Un fre és un dispositiu per detenir o disminuir el moviment d'algun cos. Tots sabem que estrenyent el pedal central del nostre vehicle fa que aquest freni. Però el cotxe no frena gràcies a la força que poden oferir les nostres cames, sinó a través d'elements mecànics i de la força hidràulica. Bàsicament, quan estrenyem el pedal de fre del nostre cotxe, estem pressionant el liquido de frens localitzat en un diposito o cilindre, i connectat a les pastilles de fre de les nostres rodes (normalment les davanteres) per mitjà de vàlvules i cilindres. En la trajectòria entre la localització de dit líquid i les pastilles de fre, la força es veu incrementada per 36 gràcies al sistema hidràulic. Posteriorment els frens transmeten la força als pneumàtics usant la fricció, i finalment els pneumàtics transmeten la força a la superfície de la carretera usant també la fricció.
Per aquest motiu és molt important fer una revisió regular del cotxe per verificar el liquido dels frens, ja que sense això l'acció de frenat no pot realitzar-se.
Existeixen dos tipus de frens: els de disc i els de tambor.
Les actuacions porten frens de disc avanci i de tambor en les rodes de darrere perquè les rodes davanteres són les que fan gran part de l'esforç de frenat. Els vehicles més cars porten frens de disc en la quatre rodes ja que són capaces d'agafar velocitats molt altes, mentre que els antics porten frens de tambor en les quatre rodes.
Els frens de disc és un sistema de frenat en el qual el disc, solidari amb la roda que gira, és sotmès al fregament d'unes superfícies d'alt coeficient de ficció (les pastilles) que exerceixen sobre ells una força suficient com per transformar tota o part de l'energia cinètica del vehicle en moviment, en calor, fins a detenir-ho o reduir la seva velocitat. D'altra banda, els frens de tambor són un sistema de frenat en el qual la fricció es causa per un parell de sabates que pressionen contra la superfície interior d'un tambor giratori, el qual està connectat a l'eix o a la roda.