localització del dit líquid i les passades de fre , la força es veu incrementada per 36 gràcies al sistema hidràulic. Posteriorment els frens transmeten la força als pneumàtics usant la fricció, i finalment els pneumàtics transmeten la força a la superfície de la carretera usant també la fricció.
Per aquest motiu és molt important fer una revisió regular del cotxe per verificar el líquid dels frens, ja que sense això l'acció de frenada no es pot fer.
Hi ha dos tipus de frens: els de disc i els de tambor.
Els cotxes porten frens de disc endavant i de tambor a les rodes del darrere perquè les rodes davanteres són les que fan gran part de l'esforç de frenada. Els vehicles més cars porten frens de disc a les quatre rodes ja que són capaços d'agafar velocitats molt altes, mentre que els antics porten frens de tambor a les quatre rodes.
Els frens de disc és un sistema de frenada en el qual el disc, solidari amb la roda que gira, és sotmès al fregament d'unes superfícies d'alt coeficient de ficció (les pastilles) que exerceixen sobre ells una força suficient per transformar-la tota o part de l' energia cinètica del vehicle en moviment, en calor, fins a aturar-lo o reduir-ne la velocitat. D'altra banda, els frens de tambor són un sistema de frenada on la fricció es causa per un parell de sabates que pressionen contra la superfície interior d'un tambor giratori, el qual està connectat a l'eix oa la roda.