Cinc senyals de trànsit futuristes

Cinco señales de tráfico futuristas

Com serà el futur de la conducció? Hi ha qui pensa que serà meravellós, tecnològic, segur i màgic. D’altres creuen que serà aterridor. En el que tots coincideixen és que en un futur, més proper que llunyà, els cotxes seran elèctrics, autònoms i interconnectats. Un futur en el que conduir per carretera serà una experiència radicalment diferent a l’actual. Mentre arriba aquest futur haurem de circular per uns anys de transició en els que hauran de conviure els cotxes autònoms amb els que no ho són, els elèctrics amb els de combustió, i els connectats amb els que no ho estan. Com s’aconseguirà que tot funcioni en harmonia? Segurament, amb senyals de tràfic semblants a aquestes:

Carril de recarrega per a elèctrics que no paren

Una senyal potser poc imaginativa, però potser una de les que menys trigarà en arribar a les nostres carreteres. Els carrils que carregaran bateries poden ser una realitat a mig termini si les proves que ja es duen a terme a països com Holanda es generalitzen i tenen èxit. Un cop s’implantin aquests carrils, caldrà que els cotxes que hi circulin ho facin a velocitat moderada per optimitzar la recarrega i, per tant, aquesta circumstància hauria de ser advertida a la resta dels conductors.

Carril per a cotxes autònoms en un món humà

La transició dels cotxes conduïts per persones als cotxes autònoms exigirà tot un seguit de canvis normatius i de senyals de trànsit per fer possible la convivència entre totes dues tipologies de vehicles. Una de les possibles solucions és limitar la circulació humana a uns carrils predeterminats, deixant la resta de carrils lliures per als vehicles sense conductor.

Obres de manteniment robotitzades

Qui ens diu que d’aquí pocs anys les obres als nostres carrers i carreteres deixaran de tenir presència humana i les faran íntegrament màquines i robots automatitzats? Si aquest futur es fa mai realitat caldrà repensar, doncs, la senyal corresponent i... què millor que substituir la silueta humana per la d’una pinça mecànica? El que només falta és que les noves senyals vinguin acompanyades d’obres més ràpides i segures i més freqüents per assegurar la circulació a les nostres carreteres.

Conviure amb el gegantí Straddling Bus

Straddling Bus, Transit Elevated Bus o TEB-1. L’anomenis com l’anomenis, aquest nou sistema de transport col·lectiu ja està en període de proves a la Xina. O sigui que és un futur que està ben bé a tocar. Si de la Xina s’estén a la resta de carreteres del món caldrà conviure amb aquest autobús que es menja els cotxes perquè passin per sota seu. Per evitar més d’un ensurt, és molt probable que les autoritats de trànsit pensin senyals com aquesta per a prevenir de la seva presència a la carretera.

Imatge eliminada.Atenció, Hyperloop

Els futuristes més imaginatius parlen de la imminent existència d’estacions d’Hyperloop que ens permetran viatjar a velocitats ara insospitades. Estacions on podrem aparcar el cotxe dins un vagó i relaxar-nos abans d’iniciar un viatge que es farà a la velocitat d’un raig. Aquest mitjà de transport d'alta velocitat hipotètic, proposat per Elon Musk, és conegut com el cinquè mitjà de transport; una alternativa als vaixells, avions, automòbils i trens que ens permetria viatjar a més de 1.100 kilòmetres per hora. Davant aquest temptador futur, segur que caldrà pensar alguna senyal al respecte.

 

STERN MOTOR ET RECORDA…

  • Com serà el futur de la conducció? Més aviat que tard els cotxes seran elèctrics, autònoms i interconnectats i conduir per carretera serà una experiència radicalment diferent a l’actual.

 

TAMBÉ ET POT INTERESSAR

Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV) DSG
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV) DSG
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
A consultar
Volkswagen Caravelle Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
Volkswagen Caravelle
Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
A consultar
Volkswagen Caravelle Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
Volkswagen Caravelle
Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
A consultar
Volkswagen Multivan Style 1.5 eHybrid Batalla Corta 4Motion 180 kW (245 CV) DSG
Volkswagen Multivan
Style 1.5 eHybrid Batalla Corta 4Motion 180 kW (245 CV) DSG
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
A consultar
Volkswagen ID. BUZZ Pro 7 asientos 210 kW (286 CV)
Volkswagen ID. BUZZ
Pro 7 asientos 210 kW (286 CV)
A consultar
Mercedes_Benz
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI BMT 110 kW (150 CV) DSG
A consultar
Volkswagen Amarok Style 2.0 TDI Doble Cabina 151 kW (205 CV) DSG
Volkswagen Amarok
Style 2.0 TDI Doble Cabina 151 kW (205 CV) DSG
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
A consultar
Volkswagen Amarok 2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
Volkswagen Amarok
2.0 TDI Doble Cabina 125 kW (170 CV)
A consultar
Volkswagen Caravelle Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
Volkswagen Caravelle
Batalla Corta 2.0 TDI 110 kW (150 CV)
A consultar
Volkswagen Caravelle Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
Volkswagen Caravelle
Origin Batalla Corta 2.0 TDI BMT 81 kW (110 CV)
A consultar
Volkswagen Transporter Furgon Batalla Corta TN 2.0 TDI 81 kW (110 CV)
Volkswagen Transporter
Furgon Batalla Corta TN 2.0 TDI 81 kW (110 CV)
A consultar
Piaggio 1 ACTIVE 60 KMH
Piaggio 1 ACTIVE
60 KMH
1.500 1.900 -21%
Piaggio 1 2 Kw (3 CV)
Piaggio 1
2 Kw (3 CV)
1.500 1.700 -12%
Piaggio 1 ONE
Piaggio 1
ONE
1.500
Piaggio 1 FOREVER WHITE
Piaggio 1
FOREVER WHITE
1.500 1.700 -12%