Potser no caldrà treure's un màster per saber com omplir el maleter, però la veritat és que carregar de bàrtols el nostre cotxe no és una tasca tan fàcil com podria semblar a simple vista . Treure el màxim partit a l'espai disponible però, sobretot, garantir al màxim la nostra seguretat i la dels altres són els objectius que ens hem marcat per a aquest pràctic post.
El primer que hem de tenir sempre al cap és que com a mínim, millor . Hem d'evitar carregar coses que probablement no farem servir, perquè l'augment de pes suposa un increment del consum de carburant i una disminució de la capacitat de reacció del vehicle. Per descomptat, i encara que resulti obvi, cal recordar que el pes del vehicle més el dels ocupants i el de l'equipatge mai no pot superar el pes màxim autoritzat que figura a la targeta de característiques tècniques del cotxe.
Col·locació de bonys
Dit això, resulta igualment important la distribució que fem de la càrrega. Cal procurar disposar tot al maleter, evitant deixar qualsevol objecte – especialment amb arestes i superfícies tallants – a l'habitacle del cotxe, ja que podria resultar perillós en cas de frenades o col·lisions. Aquells molt petits, que podrien perdre's pel maleter, els podem guardar a la guantera, mai a la safata del darrere.
És important dur a terme operacions d'ordre i neteja del maleter periòdicament , deixant només allò essencial. Acceptem cables d'arrencada o mapes, però aquest no és el lloc idoni per a roba vella, regals o barbacoes… A l'hora d'omplir el maleter per fer un viatge, hem de col·locar els bonys més pesats a sota (encara que no siguin els més voluminosos) i els lleugers a sobre , ja que així mantindrem el centre de gravetat el més baix possible. També hem de procurar que el pes estigui compensat per desestabilitzar el cotxe tan poc com sigui possible. Si la càrrega no omple completament el maleter i hi ha possibilitat que es mogui, és convenient subjectar-la amb “pops” elàstics o xarxes.
Més enllà del maleter
Hi ha diferents opcions per transportar els nostres estris quan el maleter no és suficient, com les baques, acoblades al sostre del vehicle, o els cofres portaequipatges. Per ser menys segures, hauríem d'evitar les primeres. En cas que siguin imprescindibles, hem d'impedir que l'equipatge sobrepassi el perímetre del cotxe i assegurar-nos que tot va bé subjecte. Les baques tancades, que són com a maleters hermètics són les millors en aquest sentit.
Els cofres portaequipatges tenen un preu més elevat però ofereixen més seguretat. Hem de triar el model més adequat a la càrrega que transportem habitualment i tenir en compte que els més pràctics són els que s'obren per banda i banda. Cal fixar bé la càrrega amb “pops” o cintes i tenir present que els bonys més pesats s'han de reservar per al maleter.
Quan escollim les bosses, cal evitar les maletes grans i rígides, ja que són més pesades i creen espais morts que impedeixen aprofitar la seva capacitat. Finalment, cal recordar que el millor és ser prudent a l'hora de carregar el vehicle , sent conscients de com afectarà el pes i l'acoblament d'objectes a la nostra conducció, consum i seguretat.