Cinc cotxes ideals per a joves

ofertes cotxes seat volkswagen audi renault dacia skoda mercedes

Quins models són els més adequats per als joves que comencen a conduir? Els cotxes per als qui s'acaben de treure el carnet han de tenir diverses qualitats perquè aprenguin a moure's en el trànsit amb seguretat i economia: un disseny atractiu, un bon sistema de seguretat activa i passiva per pal·liar els possibles errors en la conducció, un motor amb una mica de potència -uns 75 cavalls- per fer els primers viatges amb confiança, un consum reduït (al voltant dels 7 litres cada 100 quilòmetres), i, sobretot, un bon preu (al voltant dels 12.000 euros). A continuació us desglossem les característiques de cinc models que, per les característiques i els preus de compra i manteniment, resulten ideals per als conductors més joves de casa.

Dacia Sandero. Aquest model va estrenar la seva segona generació el 2013 amb una nova estètica més jovial però mantenint-se fidel a la seva filosofia original: ser un low cost molt resultó. El Sandero es comercialitza a partir de 8.430 euros i amb quatre motoritzacions, dues de benzina de 75 i 90 cavalls, i dos dièsel amb la mateixa potència. Motoritzacions modestes però que garanteixen un comportament més que correcte, tant en circulació urbana com a carretera i autopista. Tot i el seu preu econòmic, el cotxe no escatima en detalls com el notable sistema de navegació amb display tàctil ia color, connexió blueetooth, ports USB i connexions auxiliars d'àudio MP3. El Sandero també té una versió més campera, el Dacia Sandero Stepway, ideal per fer petites i senzilles excursions fora de l'asfalt.

Renault Clio. Aquest model és un dels més èxits de la marca francesa. Des que s'iniciés la producció el 1990 s'han venut més de 12 milions d'unitats a tot el món. La generació actual, la quarta, es va renovar el 2012 amb una carrosseria més llarga, més ampla i més baixa que la dels seus predecessors. El nou xassís permet que el Clio es desdobli en versions familiars (Tourer) i esportives (RS), fet que sumat a la possibilitat de personalitzar les llantes, la calandra, les proteccions laterals, els retrovisors o la pintura fan que sigui un model que ofereix la possibilitat de posseir un cotxe gairebé únic. La versió RS, digna hereva dels Renault 5 Copa de finals dels anys 70, permeten conduir un model de prestacions espectaculars i 200 cavalls de potència. La versió RS es comercialitza a partir de 29.040 euros, la Tourer a partir de 13.500 euros i la versió bàsica del Renault Clio , a partir de 12.800 euros.

Seat Eivissa. L'utilitari de Seat ha renovat aquest any el model emblemàtic. Estèticament no ha patit grans canvis respecte a la seva generació anterior, la del 2009. Tot i això, continua sent un abanderat del disseny. La principal novetat és la il·luminació led que envolta els fars frontals del vehicle. Les principals novetats es troben als motors. L'Ibiza munta ara uns nous propulsors 1.0 atmosfèrics i turboalimentats que consumeixen menys de 5 litres cada 100 quilòmetres. Aquests motors li donen un bon reprís i un comportament més que notable a la carretera, ja que fa la sensació d'estar conduint un vehicle de més pes i dimensions. A l´interior s´ha optimitzat la connectivitat i la tecnologia amb una consola central de 6,5 polzades a color, s´han millorat els plàstics i s´han renovat els seients, molt més envoltants i còmodes. El Seat Eivissa es comercialitza a partir de 12.720 euros.

Skoda Fabia. Un cotxe pràctic, ampli, personalitzable i amb motors dièsel i de benzina que ofereixen un consum realment sorprenent. La marca txeca ha estrenat aquest any la tercera generació d'aquest model, que ha dotat d'un disseny més atractiu, una notable millora en la qualitat i nombroses possibilitats de personalització. Ara es poden escollir els colors del sostre, dels retrovisors i de les llantes escollint entre quatre colors. Els models nous tenen tres nivells d'equipament (Active, Ambition i Style). Entre l'equipament opcional destaquen el sistema d'entrada i arrencada sense clau, un sistema de frenada automàtica per evitar accidents a baixa velocitat i la comunicació amb l'Smartphone a través dels sistemes SmartGate i MirrorLink. Tot i que és un cotxe compacte, el Fabia destaca pel seu espai interior, tant per a passatgers com per a equipatge. El Fabia es ven amb un preu relativament baix. La versió més assequible de l' Skoda Fabia té un motor de benzina de 60 CV i costa 13.120 euros.

Volkswagen Polo. El compacte de la marca alemanya cada cop s'assembla més al seu germà gran, el mític Golf. El cotxe munta motors benzina de 60, 75, 90 o 110 cavalls, i dièsel de 75, 90 i 105 cavalls. En el que coincideixen tots els Polo és estar equipats amb variants BlueMotion, sistema d'infotainment heretats del Golf i l'Automatic Post-Collision Braking System, que frena automàticament el cotxe després d'una col·lisió per reduir al màxim els efectes del xoc i evitar un segon impacte. Si per alguna cosa destaca el Pol és perquè es mou amb solvència en tota mena de recorreguts. Per optimitzar la circulació es pot instal·lar un sistema de perfils de conducció que varia l'ajust dels amortidors a dos programes (Comfort i Sport) que adapten la marxa a l'estat de la via. El Volkswagen Polo es comercialitza a partir de 13.220 euros.

 

MOVENTO ET RECORDA…

  • Els cotxes per a les persones que s'acaben de treure el carnet els han d'ajudar a moure's en el trànsit amb seguretat i economia.
  • Els models ideals han de conjugar un disseny atractiu amb un bon sistema de seguretat activa i passiva que pal·liï els seus possibles errors en la conducció.
  • Els cotxes per a joves han d'unir un motor amb una mica de potència, un consum reduït de combustible i un bon preu de compra.