L'aposta per la tecnologia d'avantguarda ha estat i és un dels emblemes de la marca Audi . I així es va posar de manifest, una vegada més, quan la companyia alemanya va llançar el 1931 el Front UW 220 , que va ser el primer cotxe d'Europa a combinar la tracció davantera amb un motor de sis cilindres. Dos anys després, va ser reemplaçat pel 225, amb un motor major, que va continuar produint-se fins al 1938.
El Front UW 220 compartia motor amb el W22, un automòbil llançat alhora per la companyia Wanderer, que formava part, com Audi, del grup Auto Union. La diferència és que en el cas del nostre protagonista , el motor va ser girat 180º, amb l'eix de transmissió cap a la part davantera del cotxe, per impulsar així les rodes. Es tractava d'un motor de sis cilindres i 1950 cc, amb una potència màxima de 40 cavalls. Com altres cotxes d'alt rendiment de l'època, el Front UW 220 arribava als 100 km/h . Es va oferir amb diferents tipus de carrosseria, incloent-hi limusines esportives de quatre portes i cabriolets de dues portes.
Després de poc més de 1.800 unitats fabricades, el 1935 es va llançar una actualització: l'Audi UW 225 . Amb un motor augmentat de 2.257 cc i una potència de 55 cavalls, el nou model va aconseguir assolir la velocitat màxima de 105 Kms/h. Novament, el motor era el mateix que el d'un dels models de Wanderer, el W254. Entre les dues versions, es van produir un total de 4.500 Fronts UW fins que Audi va llançar el que podem considerar el seu successor, el 920, el 1938.
L'ús de la tracció davantera al Front UW per a molts va significar la veritable introducció dels cotxes amb aquest sistema tal com els coneixem avui dia. A més d'aquesta innovació, també va ser la primera vegada que els fabricants alemanys posaven en pràctica la moderna estratègia per la qual diferents marques comparteixen els mateixos components. Per tot això i perquè ens encanta el seu disseny elegant, l'Audi Front UW mereixia estar entre els nostres mites sobre rodes.